Volkswagen opět krouží kolem F1. Uvidíme v ní Audi, nebo Porsche?

Formuli 1 v příštím roce čekají zásadní změny, v platnost vstoupí nová pravidla, která výrazně promění vzhled nasazovaných monopostů. Další úpravy pravidel se pak chystají pro polovinu desetiletí, kdy mají být nasazeny nové pohonné jednotky. A právě nová generace agregátů láká nové zájemce o vstup do Formule 1. Opět se tak mluví o zájmu koncernu Volkswagen o F1.

Spojení Volkswagenu a Formule 1 je něco, o čem se čas od času spekuluje, nejčastěji právě s nějakou významnou změnou pravidel, která by nově vstupujícímu subjektu usnadnila být v závodním poli konkurence schopný. A právě nové agregáty pro F1 Volkswagen hodně zajímají.

Zájem o syntetická paliva i elektřinu

Formule 1 totiž počítá s tím, že by nové agregáty tankovaly syntetické palivo. Navíc má být kladen větší důraz na elektrickou součást pohonného ústrojí. Konkrétně to má znamenat menší komplexnost a vyšší sílu od elektrické jednotky.

A právě zamýšlené vlastnosti nové generace motorů pro F1 hodně zajímají vedení koncernu Volkswagen, které do budoucna razí cestu masivní elektrifikace nabídky. Zákulisní zprávy hovoří o tom, že o možném vstupu koncernu do Formule 1 mluví sám předseda představenstva skupiny Herbert Diess.

Tyto spekulace se přitom mohou zakládat na pravdě. Na letošním setkání dodavatelů motorů s vedením šampionátu o možné podobě budoucích agregátů totiž byli i zástupci značek Audi a Porsche, tedy značek patřících pod křídla koncernu Volkswagen. Proto se spekuluje o tom, že by VW Group do F1 vstoupil právě prostřednictvím jedné z těchto značek, nebo dokonce obou. Nový šéf Porsche Motosport Thomas Laudenbach přitom potvrzuje, že výrobce ze Zuffenhausenu skutečně možnost účasti v F1 zkoumá.

Porsche, nebo Audi? Nebo oba?

Německý magazín Auto, Motor und Sport navíc s odvoláním na interní zdroje tvrdí, že koncern podporuje myšlenku duální účasti. Ve Formuli 1 by se tak mohlo objevit jak Audi, tak Porsche.

Členové VW Group by přitom podle těchto plánů nebudovali zcela nový tým, to by byl příliš nákladný projekt, na který by v době nutných masivních investic do elektromobility ani jedna automobilka neměla finance. Na stole je spíše podpora některého ze stávajících týmů, ať už prostřednictvím dodávky agregátů, nebo koupě podílu v té dané stáji.

Zástupci obou značek údajně jednali s různými týmy, přičemž nejčastěji se hovoří o tom, že by Porsche podpořilo Red Bull, zatímco Audi by koupilo podíl v McLarenu. V obou případech by se přitom mohlo jednat o logickou volbu, a to pro obě strany.

Red Bull Porsche a McLaren-Audi?

Red Bull přišel o dodavatele motorů, spolu s tím, jak se Honda po letošní sezoně rozhodla opustit Formuli 1. „Stáj červeného býka“ si tudíž bude motory pro následující léta vyrábět sama, prostřednictvím zcela nové motorárny, budované právě na základech know-how Hondy. Tyto pohonné jednotky ponesou jméno Red Bull, případné spojení s Porsche by jim ale dalo rozhodně větší zvuk. A jelikož Red Bull obvykle udělá pro marketing všechno, tak by spojení se slavným výrobcem ze Zuffenhausenu dávalo smysl.

Podobný zvuk má také McLaren, jedna z nejstarších stájí ve startovním poli Formule 1, v níž by mohlo podíl koupit Audi. Britská značka by navíc mohla na oplátku získat přístup k technice čtyř kruhů, což by se automobilové divizi vyrábějící supersporty mohlo hodit. Není ale vyloučeno, že to nakonec dopadne jinak. Rýsuje i spojení Porsche s Williamsem – britská stáj je opět na vzestupu, a tak se od ní čekají v následujících letech velké věci. A je tu i Sauber, dnes sice spojený s Alfou Romeo, to se však může v budoucnu změnit.

Ať už spojení koncernu Volkswagen s F1 dopadne jakkoliv, je zřejmé, že se o případně realizaci plánu dozvíme již brzy. Audi a Porsche se totiž musejí rozhodnout do konce roku. FIA chce přijmout nová pravidla pro pohonné jednotky na zasedání Světové rady motorpostu 15. prosince. A tam už by mělo být jasné, zda Audi nebo Porsche ve Formuli 1 v polovině desetiletí budou, či ne a v jaké formě.

Foto: Vize Sean Bull Design

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.