Malá SUV jsou velkým hitem, přičemž právě Peugeot 2008 byl jedním z vozů, které trend této obliby nastartovaly. Druhá generace tak reagovala na poznatky klientely a více se přizpůsobila požadavkům zákazníkům.
Z auta se tak stalo plnohodnotné SUV z hlediska vzhledu. Vysokou stavbu zdůrazňuje robustní příď, která má zdravou míru agresivity, obzvlášť ve sportovně laděné verzi GT Pack, kterou jsem měl možnost otestovat.
Vnitřek využívá hodnotně vyhlížejících materiálů, slušné je také jejich zpracování nebo použité detaily (dekor imitující karbon, měkčené plasty i ve dveřích), jako třeba detailní rozlišení obrazovky infotainmentu. Systém je ale pomalejší, stejně jako přepínání jednotlivých grafických zobrazení digitálního přístrojového štítu, který v tomto případě dokonce využívá 3D zobrazení. Navíc se multimediální systém omezuje na dotykové ovládání, chybí klasické ovládání klimatizace, pro změnu teploty navíc musíte rozkliknout menu ventilace, přestože by mohlo jít díky rozměrné obrazovce o přímou volbu z výchozí stránky.
Přístrojový štít je jako u jiných moderních Peugeotů vyvýšen a doplněn o volant s maličkým průměrem. Mně osobně to však moc nevyhovuje, volant si nikdy nenastavím pohodlně, abych zároveň správně viděl na celé budíky. Na dlouhých cestách mi pak volant s malým průměrem věnec není pohodlný, stejně jako omezující masivní středový tunel. V zatáčkách zase vadí tlusté A-sloupky karoserie, které však zvyšují tuhost karoserie. Místa uvnitř je ale dostatek, a to i na zadních sedadlech, byť místo pro hlavu poněkud omezuje příplatková panoramatická střecha. Ta je totiž na poměry městských SUV až nečekaně velká. Optimálně velký je také zavazadelník, pod dvojitou podlahou přitom zbývá další dodatečný prostor.
Jaká je 2008 s 1.5 BlueHDi?
Peugeot 2008 jsem testoval s turbodieselem 1.5 BlueHDi (96 kW). To není zrovna obvyklá volba pro městské SUV, pro zákazníci často jezdící dlouhé trasy je to však vhodné řešení. Za studena má vznětová patnáctistovka hrubší chod, když je vcelku slyšet, po zahřátí se ale uklidní. Navíc jde o velice silný motor, který má hodně elánu i ve vyšších rychlostech. Za svoji práci navíc nežádá moc, obvykle se spotřeba pohybuje kolem šesti litrů. Osmistupňový automat pak naprosto hladce řadí, vcelku rychle reaguje také na manuální pokyn páčkou pod volantem.
Podvozek je naladěn hlavně na komfortní notu, při rychlé změně směru tak zaznamenáte silnější náklony karoserie. Zároveň jsou však 18″ kola poměrně slyšet na rozbitých cestách, na nichž 2008 lehce znervózní. Na dálnici je ale auto tiché, znatelný je jen lehký šum kolem karoserie.
Peugeot 2008: Další recenze a zkušenosti
jekyll
S Peugeotem 2008 druhé generace jsem měl možnost se svézt jen krátce, přesto mě natolik nadchnul, že ho považuju za silného hráče v segmentu malých SUV. Na své straně má totiž silné zbraně, jako je povedený design, luxusně zpracovaný interiér nebo povedené motory. Z hlediska vnitřního prostoru to není špatné, stejně jako z hlediska zavazadelníku, díky vyvýšené pozici se pak za volantem v i-Cockpitu srovnáte snáze než třeba v 208. Chválím i dobře odhlučněné motory. Rozhled nicméně omezují tlusté A sloupky a multimediální systém zkrátka pořád není ono.
Tomáš Devera, Roadblog.cz
K dispozici jsem měl výbavu GT, která je nejvyšší. K ní patří i nejsilnější motor, tedy 1,2 PureTech s výkonem 155 koní a osmistuňovým automatem. Kombinace je to skvěle sladěná a funkční. Motor má dost síly a jakékoliv předjetí, nebo napojení na dálnici, není žádný problém. Spotřeba se ale pořád drží na rozumné úrovni, já měl 6,7 l/100 km. Osobně si ale myslím, že většině majitelů bude stačit slabší verze tohoto motoru, která nabídne 130 koní. Točivý moment má téměř stejný a je k dispozici i s nižšími výbavami, které jsou o dost levnější, než tato vrcholná.
Společným prvkem s modelem 208 je podvozek. Ten je celkem pevný a na okreskách s dobrým povrchem silnice krásně jistý. Jelikož se ale toto auto bude spíše většinu času setkávat s městskými nerovnostmi, možná by mohl být trochu poddajnější. Svůj podíl na tuhosti měla i velká osmnáctipalcová kola, která patří k vrcholné výbavě. S menšími bude situace určitě lepší.
Co je naprosto silná stránka, tak to jsou pro mě sedadla. Ta přední mají výborné boční vedení, jsou tuhá a dobře drží tělo. Pokud hledáte typickou francouzskou pohodlnost, tak možná budete nespokojeni, pokud ale hledáte jistotu v zatáčkách, jste na správné adrese. Ona 2008 je celkově při svižnější jízdě po okresce lepší, než si možná mnozí myslí. Ona je totiž vážně dobrá. Skvěle zatáčí, dobře se v ní sedí, podvozek je krásně jistý. Takže ano, pokud budete brát 2008 GT jako tu sportovnější volbu, tak je to tak. Pokud ale chcete auto pro přepravu dětí po městě, sáhněte po nižší výbavě. Pak můžete mít navíc k dispozici i Advanced Grip Control, což je funkce, která pomůže na horším povrchu a vrcholné GT ji mít nemůže.
Akéla
Nabídka malých SUV je bohatá, ale Peugeot 2008 v ní vyčnívá svým designovým stylem. Má velmi pěknou robustní příď, sedačky sportovního vzhledu jsou opravdu pohodlné, interiér působí nadčasově, je z hezkého materiálu, plasty na dveřích jsou měkčené. Rovněž mě zaujalo ambientní osvětlení a veliké střešní okno. Parádně působí i 3D displej i-cockpitu před řidičem. Motor 1.5 Blue HDI je hbitý, rychlý, na silnicích pohotově reaguje, podvozek je měkký. Abych jen nechválila, Peugeot 2008 má i své mouchy. Z pozice řidičky s krátkým trupem potřebuji mít výš sedadlo, nicméně volant se nedá nastavit dostatečně vysoko, tudíž během jízdy přes něj nevidím na budíky před sebou. Za mě je to obrovská nevýhoda, je nešikovné se neustále sklánět během jízdy pro kontrolu rychlosti. Volant může působit poměrně drobně k velikosti auta, pro muže s širšími rameny může být nepohodlný.
Adam Václavek, Wikicars.cz
Peugeot 2008 GT je především stylovka, která ale opravdu dobře jezdí. Potěší extravagantním designem karoserie, futuristickým interiérem s bohatou výbavou a skvělou ovladatelností. Povedený je i motor 1.5 BlueHDI, ale osobně bych v tomto typu auta dal přednost jedné ze zážehových motorizací. Jen ta cenovka není zrovna nejnižší.
Dominik Parajka
Peugeot e-2008 2021
Plusy: nezameniteľný dizajn, ktorý púta pohľady, dostatočne veľký a praktický batožinový priestor, komfortné sedenie a dostatok priestoru na zadných sedadlách, kvalitne spracovaný a štýlový interiér, perfektné predné sedadlá, množstvo odkladacích priestorov v okolí vodiča, dobre fungujúci infotainment, i-Cockpit s 3D zobrazením, rýchle a presné riadenie, stabilný, no zároveň dostatočne komfortný podvozok, príjemné naladenie elektrického pohonu
Minusy: klavírne lakované plasty na stredovom tuneli sa rýchlo špinia, príliš malá lakťová opierka v zadných dverách, nemožnosť výberu z viacerých úrovní intenzity rekuperácie, chýba možnosť podrobnejšieho konfigurovania nabíjania (nabíjací prúd, maximálna úroveň nabitia…), naplánovať sa dá iba čas