RecenzeTesty Peugeot

Test: Peugeot 3008 GT 1.5 BlueHDi (2023)

Peugeot 3008 aktuálně patří mezi nejžádanější vozy své značky na českém trhu. Vůz už sice vyhlíží novou generaci, ta stávající se však nadále čile prodává. A vlastně není divu, i po letech vypadá skvěle. Plusem je navíc různorodá nabídka motorizací, což dnes bývá stále méně častá vlastnosti. Nadále tak 3008 nabízí i turbodiesel. A právě ten jsme vyzkoušeli v rámci týdenního testu. Jaký je Peugeot 3008 s motorem 1.5 BlueHDi?

Povedený design nejen edice Black Pack

Z čistě hlediska designu je to pořád krásné auto. Současná podoba pochází z roku 2020, kdy vůz prošel faceliftem, i po několika letech na trhu to však 3008 nadmíru sluší. Netradiční maska prostupující do předního nárazníku je originální a i díky ní tohle auto jen tak nepřehlédnete, zvlášť ve výrazné rudé perleti Ultimate testovaného exempláře. Na přiložených fotografiích si všimněte i černých doplňků – jde o prvky designového balíčku Black Pack, který nahrazuje chromované detaily právě za takto černé. Černá je tak nejen střecha nebo kryty vnějších zpětných zrcátek, ale třeba také čelní logo, které se kvůli tomu takřka ztrácí v masce. Black Pack mimochodem aktuálně pořídíte výhradně k vrcholné verzi 3008 GT.

Interiér je pak dalším důkazem, že Peugeot obsadil horní hranici mainstreamu. Přestože už má nějaké roky za sebou, působí prémiově, hodnotně působící materiály i jejich zpracování nemá chybu. Prémiovou atmosféru navozují také klávesové ovladače, zajišťující přímý vstup pro vybrané položky menu infotainmentu. Právě ten nicméně dokazuje, že současná 3008 už je na trhu nějaký ten rok. Multimediální systém je v rámci dnešního trhu spíše pomalejší, grafika není kdovíjaká a stejně tak parkovací kamera má spíše průměrný obraz.

Koncepce i-Cockpit s vysoko usazeným přístrojovým štítem pak nevyhoví všem – zatímco v 308 s novějším řešením i-Cockpitu už se pohodlně srovnávám, v 3008 jsem hledal optimální pozici za volantem a ideálu jsem nedosáhl. Buď jsem měl volant na můj vkus moc nízko, nebo jsem neviděl část přístrojů. V tomto je modernější 308 nebo 408 rozhodně povedenější. Výhradu mám i k sedačkám, výrazné prošívání ve výsledku tlačí do zad.

Místa na zadních sedadlech každopádně není přebytek. Prostor před koleny alespoň zvětšuje vykrojení předních sedadel, rezerva nad hlavou je však omezená kvůli příplatkovému panoramatickému střešnímu oknu. Zavazadlový prostor je však dostatečně velký, navíc tu zbývá i dost místa pod podlahou, když ho nezabere rezervní kolo. Pochvalu ostatně zaslouží také odkládací místa uvnitř, rozměrné kapsy v předních dveřích nebo schránka mezi předními sedadly.

Jaká je 3008 s turbodieselem 1.5 BlueHDI?

Jak bylo v úvodu řečeno, Peugeot 3008 pro rok 2023 jsem testoval s turbodieselem 1.5 BlueHDi. Jednotka s výkonem 96 kW a točivým momentem 300 Nm je už osvědčená, známá i z jiných modelů skupiny Stellantis (přečtěte si např. test Peugeotu 2008). Platí pro ni tudíž to, co jsme už zjistili v jiných vozech. Zvlášť za studena je poněkud hlučnější, typicky naftově, má však lineární zátah. V případě kompaktního SUV je už síla spíše dostatečná než přebytková – v dálničních stoupáních už se projeví limity výkonu, na běžné jezdění ale motor plně stačí.

Navíc za svoji práci nežádá mnoho. V dlouhodobém režimu jezdí za zhruba šest litrů, kolem šesti si řekne také na dálnici. Ve městě pak apetit závisí na provozu, pořád se ale dá vejít do sedmi litrů. V kombinaci se slušně velkou palivovou nádrží s objemem 53 litrů to znamená, že na čerpacích stanicích nebudete postávat zrovna často.

V případě Peugeotu 3008 je dnes recenzovaný turbodiesel dostupný už jen výhradně s osmistupňovým automatem, který dříve býval za příplatek. Ten myslí hlavně na komfort, ve většině případů tudíž řadí hladce a jemně. Při rychlejším tempu ale převodovka znervózní – při rychlých rozjezdech tak řazení není tak citlivé.

Na pohodlí myslí také samotné jízdní vlastnosti. Přestože testovaný kousek obouval poměrně velká 19″ kola, nebyl nepohodlný. Ano, na větších nerovnostech se kola logicky ozvala, celkově se dá však říct, že podvozek působí poddajně. Zároveň auto jistě drží stopu. Na dálnici je pak dostatečně komfortní, hluk od podvozku i od okolního ruchu se drží v mezích.

Peugeot 3008 1.5 BlueHDi: Technická data

Motor1.5 BlueHDi
Rok2023
Objem motoru (ccm)1499
Výkon (kW)96
Točivý moment (Nm)300
Převodovka8A
Maximální rychlost (km/h)189
Zrychlení z 0-100 km/h (s)11,5
Spotřeba paliva dle WLTP – kombinovaná (l/100 km)5,5
Emise CO2 – kombinované (g/km)144
Nádrž palivová/AdBlue (l)53/17
Hmotnost – provozní/užitečná (kg)1504/496

Peugeot 3008: Další recenze a zkušenosti

David Bureš

Hybrid4 je aktuálně nejvýkonnější varianta Peugeot 3008, tenhle plug-in hybrid však rozhodně nepůsobí jako nějaký sporťák. Považujte ho za pohodlné auto, s nímž můžete jezdit i rychle, a pak vám bude plně vyhovovat. Komfortní sedadla a celkové pohodlí si užijete více než těch nabízených 220 kW.

Pan tajemný

+ Originální design, hezké materiály uvnitř, vcelku pohodlný podvozek, objemný zavazadelník, úsporný turbodiesel 1.5 BlueHDi s pečlivým odhlučněním a slušnou manuální převodovkou
– Řešení i-Cockpit nevyhoví všem, průměrné zpracování některých detailů uvnitř, průměrný prostor vzadu, nízko otevírané víko zavazadelníku, tupé rány od kol

Dominik Parajka

Peugeot 3008 HYBRID4 2022

Plusy: štýlový dizajn, luxusne a prémiovo pôsobiaci interiér, vynikajúce predné sedadlá, príjemné naladenie pohonu, skvelá dynamika, výborný virtuálny prístrojový štít, solídne svietiace LED svetlomety, príjemne naladený podvozok

Mínusy: absencia možnosti rýchlonabíjania, slabšie rozlíšenie parkovacích kamier, chýba funkcia auto-hold automatickej prevodovky

Tomáš Devera, Roadblog.cz

Peugeot 3008 mám rád. Dobře se totiž řídí, nabídne kvalitní materiály, dost prostoru, pohodlí, podvozek, který je rychlejší, než auto. Super světla a kvalitní audiosystém i pokud si nepřiplatíte za lepší Focal. Tento hybrid nebude pro každého. Ale ze své zkušenosti vám mohu prozradit, že i s motorem 1,2 PureTech 130 se jedná o super auto. 

Adam Václavek, Wikicars.cz

Plusy: Dynamika v přímce, Luxusně působící interiér

Mínusy: Neochota zatáčet, Ovládání klimatizace, Vyšší spotřeba při vybité baterii, Vysoká cena

Filip Suchomel, Autodays.cz

Na první pohled sklízí pochvalné pohledy od kolemjdoucích, jak je hezký, futuristický a přitom vkusný, s tímto očekáváním jde člověk do interiéru, kde úplně žasne, jak je okouzlující a nabitý všemi chytrými systémy. Pokud vše, co obsahuje bude dokonale fungovat, je to úžasné auto, pokud ne, tak ztrácí těžce vydřené body u potencionálních zákazníků mladší věkové skupiny! Přesně kvůli podobnému nepředvídatelnému chování (občas to funguje, občas ne), mají lidé takový odpor vůči technice.

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *