Mercedes-Benz v rámci postupného přechodu k elektromobilitě postupně rozšiřuje svoji elektrickou řadu EQ. Její součástí do budoucna bude i model nazvaný Mercedes-Benz EQG, elektrický derivát offroadu třídy G. Co od této novinky očekávat?
Nutno podotknout, že na nové EQG si ještě nějakou dobu počkáme. S uvedením nového Mercedesu EQG se totiž počítá pro druhou polovinu roku 2024, což by nakonec mohlo být o rok dříve proti původním plánům To by znamenalo, že sériové provedení dorazí tři roky po konceptu, který debutoval v roce 2021 na mnichovském autosalonu.
Souvisí to s použitím moderní techniky. Nejnovější zprávy ze Stuttgartu naznačují, že Mercedes-Benz EQG použije novou generaci baterií. Akumulátor vyvinutý ve spolupráci s americkou společností Sila Nanotechnologies využije silikonovou anodu a nové chemické složení článků. Cílem je zajistit větší kapacitu při zachování co nejkompaktnějších rozměrů. Poprvé bylo toto řešení ukázáno v konceptu EQXX, přičemž Mercedes s ním počítá i v sériové výrobě. Baterie budou přitom speciálně chráněny, aby se EQG mohlo brodit i v hluboké vodě.
Komplexní technika
Samotný technický základ poskytne třída G. Její rámový podvozek ale bude notně upraven, aby zvládl pojmout elektrické pohonné ústrojí. Nově navržená bude například zadní náprava typu DeDion, do níž bude zakomponována dvojice elektromobilů.
Pohon zajistí hned čtveřice elektrických motorů, dva vpředu a dva vzadu, což má být perfektní náhrada za pokročilý pohon všech kol s třemi diferenciály výchozí třídy G. Cílem totiž je, aby i EQG byl schopný teréňák. Právě to zajistí čtyři elektromotory, každý s dvoustupňovým automatem. Vedení Mercedesu sice přiznává, že je to složité řešení, jiným způsobem ale perfektních schopností v terénu podle konstruktérů dosáhnout nešlo. Dva elektromotory by nestačily a tři elektromotory by pořád byly jen kompromis.
Jak ukazuje přiložené video, čtveřice elektromotorů umožní třeba 360° otočku, prostřednictvím otáčení kol vlevo na jednu stranu a pravých na opačnou. Poloměr otáčení má být dokonce lepší jak u výchozího modelu se spalovacími motory.
Výkonové parametry zatím automobilka neuvádí, k dispozici ale má být několik variant, včetně provedení s logy AMG.
Známý design
Design automobilu bude přímo navazovat na třídu G se spalovacími motory, byť k určitým odlišnostem dojde. Jiná bude maska, ve stylu konceptu EQG, počítá se také s jiným nárazníkem. Zajímavostí pak bude „hrb“ na zádi ve stylu klasických offroadů. Zatímco u nich ukrývá náhradní kolo, u EQB půjde o prostor pro nabíjecí kabely.
Mercedes-Benz EQG se bude vyrábět po boku klasické verze se spalovacími motory v rakouském Štýrském Hradci, u firmy Magna Steyr.
(vydáno 24. srpna 2022 7:18, naposledy aktualizováno 22. listopadu 2022 7:33)