Klesající zájem o MPV má svoji další oběť. Je jím Seat Alhambra, jehož výroba bude podle informací britského Autocaru ukončena na konci tohoto měsíce. Automobilce se už velké MPV nevyplácí vyrábět, zákazníci raději preferují SUV. I proto se s nástupcem už nepočítá.
Seat konec Alhambry vysvětluje tím, že přezkoumává vhodnost starších modelů, aby zajistil, že firma bude zdravá a udržitelná pro budoucnost. To je zvlášť v dnešní době vysokých investic do elektromobility a zastavení produkce vlivem pandemie koronaviru obzvlášť potřeba.
Alhambře se přitom prodejně dařilo, a to navzdory tomu, že je aktuální generace (s interním označením 7N) na trhu už od roku 2011. Loni se Seat Alhambra podle serveru CarSalesBase stal nejprodávanějším velkým MPV v Evropě, jeho 23.840 registrovaných kusů navíc byl osmiprocentní nárůst proti roku 2018. Vůz zkrátka těží z toho, že mu ubývá konkurence, zároveň však klientela velkých MPV stále zůstává.
Konec Alhambry je tak další hřebíček do rakve MPV. Trend přitom bude pokračovat. Bratr Alhambry, Volkswagen Sharan, totiž v produkci nevydrží o moc déle. S jeho ukončením výroby se počítá během následujících měsíců. Velké velkoprostorové vozy tím takřka vymřou, postupně skončí též Ford S-Max a Ford Galaxy. Jejich klientele tak nezbude nic jiného, než se přesunout k alternativě tradičních velkých MPV, velkým osobním dodávkám.