Peugeot 5008 začínal jako středně velké MPV, aby se v druhé generaci v reakci na tržní trendy proměnil v SUV. Orientace na rodiny však autu i v této formě zůstala, na českém trhu je standardně k dispozici v sedmimístném provedení. Za dveřmi už je nová generace, ta stávající se však ještě před koncem životního cyklu dočkala zajímavého oživení, v podobě nové verze Hybrid. Jak Peugeot 5008 Hybrid 136 e-DCS6 jezdí, jsem zjišťoval během týdenního testu.
Obsah testu
I po letech líbivý
Nová generace Peugeotu 5008 se sice už představila, soudě dle designu stávajícího provedení byste to ale možná ani nehádali. 5008 i po letech vypadá dobře, povedený facelift z roku 2020 ji šikovně oživil, jakoby poté ani nestárla. V petrolejově modrém laku Celebes testovaného kousku to 5008 sluší.
To uvnitř už dobu na trhu z některých detailů poznáte. Obrazovka infotainmentu je sice větší než kdysi, obraz však není tak kvalitní jako u nové generace Peugeotů. To platí i pro obraz parkovací kamery, moderně už nepůsobí ani navigace.
Samotný interiér však vypadá pěkně, což platí i pro střední verzi Allure Pack, v níž už nechybí nic podstatného. Palubní deska ne zajímavě tvarovaná, prémiově působícím oživením jsou klávesová tlačítka pro ovládání vybraných prvků auta. Také použité materiály jsou nadprůměrné, v rámci mainstreamu. Slícování některých částí palubní desky by však stálo za to doladit.
Díky bohatému prosklení kabina působí vzdušně. Přístup dozadu zajišťují dlouhé dveře, do pravého úhlu se nicméně neotevírají. Místa v druhé řadě je každopádně dostatek i pro dospělého. Pokud se nemusíte omezovat, může být před koleny královský prostor, díky posuvným sedačkám. Ty jsou samostatné, a tak se na těch krajních sedí až u dveří. Šikovné jsou pak stahovací stínící roletky v zadních dveřích. Do třetí řady se pak už nastupuje poněkud krkolomně. Určena je pro děti, dospělý se tu bude cítit stísněně.
Třetí řada sedadel se každopádně šikovně skládá do podlahy, a tak v zavazadelníku nezabírá prostor. Navíc je lze z auta vyjmout. Objem je v pětimístné konfiguraci slušný, s udávanou hodnotou 702 litrů podle metodiky VDA. Při vyjmutí zadních sedadel je to dokonce 780 litrů. V praxi to znamená, že kočárek s korbou sem můžete umístit podélně, přičemž se vejde pod plato. V sedmimístném rozložení je naopak kufr opravdu jen nouzovka, jak je v této velikostní kategorii zvykem. Nakládací hrana leží nízko, víko kufru by se však mohlo otevírat výše. Chybí mi tu také háčky na tašky, alespoň tu jsou gumicuky na upevnění drobností.
Jak jezdí 5008 Hybrid?
Testované ústrojí s obchodním označením Hybrid 136 e-DCS6 je nedávnou novinkou koncernu Stellantis, postupně nasazovanou napříč modely i značkami. Kombinuje dobře známý (avšak pro potřeby hybridu upravený) benzinový tříválec 1.2 PureTech s elektromotorem integrovaným do šestistupňové dvouspojkové převodovky. I ta je novinkou, která nahrazuje osmistupňový automat s hydrodynamickým měničem známý z konvenčních motorů. Lithium-iontové baterie elektromotoru s permanentními magnety se dobíjí za jízdy. Ústrojí o kombinovaném výkonu 100 kW sice sama automobilka označuje za mild-hybrid, de facto jde ale o full-hybrid. V nízkých rychlostech totiž zvládá jet výhradně na elektřinu, avšak jen v krátkých vzdálenostech. Ostatně baterie má celkovou kapacitu jen 890 Wh (užitečná 432 Wh). Nejblíže má tak blíže řešení Subaru, spíše než Toyotě, jejíž dnešní hybridy zvládají díky velkokapacitním bateriím stále delší vzdálenost na elektřinu.
Ústrojí Hybrid 136 e-DCS6 jsem již dříve zkoušel v Peugeotu 3008, v němž mi sedlo. Pohony jsou slušně sladěny a oba motory se hladce přepínají, jen při vybitých baterií startování tříválce zaznamenáte. Automatická dvouspojková převodovka hladce řadí, necuká ani při rozjezdech. Parádní je i spotřeba, která se za všech okolností drží okolo 7 l/100 km.
V rodinném SUV se však už projevují některé limity ústrojí, které jsem v kompaktní 3008 nezaznamenal. V 5008 už je dynamika zkrátka jen průměrná. Zatímco při pohybu ve městě je elán dostatečný, na dálnici už se autu moc zrychlovat nechce, zvlášť při zatížení. Na převodovce mě pak překvapilo, jak v kopci nechá auto hodně couvnout, než zabere, to se u automatů moc nestává. Pořád pak platí silná rekuperace, již nelze nastavit. Musíte si tak zvyknou na silné zpomalování, jakmile sundáte nohu z plynu.
Podvozek je primárně laděný na komfort. V českých podmínkách rozbitých silnic však často znervózní a od 18” kol je slyšet dusot. Rozvor už je přece jen dlouhý, což se projevuje i na tuhosti karoserie.
Odhlučnění odpovídá kategorii. Tříválcový ryk uslyšíte při akceleraci, na dálnici pak zaznamenáte šum způsobený vyšší stavbou karoserie.
Peugeot 5008 Hybrid: Základní technická data
MOTOR | Hybrid 136 e-DCS6 |
---|---|
Rok | 2024 |
Objem motoru (ccm) | 1199 |
Výkon (kW) | 100 |
Točivý moment (Nm) | 230 |
Převodovka | 6DS |
Maximální rychlost (km/h) | 200 |
Zrychlení z 0-100 km/h (s) | 10,4 |
Spotřeba paliva dle WLTP – kombinovaná (l/100 km) | 5,8 |
Emise CO2 – kombinované (g/km) | 128 |
Nádrž palivová (l) | 56 |
Hmotnost – provozní/užitečná (kg) | 1627/623 |