Expanze čínských značek na českém trhu nebere konce. Další z řady nově uvedených na český trh je Leapmotor, značka patřící pod křídla skupiny Stellantis. Na český trh zatím vstupuje se dvěma modely, z opačného spektra nabídky. Cenově dostupný elektromobil T03 doplňuje rodinné SUV C10.
Dostupné elektroauto do města
Leapmotor T03 bude lákat zájemce o dostupnou městskou elektromobilitu. Díky zaváděcí nabídce je vůz možné pořídit už za 470.000 korun. Půjde tak o jedno z nejlevnějších elektroaut na českém trhu, které bude chtít konkurovat vozům jako Dacia Spring.
Sháníte auto na elektřinu? Teď je vhodná doba, mnohé výrazně zlevnily. Tohle jsou ty nejlevnější elektromobily na českém trhu
Za tuto částku dostanete 3,6 metru dlouhé miniautíčko pro čtyři cestující, které pohání elektromotor o výkonu 70 kW a jehož baterie o kapacitě 37,3 kWh vystačí na ujetí 265 km dle kombinvoaného cyklu WLTP.
Základní výbava zahrnuje šest airbagů, adaptivní tempomat, hlídání mrtvého úhlu, panoramatickou střechu, klimatizaci nebo multimediální systém s 10,1″ obrazovkou.
Elektromobil s prodlužovačem dojezdu pro rodiny
To Leapmotor C10 je naopak rodinné SUV s délkou 4,7 metru, tedy přímý konkurent vozů jako Škoda Kodiaq. Zajímavostí je v tomto případě verze REEV, alias elektrická varianta s prodlužovačem dojezdu. Ta kombinuje elektromotor o výkonu 158 kW se spalovacím motorem o výkonu 50 kW. Výsledkem tohoto uspořádání je dojezd až 974 km na jedno nabití a nádrž. Alternativou je bateriový elektromobil s výkonem 160 kW a bateriemi o kapacitě 69,9 kWh pro dojezd až 424 km dle WLTP.
Hledáte rodinné SUV? Vybrali jsme za vás. Tyto modely byste při výběru rozhodně neměli minout
Základní cena pro oba deriváty je shodná, činí 890.000 korun. Výbava v tomto případě zahrnuje adaptivní tempomat, hlídání mrtvého úhlu, LED světlomety, zadní parkovací čidla, 360° parkovací kameru, panoramatickou střechu, infotainment s 14,6″ displejem, dvouzónovou klimatizaci a další prvky.
Plány Leapmotoru na českém trhu
Prodejní cíle značky jsou přitom poměrně ambiciózní. Ještě letos chce v Česku prodat 300 aut, v roce 2026 to však má být už 800 vozů a v roce 2027 by to mělo být dokonce 1.300 automobilů. Pokud se to povede, bude Leapmotor na úrovni Nissanu, který za rok 2024 má v Česku 1.297 registrací.
„Klíčovou ambicí značky Leapmotor na tuzemském trhu je zařadit se po bok silných mainstreamových brandů a nebýt jen doplňkovým segmentem,“ říká Lukáš Hošek, který je zodpovědný za za řízení a rozvoj značky v Česku. Firma toho chce dosáhnout pomocí atraktivní cenové politiky i vyspělou technikou.
Pomůže ale i rozšiřující se nabídka, do roku 2027 chce Leapmotor nabízet šest modelových řad. Ještě letos dorazí městský crossover B10, který bude mít evropskou premiérou na podzimním autosalonu IAA v Mnichově.
Páteřní síť prodejců čítá zastoupení v sedmi městech, čemuž pomohlo zázemí skupiny Emil Frey, která je oficiálním importérem značky. Prodejny v Brně, Havířově, Pardubicích, Praze, Valašském Meziříčí a Zlíně ještě do konce roku 2025 doplní showroomy v Plzni, Českých Budějovicích a Liberci. Do konce roku 2026 je pak cílem mít 15 tuzemských zastoupení.