Kia Optima JF (2015-2019)

Kia Optima JF 2015

Kia Optima JF byla čtvrtá generace modelu střední třídy korejské automobilky, která se vyráběla mezi lety 2015 a 2019. Existovala ve formě sedanu a kombíku, primárně vyvinutého pro potřeby evropského trhu. Klesající prodeje ve střední třídě na evropských trzích znamenaly, že se auto v Evropě už nástupce nedočkalo. Jinde ve světě, kde je Optima známá také pod označením K5, však pokračuje v páté generaci (DL3).

Design automobilu navrhoval tým Petera Schreyera, který vycházel z tvarů předchůdce. Oproti němu se auto prodloužilo o 10 mm a rozšířilo o 25 mm, což zvětšilo vnitřní prostor. V roce 2016 debutovalo kombi Optima Sportwagon, novinka v nabídce, kterou předchůdci nenabízeli. Vzniklo pro potřeby evropského trhu, kde jsou vozy s karoserií kombi oblíbené. V roce 2018 debutovalo modernizované provedení, které proměnilo nárazníky, změnilo volant, stejně jako upravilo nabídku motorů.

Základem auta je stejná platforma jako u soudobého Hyundaie Sonata (LF). Karoserie díky kombinaci několika druhů oceli o různé tuhosti byla výrazně tužší než u předchozí generace, zároveň však skelet vážil méně. Tomu pomohla i technologie lepení dílů nebo plechy tvářené za tepla. Přepracované nápravy pak měly zajistit vyšší komfort i lepší ovladatelnost a stabilitu. K dispozici byly rovněž adaptivní tlumiče Sachs.

Kia Optima JF byla navíc už součástí snahy značky o elektrifikaci nabídky, v nabídce byl jak hybrid, tak plug-in hybrid s možností dobití ze zásuvky. Produkci pro Evropu měla na starosti korejská továrna Hwaseong, třeba americkou specifikaci ale vyráběl tamější závod West Point.

Kia Optima: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4855 x 4855 x 1860 x 1460 x 2805 mm (Optima SW)
  • Objem zavazadlového prostoru: 510 litrů (Optima), 307 l (Optima PHEV), 552 litrů (Optima Sportwagon), 440 l (Optima Sportwagon PHEV)
  • Výroba: 2015-2019 (Hwaseong, Jižní Korea)

One thought on “Kia Optima JF (2015-2019)

  1. Kia Optima silné stránky nepochybně má. Povedený vzhled, výtečné zpracování kabiny nebo bezkonkurenční poměr ceny a výbavy jsou jen některé z nich. Zároveň se ale Optima nevyhnula chybičkám – automatická převodovka nám vadila svým váháním, necitlivé řízení se ke sportovně laděnému modelu nehodí a motor má ve výsledku nepříjemně umělý zvuk. Nejvíce však vadily prvky, které mají jízdu řidiči usnadňovat, ve skutečnosti ho ale spíše trápí. Adaptivní tempomat je příliš opatrný a diodová světla okolní řidiče neustále oslňují.

    Více na: https://www.auto.cz/kia-optima-sw-2-0-t-gdi-silny-motor-jista-jizda-tak-co-je-spatne-101715

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *