Renault uvádí na český trh populární malé SUV Captur ve verzi na LPG. Zkapalněný ropný plyn je v éře rozsáhlé elektrifikace nabídky a nástupu všemožných hybridů a elektromobilů trochu stranou zájmu, Renault mu ale nadále věří, je to vcelku levné a účinné řešení, jak snížit flotilové emise oxidu uhličitého.
Captur LPG na českém trhu pořídíte v jediné výbavě Zen, a to za ceníkovou cenu 405.000 korun. Zaváděcí akce v kombinaci s bonusem za výkup starého vozu však cenovku dokáže srazit až na 380.000 korun. V obou případech příplatek za LPG činí pouhých 15.000 Kč proti konvenční variantě.
Základní výbava je navíc už slušná, zahrnuje tempomat, full-LED světlomety, šest airbagů, kožený volant nebo multimediální systém.
V útrobách Renaultu Captur LPG pracuje přeplňovaný zážehový tříválec 1.0 TCe přizpůsobený tomuto typu pohonu, kombinovaný výhradně s pětistupňovou manuální převodovkou. Naladěn je na 74 kW a 170 N.m. Zatímco výkon je shodný jako u benzinové varianty tohoto motoru, točivý moment vzrostl o 10 N.m. Jak je u tohoto typu pohonu zvykem, Captur LPG zvládne jezdit jak na plyn, tak na benzin.
Velkou výhodou Capturu LPG je pak umístění nádrže na zkapalněný ropný plyn. Nachází se v prostoru dříve vyhrazenému rezervnímu kolu, nijak tak neomezuje objem zavazadlového prostoru, stejně jak mohla být zachována velikost běžné benzinové nádrže. Kombinace 40litrové nádrže na LPG s 48litrovou nádrží na benzin tak znamená, že toto malé SUV ujede více než 1.000 kilometrů bez nutnosti tankování. Emise CO2 jsou pak díky pohonu na LPG zhruba o osm procent nižší než u konvenční varianty.