KatalogSsangYongTivoli

SsangYong Tivoli X100 (2015-)

SsangYong Tivoli je malé SUV, které rozšířilo nabídku jihokorejské automobilky v roce 2015. Jednalo se o první sériový model představený pod křídly indického koncernu Mahindra & Mahindra, jehož součástí se SsangYong stal v roce 2011. Aktuálně jde o nejmenší model značky na českém trhu, stojící v nabídce pod kompaktním SUV Korando.

Automobil s interním označením X100 je pojmenován podle stejnojmenného italského města, design vychází z dřívějších konceptů XIV-Air a XIV-Adventure, představených rok před jeho prodejní premiérou. Facelift z roku 2019 auto zásadně změnil po vzoru větších modelů značky, změnami prošel také interiér i nabídka motorů. Po faceliftu byl k dispozici výběr mezi turbobenzinem 1.5 GDI a turbodieselem 1.6D, které nahradily dřívější 1.6 e-XGI, respektive 1.6 e-XDI. V roce 2020 rozšířil nabídku rovněž tříválec 1.2 T-GDI.

Základem byla v době premiéry nová platforma, využívající vzpěry typu MacPherson vpředu a v případě pohonu jediné nápravy torzní příčku vzadu. K dispozici je však rovněž pohon všech kol se čtyřprvkovou zadní nápravou.

Pro rok 2023 se SsangYong Tivoli dočkal modernizace, která na domácím trhu debutovala už jako KG Mobility Tivoli, dle nového majitele automobilky. Vůz tehdy změnil svoji tvář, po vzoru dříve uvedeného modelu Torres. Uvnitř se zase objevily nové dotykové ovladače klimatizace. Nabídka motorů se pak na českém trhu omezila na čtyřválec 1.5 T-GDI (120 kW), s možností manuálu i automatu, pohonu předních i všech kol.

Na českém trhu se SsangYong Tivoli prodává až od roku 2019, kdy se SsangYong na trh oficiálně vrátil. Na jeho bázi vznikl i prodloužený model, známý jako (Tivoli) XLV.

SsangYong Tivoli: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4225 x 1810 x 1621 x 2600 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 324 litrů (s pohonem 4×4), 423 litrů (s pohonem 4×2)
  • Výroba: 2015- (Pchjongtchek, Jižní Korea)

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

2 komentáře: „SsangYong Tivoli X100 (2015-)

  • SsangYong Tivoli je sice nejmenším modelem v evropské nabídce značky, v lecčems ale připomíná větší bratry. Konkrétně bohatou výbavou, která v segmentu rozhodně není běžná, k dispozici jsou i takové prvky jako ventilovaná přední sedadla, digitální přístrojový štít nebo třeba vyhřívaný volant. Potěší také široká nabídka – motory jsou možná k dispozici jen dva (jeden zážehový a jeden vznětový), oba lze ale pořídit i se čtyrkolkou nebo automatem, jak je libo, což v dnešní době svázané snahou o co nejnižší flotilové emise není vůbec běžné.

    Tivoli ale přece jen v některém ohledu dá najevo, že je nejmenší a tudíž i nejlevnější člen rodiny SsangYong. Uvnitř přece jen působí laciněji a odhlučnění na dálnici není kdovíjaké, stejně tak od podvozku se na větší nerovnosti ozve hlučná rána. Celkově vzato je to ale povedené auto, vedle výše zmíněných plusů zmiňujeme ještě třeba komfortně řadící převodovku nebo prostorný interiér.

    Více na: https://www.auto.cz/ssangyong-tivoli-1-5-gdi-turbo-120-kw-i-ten-nejmensi-se-povedl-133046

    Reagovat
  • SsangYong svými SUV cílí na různorodou klientelu, přičemž Tivoli je velkým lákadlem pro zákazníky hledající dnes tak populární městská SUV. Ty přitom osloví nejen atraktivní cenovkou. Po modernizaci z roku 2019 je pěkný interiér, s hodnotným zpracováním. Nutno však podotknout, že větší modely značky jsou na tom lépe, Tivoli se některým laciným detailům nevyhnulo. Vnitřní prostor je však velkorysý, a tak se i vzadu pohodlně usadíte. Bohužel to však kompenzuje menší zavazadelník, v dané velikostní kasoerii se ale zkrátka nedá nic dělat. Pokud ho však chcete mít větší, volte dvoukolku, čtyřkolka totiž objem kufru zmenšuje ze 423 na 327 litrů. Zkoušený motor 1.5 GDI Turbo se 120 kW vyhoví cílové klientele, se slušnou dynamikou a komfortně aladěným příplatkovým automatem. Spotřeba je nicméně podobně jako u jiných SsangYongů spíše vyšší, z dlouhodobého hlediska se pohybuje kolem osmi litrů. Design pak možná nevyhoví všem, Tivoli ale mnohé osloví tím, že vypadá větší, než ve skutečnosti je. Podvozek je komfortní, počítejte však s ranami na nerovnostech a vyšším hlukem na dálnici.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *