KatalogMazdaMX-5

Mazda MX-5 ND (2014-)

Mazda MX-5 ND je čtvrtá generace sporťáku japonské značky představená v roce 2014. Stejně jako předchůdci je nabízená jako dvoumístný roadster s ručně nasazovací plátěnou střechou, v roce 2016 nabídku doplnila i Mazda MX-5 RF s elektricky ovládanou pevnou skládací střechou. V roce 2016 se MX-5 stala Světovým autem roku. Na stejném technickém základu z dílny Mazdy pak vznikl i Fiat 124 Spider.

Design automobilu vychází ze soudobého stylu Kodo, zatímco osobnost odpovídá mottu Mazda „Jinba ittai,“ alias sepjetí jezdce a vozidla. Charakterově se pak Mazda MX-5 ND svým způsobem vrátila ke kořenům. Délkou se vešla do čtyř metrů, proti předchůdci (MX-5 NC) se tak vůz zkrátil o 105 mm, hmotnost se pak mezigeneračně snížila až o 100 kg.

Zavěšení předních kol zajišťují dvojité příčná ramena, zatímco vzadu je víceprvkově zavěšení. Posilovač řízení je nově elektrický.

Do prodeje auto vstoupilo výhradně s atmosférickými benzinovými čtyřválci rodiny Skyactiv, 1.5 Skyacitv-G a 2.0 Skyactiv-G. Standardem je šestistupňová manuální převodovka, existuje však i varianta s automatem.

Příchod silnějšího dvoulitru

V roce 2018 byl vůz modernizován (tzv. MX-5 ND2), spíše než o změnu designu však šlo o změny techniky. Auto se dočkalo podélně nastavitelného volantu a především zásadně přepracovaného čtyřválce 2.0 Skyacitv-G. Nové hlavy válců a ojnice, přepracované písty nebo optimalizovaný přívod vzduchu zvýšily výkon jednotky a zároveň snížily jeho hmotnost. Podobnými úpravami však prošel i motor 1.5 Skyactiv-G.

Mazda MX-5 ND se vyrábí v závodě Ujina v mateřské Hirošimě, kde po jeho boku vzniká i bratrský Fiat 124 Spider.

Mazda MX-5: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 3915 x 1730 x 1235 x 2315 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 130 litrů
  • Výroba: 2015- (Hirošima, Japonsko)

4 komentáře: „Mazda MX-5 ND (2014-)

  • Mazda MX-5 je ve verzi 30th Anniversary možná ten nejlepší sporťák na trhu. MX-5 jízdními vlastnostmi vždycky vynikala, o tom není pochyb, možná jí ale někdy chyběla trocha toho sportovního šmrncu. A to se s 30th Anniversary změnilo, výrazný oranžový lak Racing, pěkná kovaná kola a z MX-5 je rázem auto, za kterým se s radostí otočíte. jasně, pořád by mohla být uvnitř prostornější a těch odkládacích prostorů třeba při jízdě na prodloužený víkend je zkrátka málo (schránka před spolujezdcem nebo kapsy ve dveřích prostě chybí), z hlediska radosti z řízení ale není o čem. Houpavější podvozek je dokonce u tohoto sporťáku výhodou, díky náklonům karoserie se názorně naučíte pracovat s přenášením váhy v zatáčkách. A i ten atmosférický dvoulitr vlastně bohatě stačí.

    Reagovat
  • + Výtečné jízdní vlastnosti, zábavné chování, parádní řazení, naučí pochopit chování auta, přijatelná cenovka, přehledný multimediální systém, skvělý dvoulitrový motor s nízkou spotřebou
    – Omezený vnitřní prostor, minimum odkládacích prostorů uvnitř, každému nevyhoví houpavá karoserie

    Reagovat
  • Z Mazdy MX-5 se kvůli pevné střeše opět stalo nenáročné sportovní auto pro celoroční používání. Přestože se samotný roadster nese na vlně tradice a přiblížil se původnímu NAčku, RF nezapírá, že se snaží být jiné. I přes méně odkládacích prostorů je praktičtější, a jestliže si zájemce o čistokrevnou zábavu za volantem není jistý, že by zimu bez rozevláté zadokolky přežil, je jasnou volbou. Když ale přemýšlím, zda bych upřednostnil roadster či RF, jasnou volnou by byla první varianta ve výbavě Revolution TOP. Kombinace nebe nad hlavou a příplatkového podvozku je prostě skvělá.

    Více na: https://templeofspeed.cz/mazda-mx-5-rf-stare-dobre-novem-tele/

    Reagovat
  • Mazda MX-5 ND 2.0 Skyactiv-G160 (118 kW) Revolution
    Je úplně jedno, jestli chcete svižné auto na okresky, zábavnou hračku na jízdu bokem nebo roadster na každodenní jezdění. Všechny tyto disciplíny MX-5 plní dokonale. Má sice pár menších chybiček – málo dravý motor a horší je pozice za volantem pro vyšší osoby, ale zároveň jde o velmi dostupné auto.

    Více na: https://www.wikicars.cz/test-mazda-mx-5-nd-2-0-skyactiv-g160-118-kw-revolution-zabavny-roadster-na-kazdy-den/

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *