Novinky

Nový Volkswagen Amarok se rýsuje pro rok 2022. Nabídne nový vzhled i výbavu

Volkswagen v roce 2010 rozšířil nabídku své divize Užitkové vozy o pick-up Amarok. Je tak už nejvyšší čas na nástupce. Automobil se ukázal prodejně úspěšný, a tak druhá generace Amaroku skutečně dorazí. Čekají ji ale zásadní změny. Nový Volkswagen Amarok se konkrétně vrátí v roce 2022.

Druhá generace Amaroku se stane prvním realizovaným projektem nové aliance Volkswagenu a Fordu, oficiálně oznámené v roce 2019. V rámci ní bude dvojice zavedených automobilek společně vyvíjet a vyrábět několik modelů, přičemž nový Volkswagen Amarok bude jedním z nich.

Konkrétně Amarok bude ve výsledku dílo Fordu, protože využije jeho techniku vyvíjenou pro novou generaci modelu Ranger, která se již představila. Navíc se Amarok bude vyrábět u Fordu. Konkrétně jihoafrická továrna Silverton americké automobilky se už připravuje na zahájení produkce technicky spřízněného dua nástupců Rangeru a Amaroku. Závod je rozšiřován, aby byl schopný vyrábět 200.000 aut ročně (z dnešních 168.000 vozů), a modernizován, aby zdejší produkce byla kvalitnější a zároveň levnější. Vedle toho se Amarok bude nadále vyrábět také v argentinském závodě Pacheco. Naopak továrna v Hannoveru, kde se Amarok vyráběl pro Evropu, dostane do budoucna jiné úkoly.

Prémiový pick-up s V6

Automobil je vyvíjen v Austrálii a Evropě, přičemž Volkswagen jej označuje jakožto prémiový pick-up. I to naznačuje, že nový Volkswagen Amarok pro rok 2022 nadále bude spíše alternativa k SUV než ryzí pracovní nástroj. S tím ostatně souvisí i oficiální zprávy, že Amarok druhé generace dostane širší výbavu. Lákat chce na vícero jízdních asistentů nebo pokročilou konektivitu. Některé prvky se přitom podle Volkswagenu v daném segmentu objeví vůbec poprvé.

Bližší informace o novém Amaroku zatím nevíme. Leccos však lze odhadnout z informací zveřejněných při představení bratrského Rangeru. Ten potvrdil nabídnutí naftového vidlicového šestiválce, který byl následně potvrzen také pro nový Amarok.

„A v budoucnu bude k dispozici také výkonný V6 TDI, plus další pohonné jednotky specifické pro daný trh. Jinými slovy, v závislosti na trhu se Amarok bude pohybovat kupředu efektivně a výkonně jako dieselové nebo benzínové vozidlo,” říká šéf produktového marketingu ve Volkswagen užitkové vozy Lars Menge.

Není však zatím stále jisté, zda jde o motor Fordu, nebo o přepracované 3.0 TDI do Volkswagenu. Do budoucna pak není vyloučen ani příchod plug-in hybridu, s nímž se počítá také v Rangeru.

Rozdílný design

Vzhled pak naznačují první skici. Naznačují fakt, že se Amarok od Rangeru zásadně odliší. Vyplývá z nich totiž výrazný styl navazující na design osobních Volkswagenů. Světlomety tak budou navazovat na mřížku chladiče. Interiér však bude hodně podobný jako u Rangeru. Ze zveřejněného nákresu vyplývá třeba použití rozměrné obrazovky infotainmentu, orientované vertikálně.

Více o VW Amarok druhé generace bychom se mohli dozvědět už v následujících měsících. Na evropském trhu si však na něj zatím počkáme. Prodej v Evropě bude totiž spuštěn až v druhé polovině roku 2022. Podobně jako u nového Fordu Ranger. Na českém trhu si ale počkáme ještě déle. Jan Hurt, jednatel Porsche Česká republika, oficiálního dovozce vozů značky VW potvrdil, že u nás bude nový Amarok dostupný až v první polovině roku 2023.

(vydáno 8. prosince 2021 08:36, aktualizováno 14. ledna 08:26)

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *