Mercedes-Benz třídy T za rohem. Co víme o osobním Citanu?

Automobilka Mercedes-Benz letos zesílí své pozice mezi rodinnými automobily. Třídu V totiž doplní menší třída T. Zatímco Mercedes třídy V je postaven na bázi středně velké dodávky Vito, třída T bude odvozena od modelu Citan. Co o sobě Mercedes-Benz třídy T už prozradil?

Vlastně docela hodně, protože v lecčems naváže právě na Citan druhé generace (W420), který už se kompletně odhalil v loňském roce. Technický základ tudíž poskytne platforma CMF-C z dílny aliance Renault-Nissan-Mitsubishi, půjde o dalšího sourozence aktuálního Renaultu Kangoo. Podvozek tudíž budou vpředu tvořit vzpěry McPherson, vzadu náprava s torzní příčkou.

Oproti již nabízenému osobnímu Citanu se třída T odliší důrazem na větší komfort, podobně jako je tomu u větší třídy V, považované de facto za MPV, přestože též sdílí techniku s užitkovým automobilem.

Sama automobilka tvrdí, že Mercedes-Benz třídy T bude cílit na privátní klientelu. Oslovit chce ty zákazníky, kteří žádají bohatý vnitřní prostor, avšak zabalený do kompaktní karoserie. Kabina chce lákat právě na prostornost a variabilitu, praktičnost mají zvyšovat boční posuvné dveře. Design pak výrobce nazývá jako sportovní a emocionální. Naváže každopádně právě na Citan, karoserii však doplní o luxusnější detaily, jako jsou chromované prvky.

Nabídka motorů bude více méně shodná jako u Citanu. Počítejme tudíž s přeplňovaným benzinovým čtyřválcem o objemu 1,3 litru ze společného vývoje Renaultu a Mercedesu, ve verzích 110 (s výkonem 75 kW) a 113 (96 kW). Turbodiesely naopak zastoupí důvěrně známá patnáctistovka z dílny francouzské automobilky, ve variantách 108 CDI (55 kW), 110 CDI (70 kW) a 112 CDI (85 kW). Dorazí i čistě elektrická verze, s označením Mercedes-Benz EQT.

Mercedes-Benz třídy T se světu oficiálně představí 26. dubna 2022. Výrobu by měl mít na starosti francouzský závod Renaultu v Maubeuge, kde se už vyrábí Citan.

David Bureš

David Bureš je vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *