Český trhNovinky

Škoda Fabia je nově dostupná s 1.5 TSI. Za kolik?

Škoda uvedla novou generaci modelu Fabia na trh v září výhradně s tříválcovými motory, atmosférickým 1.0 MPI a dvěma verzemi přeplňovaného 1.0 TSI. Už dopředu však avizovala, že nabídku rozšíří také zážehový čtyřválec 1.5 TSI. Nyní se tato možnost konečně objevila v ceníku.

Fabia s benzinovým motorem 1.5 TSI o výkonu 110 kW a točivém momentu 250 N.m je aktuálně dostupná výhradně v kombinaci se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG, a to výhradně ve výbavovém stupni Style. Taková kombinace přijde na 489.900 korun.

Za tuto částku přitom dostanete 16″ kola z lehkých slitin, multifunkční kožený volant, vkládané koberečky, zadní parkovací čidla nebo dešťový a světelný senzor. Dále nechybí ani elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, tempomat, vyhřívání předních sedadel, manuální klimatizace nebo třeba infotainment Bolero s 8″ obrazovkou a šesti reproduktory.

Stanovená částka znamená, že Fabia s 1.5 TSI a DSG je ve stejné výbavě o 40.000 korun dražší než verze s tříválcem 1.0 TSI (81 kW) a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Cenovka pak zhruba odpovídá situaci na trhu. Ford Fiesta s mildhybridním tříválcem 1.0 EcoBoost mHEV (114 kW) sice v základu aktuálně přijde na 465.900 Kč, zato je však zkombinován s šestistupňovým manuálem. O chlup dostupnější je dnes i Opel Corsa, který za 479.900 Kč pořídíte s tříválcem 1.2 Turbo (96 kW) a osmistupňovým automatem. Proti Fabii má však nižší výkon. To SEAT Ibiza v té samé kombinaci jako Fabia vyjde na 579.900 Kč, 1.5 TSI (110 kW) s DSG totiž nabízí až pro sportovně laděný derivát FR.

Nabídka nové Škody Fabia se přitom bude rozšiřovat i do budoucna. Pro rok 2022 se počítá se sportovně laděným derivátem, již tradičně pojmenovaným Monte Carlo. Naopak nová Fabia Combi nedorazí, její vývoj byl ukončen. Stejně tak se nepočítá s pohonem na CNG či turbodieselem a v tuto chvíli ani s hybridní variantou.

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *