Test: Peugeot 308 GT 1.2 PureTech 96 kW (2022)

Autem k moři: Peugeot 308 v Itálii

Kompaktní třída je odjakživa vysoce konkurenční prostředí, v němž musí být auto opravdu dobré, aby zaujalo. Nový Peugeot 308 má přitom dnes nepochybné ambice být etalonem třídy.

Už samotný design zaujme. 308 to přitom sluší jak v zelené z propagačních materiálů, tak třeba ve šmrncovní rudé. Nejvíce se mně líbí zezadu, zvlášť při uvítací sekci světel po odemčení.

Prémiový interiér

Interiér pak dokazuje, že Peugeot se chce usadit na horní hranici mainstreamu. Použité materiály i jejich zpracování patří mezi to nejlepší v rámci mainstreamové kategorie. Luxusně působí i displeje s vysokým rozlišením. Právě infotainment udělal obří mezigenerační skok. Je přehlednější i rychleji reagující. Líbí se mi i možnost nastavení ikon na středovém panelu pro přímou volbu některé z funkcí multimediálního systému.

Za volantem se sedí sportovně nízko. Na rozdíl od předchozí 308 pak lépe vidím na vysoko usazený přístrojový štít, i-Cockpit tedy za mě opět udělal krok k lepšímu. Jen v tom 3D zobrazení se řidič může na poprvé ztrácet, vhodné je si pečlivě nastavit zobrazená data, aby jich nebylo přespříliš. Oceňuji i prostorné odkládací prostory, třeba pod loketní opěrkou.

Zavazadelník hatchbacku je pak plně dostačující, s pravidelným tvarováním a rozměrným vstupním otvorem. Kde však 308 na konkurenci ztrácí, je prostor na zadních sedadlech. Ten je spíše průměrný a dostatek místa tu budou mít nanejvýš děti.

Slušná spotřeba 1.2 PureTech

Peugeot 308 jsem zkoušel s benzínovým tříválcem 1.2 PureTech (96 kW) v kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou a musím říct, že jako zákazník bych nad jinou motorizací ani neuvažoval.

Tříválec už má dostatek síly i v dálničních rychlostech. Odhlučnění je slušné, při akceleraci však svým jadrným rykem nezapře svou tříválcovou konstrukci. Je ale neskutečně úsporný. Takřka za všech okolností si říká o šest litrů, ať už ve městě nebo na dálnici. Na okreskách se pak klidně dá jezdit za méně než pět litrů, v horském prostředí nebo za provozu pak i v takovém případě jezdí 308 za slušných šest litrů. Dlouhodobou spotřebu se mně tak podařilo srazit na 5,6 litrů na 100 km. V kombinaci se slušnou palivovou nádrží to znamená, že u benzinek moc často stát nebudete.

Naprostou pochvalu zaslouží automat, v naprosté většině okolností hladce řadící. Jen při městském popojíždění si občas lehce cukne. Počítejte pak s tím, že osmička je hlavně dálniční převod, ještě při 110 km/h automat obvykle trvá na zařazené sedmičce.

Podvozek Peugeotu je pak ideálně naladěn. Je dostatečně poddajný i dostatečně jistý, zadní náprava pak prakticky nebouchá. Jen je náchylnější na povrch pod koly, občas umí být hlučnější, zvlášť na dálnici.

Další recenze Peugeotu 308

Adam Václavek, Wikicars.cz

Peugeot 308 GT Pack 1.5 BlueHDI s osmistupňovým automatem má pár chyb. Peugeoťácká kabina nemusí sedět každému, informační systém umí být otravný a nestojí zrovna málo. Ve výsledku je to ale velice dobře jezdící auto, které úchvatně vypadá a má na danou kategorii překvapivě kvalitní interiér. Škoda jen, že krom hybridu v nabídce není žádný výkonný motor.

Peugeot 308 Allure Pack Hybrid 180: Pokud máte možnost nabíjet a využijete čistě elektrický dojezd, tak základní hybrid smysl dává. Jestli na to občas rádi šlápnete, určitě bych sáhl po líbivějším provedení GT s výkonnějším ústrojím. Nafta mi pak v 308 připadá jako nejzbytečnější. Je sice o něco úspornější než 1.2 PureTech, ale taky dražší a ve všech ohledech jízdy horší. Jak už asi tušíte, 1.2 PureTech 130 je za mě tím nejlepším motorem, jaký lze pod kapotu 308 nakonfigurovat. Škoda jen, že Peugeot nenabízí 1.6 Puretech 225 bez hybridu, který má třeba DS 4 ze stejné rodiny.

Tommy.Lee

Pěkný, pohodlný auto, za kterým se rád otočím. Ten tříválec už pěkně jede a za málo. Kufr má velkej, ale vzadu moc místa není. Ten malej volant super, na okreskách s nim kroutim jak ve formuli. Chtěl bych ale pohodlnější sedačky, na dlouhých cestách z nich bolí záda.

Pan tajemný

+ Povedený design, luxusní materiály uvnitř, povedený nový infotainment, solidní odhlučnění, zajímavý zvuk 1.2 PureTech s vynikajícím řazením, solidní spotřeba, kvalitní parkovací kamera, možnost bohaté výbavy, slušný kufr, komfortní podvozek

– Kompromisní posaz za volantem, stísněná kabina hatchbacku, přece jen vyšší ceny

Dominik Parajka

Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDI (2022)

Plusy: štýlový dizajn, dobre svietiace LED svetlomety, veľký a praktický kufor, nádherný interiér, veľmi dobré predné sedadlá s masážnou funkciou, intuitívne ovládanie infotainmentu, veľmi dobrý 3D virtuálny kokpit, príjemné jazdné vlastnosti, nízka spotreba

Mínusy: absencia funkcie auto-hold automatickej prevodovky

Miki

Krásný auto, uvnitř luxusní. Vybíral jsem mezi tříválcem 1.2PureTech a naftou 1.5 BlueHDi. Nakonec jsem vzal puretech, je o dost tišší a s podobnou spotřebou. Na dlouhých cestách je pohodlný, vzadu ale není moc místa

VB

Peugeot 308 SW je docela povedeně auto. Zdá se, že designeři naštěstí natrvalo opustili odporný vzhled z doby před 10 lety, takže nyní vypadá 308 jak dynamicky, tak i elegantně jak zepředu, tak i zezadu. Jen boční pohled mě moc neoslovuje, dle mého názoru příliš nekoresponduje se sportovní přídí a zádí, boční silueta 508 se povedla více. Od kolegů jsem také slyšel kritiku na nové logo Peugeotu, ale přes počáteční nejistotu s ním nemám žádný problém, dokonce mi k této přídi nové černé logo sedí více, než kdyby tam byl původní lvíček v chromu. S čím však mám pořád problém, je palubní deska. Nikoliv však kvůli použitým materiálům nebo kvalitě, obojí je na výborné úrovni, zde nemám žádné výhrady. Líbí se mi i celkový design palubovky, ale nelíbí se mi i-Cockpit, nemohu si na něho zvyknout a ani mě neoslovil 3D přístrojový štít. Celé řešení se mi zdá nepřehledné, hůře se v něm orientuji a to vše spolu s dotykovým ovládáním je krokem proti bezpečnosti. Malý hranatý volant je sice hezký designový kousek, ale při delší jízdě je mi nepříjemný do ruky.

Co se týče vlastní jízdy, tak zde výhrady nemám žádné. Peugeot naštěstí nezapomněl, že ještě existují dieselové motory, které mají velký točivý moment, táhnou hezky odspodu a mají malou spotřebu. To je i případ zde použité 1,5 HDi s automatem. Tato kombinace je velice vhodná na dlouhé cestování, podvozek je velmi pohodlný, dobře naladěný, prostě ideální kompromis mezi sportovností a komfortem. K motoru mám jen jedinou výhradu a to je hrubší chod, ale s tím se dá žít
Celkově je Peugeot 308 SW velmi povedené auto, pro mnohé určitě téměř ideální rodinné vozidlo. Docela mě bude zajímat, jak se prodejně popere s bratrancem ze stejné stáje, tedy s Opelem Astra, který se také povedl a má konzervativnější palubní desku s klasickými tlačítky a ovladači.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *