SsangYong Korando C300 (2019-)

SsangYong Korando C200 2019

SsangYong Korando je kompaktní SUV, které v roce 2019 na trh vstoupilo už ve své čtvrté generaci, s interním označením C300. Koncepčně přímo navázala na Korando třetí generace (C200), které se v krátkosti prodávalo také na českém trhu, při tehdejším působení značky SsangYong u nás. Naopak první dvě generace bývaly třídveřovým offroadem.

Design pětidveřového automobilu opticky vychází z konceptu SIV-2 z roku 2016. Navazuje na styl nastoupený velkým Rextonem, jeho poznávacím znakem jsou výrazné prolisy na bocích karoserie nebo úzká maska vpředu. Proti menšímu SsangYongu Tivoli se nejvíce liší zadní partie, s výraznou chromovanou linkou propojující koncová světla. Interiér v základu využívá 8″ obrazovku infotainmentu, nejvyšší specifikace má 9″. Za příplatek je pak možné pořídit 10,25″ digitální přístrojový štít.

Postupně jen benzin

Nabídka motorů v době uvedení na trh čítala dvě jednotky, benzinový čtyřválec 1.5 e-XGI (120 kW) a turbodiesel 1.6 e-XDI (100 kW), oba dostupné s manuální i automatickou převodovkou (Aisin), tak pohonem předních i všech kol. Časem se ale nabídka i kvůli zájmu zákazníků omezila jen na zážehové 1.5 e-XGI, nazývané též 1.5 T.GDI.

Už delší dobu se mluví také o elektrické variantě, které jsme se však na českém trhu zatím nedočkali. Třeba v Německu se ale tzv. Korando e-Motion prodává, s elektromotorem o výkonu 140 kW, pohonem předních kol a bateriemi s kapacitou 61,5 kWh, pro dojezd 314 kilometrů.

Základem tohoto pětimístného SUV je samozřejmě samonosná karoserie. Na její konstrukci byla ze 74 % použita ocel s vysokou pevností v tahu, pro zajištění maximální tuhosti.

SsangYong Korando se vyrábí v jihokorejském závodě Pchjongtchek, odkud se dováží i do Evropy. Světu se poprvé představil na ženevském autosalonu 2019.

SsangYong Korando: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4450 x 1870 x 1620 x 2675 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 551 litrů (bez rezervy), 407 litrů (včetně náhradního kola)
  • Výroba: 2019- (Pchjongtchek, Jižní Korea)

4 thoughts on “SsangYong Korando C300 (2019-)

  1. SsangYong Korando 1.5 GDI Turbo 2022

    Plusy
    štýlový dizajn
    veľa priestoru na zadných sedadlách
    hodnotne spracovaný interiér
    veľmi dobrý virtuálny prístrojový štít
    príjemné naladenie prevodovky
    dobre fungujúce asistenčné systémy
    vynikajúci pomer ceny/hodnoty

    Mínusy
    chýbajúce výduchy ventilácie pre zadných pasažierov
    miestami pomalšie reakcie infotainmentu

    Další informace a video na: https://dominiccars.sk/test-ssangyong-korando-1-5-gdi-turbo/

  2. Klíčové ale je, jak takové rodinné auto jezdí. Rozčilovat se u levného kompaktního SUV, že si zatáčkovitou okresku nedává jako předkrm, by asi nebylo fér. Stejně tak by nebylo fér, kdybych po tak krátkém testu psal o spotřebě. Co vím, je, že auto skvěle filtruje nerovnosti, a to i akusticky. Podvozek i motor je na korejské poměry vůbec velmi dobře odhlučněný. Motor je pak silný tak, jak si jen u vznětové šestnáctistovky představuji. Na kilometr s pevným startem bych volil jiné auto, ale v běžném provozu cítíte slušnou výkonovou rezervu. Pro rodinu ideál. Dobrou zprávou je i fakt, že s automatem si tenhle agregát celkem rozumí. Rodinné pohodě tak nemá co bránit.

    Více na: https://vezpetnemzrcatku.cz/rychly-test-ssangyong-korando/

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *