Elektromobily jsou i na českém trhu stále důležitějšími typy vozidel. Výrobci musejí snižovat flotilové emise svých modelových řad, navíc zákazníci si je oblíbila, a tak se jejich nabídka neustále rozšiřuje. Platí to i pro ta nejlevnější elektroauta na trhu. Přestože elektrovozy zůstávají dražší než vozy s konvenčním pohonem, dnes už můžete vybírat z bohaté palety levných elektroaut. Mnohé dokonce v posledních měsících výrazně zlevnily, aby přilákaly vícero klientů. Které elektromobily jsou však na českém trhu ty vůbec nejlevnější?
Nejlevnějším elektromobilem na českém trhu je dlouhodobě Dacia Spring. Ta si už několik měsíců drží základní cenu 419.900 korun, kterou žádný z konkurentů nepřekonal. Za tuto částku dostanete v Číně vyráběné miniautíčko do města poháněné elektromotorem o výkonu 33 kW, který se spoléhá na baterie s kapacitou 26,8 kWh.
Druhou příčku obsazuje Hyundai Inster. S elektromotorem o výknou 71 kW a menšími bateriemi s kapacitou 42 kWh přijde na 539.990 korun.
Třetím nejlevnějším elektromobilem v Česku je pak pravověrný Číňan, městský hatchback DongFeng Box za pořád zajímavých 589.000 korun. Pětimístné auto do města s délkou 4.020 mm je poháněné elektromotorem o výkonu 70 kW, díky svým rozměrům a výkonu je tak značně univerzálnějším vozem než Spring.
Za stejnou pořídíte také Citroën ë-C3, novou generaci městského modelu, který se od hatchbacku posunul do světa crossoverů. Jeho elektrickou verzi pohání elektromotor o výkonu 83 kW spoléhající se na baterii s 44 kWh. Stejnou techniku mimochodem používá také SUV Citroën ë-C3 Aircross, který pořídíte od 629.900 korun
Tohle jsou ta nejlevnější nová auta na trhu v roce 2025: Do 300.000 Kč se pořád ještě jedno vejde! Polo pak seženete levněji jak Fabii
Levný elektromobil se aktuálně vyplatí hledat také u Fiatu, který významně zlevnil všechny karosářské verze své pětistovky. Hatch pořídíte s elektromotorem o výkonu 70 kW a malou baterií s 23,8 kWh za 599.900 korun. Otevřená verze nebo šikovná varianta 3+1 s jedněmi dveřmi navíc už mají 87kW elektromotor a 42kWh akumulátor.
Zlevnily také elektrické Peugeoty. Do hranice 800.000 korun se pak vejde i kompaktní SUV Škoda Elroq. S elektromotorem o výkonu 125 kW a baterií s kapacitou 52 kWh přijde v základu na 799.900 korun.
Naopak takový Nissan Leaf, kdysi jeden z cenově nejdostupnějších elektroaut u nás, aktuálně nepořídíte, příjem objednávek byl ukončen v rámci čekání na novou generaci.
Nejlevnější elektroauta na českém trhu
Model | Výkon (kW) | Kapacita baterie (kWh) | Výbava | Základní cena (Kč) |
---|---|---|---|---|
Dacia Spring | 33 | 26,8 | Essential | 419.900 |
Hyundai Inster | 71 | 42 | Smart Eco | 539.990 |
Citroën ë-C3 | 83 | 44 | You | 589.000 |
DongFeng Box | 70 | 31,4 | E1 | 589.000 |
Fiat 500e | 70 | 23,8 | Red | 599.900 |
Citroën C3 Aircross | 83 | 44 | You | 629.900 |
Opel Frontera Electric | 83 | 44 | Edition | 629.990 |
Peugeot e-208 | 100 | 50 | Style | 650.000 |
Renault 5 E-Tech | 90 | 40 | Evolution | 675.000 |
Peugeot e-2008 | 100 | 50 | Style | 690.000 |
Opel Corsa Electric | 100 | 50 | Edition | 699.990 |
Fiat 600e | 115 | 54 | Red | 729.000 |
Fiat 500 3+1 electric | 87 | 42 | Red | 744.900 |
Citroën ë-C4 | 100 | 50 | You | 749.900 |
Ford Puma Gen-E | 123 | 43 | Puma | 749.900 |
MG 4 | 125 | 51 | Emotion Edice 100 | 749.900 |
Hyundai Kona Electric | 99 | 48,6 | Smart Eco | 749.990 |
Citroën ë-C4 X | 100 | 50 | You | 769.900 |
Peugeot e-308 | 115 | 54 | Style | 790.000 |
Fiat 500 Cabrio electric | 87 | 42 | Red | 794.900 |
Mini Cooper E | 135 | 40,7 | Essential | 795.600 |
Škoda Elroq | 125 | 55 | Essence | 799.900 |
Volkswagen ID.3 | 125 | 52 | Pure Limited | 799.990 |
uvažoval jsem o tom Renaultu 5, když se ještě psalo že bude něco málo nad půl mil.a motor sto kw,ale už mne to přešlo,stimhle autem když pojedu z Ostravy tř.do Olomouce po dalnici tak spatky nedojedu bez nabiti, někde u nabíječek 1kw i 18kc,je blbost za takové auto dat 700tisic.
Také jsem uvažoval podobně, ale vysoké ceny u nabíječek a vysoká pořizovací hodnota auta mě zatím od pořízení odrazují. A to i přes to že mám i fotovoltaiku. Nákup vozu na dopravu do zaměstnání 8 km daleko se tak jeví jako nejhorší investice.