Mitsubishi L200 KJ/KK/KL (2014-)

Mitsubishi L200 s interním označením KJ/KK/KL je pátá generace středně velkého pick-upu japonské značky, která se vyrábí od roku 2015. Na vybraných trzích je vůz známý jako Mitsubishi Triton či Strada. Na stejném základu vznikl i Fiat Fullback, krátce vyráběný mezi lety 2016 až 2019.

Evropští zákazníci si vůz mohli poprvé prohlédnout na ženevském autosalonu na jaře 2015. Automobil ctil tehdejší styl značky, vsadil tudíž na oblé tvary, s neobvykle řešenými světlomety a výraznou maskou. Svým způsobem šlo o evoluci předchůdce, avšak v civilizovanější podobě, bližší SUV. Těm se pátá generace L200 přiblížila i slušnou výbavou, která mohla čítat xenonové světlomety, dvouzónovou automatickou klimatizaci, zadní parkovací kameru, kolenní airbag řidiče nebo stabilizaci pro tažený přívěs. Design mimochodem ovlivnila také aerodynamika, se součinitelem aerodynamického odporu s hodnotou 0,40.

Obdobně jako u jiných pick-upů, Mitsuishi L200 generace KJ/KK/KL debutovalo ve třech karosářských verzích. Single Cab byl klasický model s jedním párem dveří a dvojicí sedadel. Club Cab vsadil na kabinu bez B sloupků, s druhým párem kratších dveří, otevíraných proti směru jízdy. Double Cab pak byla v Evropě nejžádanější verze s dvěma páry dveří a prostorem pro pět osob.

Výhradně turbodiesel

Základ samozřejmě poskytla rámová konstrukce, konkrétně s rozvorem 3.000 mm. Použita byla v rozsáhlé míře vysokopevnostní ocel, podvozek prošel oproti předchůdcům několika změnami, pro zvýšení komfortu i zvýšení stability. Upravena byla listová pera, na přední nápravě se zvětšil průměr stabilizátorů a nově bylo nastaveno samotné zavěšení kol.

Evropská nabídka motorů byla přizpůsobena primárnímu pracovnímu použití. Pod kapotou tudíž v evropské specifikaci v době premiéry pracoval výhradně čtyřválcový turbodiesel 2.4 DI-D (interně 4N15). Nabídl dvě výkonné verze, se 113 kW a 133 kW. Základem byl šestistupňový manuál upravený pro snížení vypouštěných emisí, za příplatek bylo možné objednat pětistupňový automat. Samozřejmostí byla možnost pohonu všech kol.

Změna tváře

V roce 2018 debutoval facelift, který se na evropských trzích začal prodávat následující rok. Mitsubishi L200 tehdy kompletně přeměnilo svoji tvář, po vzoru ostatních tehdejších modelů značky, třeba Eclipse Cross (generace GK). Výraznou příď značka označuje za „dynamický štít“ (Dynamic Shield). Interiér zase využil hodnotnějších a kvalitnějších materiálů.

Evropská verze se pak dočkala nového motoru, stávající dva čtyřku nahradil nový čtyřválec 2.2 DI-D, který pro snížení emisí snížil svůj objem a nasadil vstřikování kapaliny AdBlue. Navíc se nabídka omezila na jedinou verzi, se 110 kW.

V roce 2021 však české zastoupení nabídlo i silnější provedení naladěné na 127 kW, a to prostřednictvím chip tuningu, setu od společnosti Steinbauer. Certifikaci zaručila schválení TÜV Austria i Ministerstva dopravy ČR.

Mitsubishi L200, jinde ve světě známé jako Triton či Strada, je globálním modelem. Konkrétně v rámci prezentace faceliftu výrobce tvrdil, že se vůz prodává ve 150 zemích světa. Výrobu pro Evropu zajišťuje závod Laem Chabang v Thajsku.

Mitsubishi L200 KJ/KK/KL: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 5215 x 1815 x 1775 x 3000 mm (L200 Club Cab), 5305 x 1815 x 1775 x 3000 (L200 Double Cab)
  • Výroba: 2020- (Laem Chabang, Thajsko)

Ohodnodťte Mitsubishi L200 i vy, v komentářích pod článkem

Mitsubishi L200

4.3

Design

4.0/5

Technika

4.0/5

Jízdní vlastnosti

4.5/5

Cena

4.5/5

Celkový dojem

4.5/5

DB

David Bureš je vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci praktičnosti a zábavného charakteru.

2 komentáře: „Mitsubishi L200 KJ/KK/KL (2014-)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *