Le Mans čekají velké věci. O vítězství se porve Peugeot, Toyota a Alpine

Slavný čtyřiadvacetihodinový závod v Le Mans se tento víkend konečně dočkal svého letošního 88. ročníku, který byl z tradičního červnového termínu přesunut až na září. Fanoušci ale už s napětím vyhlížejí také další ročníky tohoto vytrvalostního závodu. V roce 2021 vstoupí v platnost nová pravidla, když se novou královskou kategorií stane nově definovaná skupina Hypercar. A ta přilákala hned několik značek.

Naposledy účast oznámily francouzské značky Alpine a Peugeot. Sportovní značka Renaultu se Le Mans účastní už dnes, avšak v nižší kategorii LMP2. V příštím roce však nasadí svůj speciál v královské třídě. Postaví nový speciál využívající osvědčenou techniku v podobě podvozku Oreca a motoru Gibson, které značka užívá již dnes.

To Peugeot nasadí svůj speciál v Le Mans až v roce 2022, půjde přitom o návrat po 11 letech.  Jestliže však naposledy francouzská značka se lvem ve znaku využívala ve speciálu Peugeot 908 vznětový agregát, tentokrát vsadí na hybridní pohon. Konkrétně její speciál použije pohon všech kol a hybridní pohon s kombinovaným výkonem 500 kW. Zatím Peugeot zveřejnil první designérské skici speciálu, který má vybranými prvky odkazovat na sériové modely značky.

Levnější a bližší sériovým autům

Právě to je hlavní smysl nové kategorie Hypercar. Vozy této skupiny mají být bližší sériovým automobilům, dokonce na jejich základech bude muset vzniknout sériové auto, s výrobou alespoň 20 kusů během dvou let. Takové řešení má zlevnit stavbu takového speciálu, což má do Le Mans přilákat více účastníků. Tomu pomůže také lepší využití marketingového potenciálu auta podobného sériovému modelu než od základu postaveného speciálu, který s běžnou produkcí má společná jen loga.

Zatím se lákání nových účastníků daří. Alpine a Peugeot totiž doplní již dříve oznámenou Toyotu nebo tým Scuderia Cameron Glickenhaus, které již v minulých měsících oznámily, že chystají vstup do kategorie Hypercar. Naopak Aston Martin se svého účasti na konec musel vzdát, když pod novými vlastníky raději vsadil na Formuli 1. V minulosti se nicméně hovořilo též o zájmu Lamborghini o tuto kategorii.

DB

David Bureš je vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *