Volvo S90/V90 (2016-)

Volvo řady S90/V90 je model vyšší střední třídy vyráběný švédskou automobilkou od roku 2016. Podle typického názvosloví modelů Volvo je S90 sedan, zatímco V90 kombi, od něhož byla odvozena také zvýšená varianta V90 Cross Country. Automobil je nástupcem sedanu S80, respektive kombíku V70, respektive zvýšeného kombi XC70. K přejmenování došlo v rámci mezigenerační proměny nabídky značky, kdy byla měněna logika číselného označení modelů. Číslovka 90 tak nově obecně označila velký model. Duo S90/V90 tudíž sdílí základ s SUV Volvo XC90 druhé generace.

Dvojice automobilů vznikala podle skandinávské filozofie zdůrazňující prostor a vzdušnost, což se mělo podepsat na prostorné kabině nebo skvělém výhledu ven. Kombi je pak paradoxně o chlup kratší než sedan, který je více přizpůsoben mimoevropským trhům. V90 Cross Country se pak od výchozího kombíku odlišilo oplastovanou karoserií a světlostí zvýšenou na vysokých 210 mm. Rozdíl proti V90 zajišťuje jak zvýšený podvozek, tak pneumatiky s vyšším profilem.

Samotný design z pera týmu Thomase Ingenlatha je skandinávsky jednoduchý, navazující svým ztvárněním na druhou generaci SUV XC90. Podepisuje se to třeba na grafice světlometů, diody tvoří tzv. Thorovo kladivo. To samé platí také pro interiér s digitálním přístrojovým štítem a vertikálně orientovanou dotykovou obrazovkou multimediálního systému.

Právě s XC90 duo modelů vyšší střední třídy sdílí rovněž svoji platformu SPA (Scalable Product Architecture), která je vyvinutá pro maximálně čtyřválcové motory, uložené vpředu napříč, s pohonem předních, nebo všech kol. Architektura je navíc přizpůsobena zástavbě plug-in hybridního pohonu. Podvozek využívá kombinace lichoběžníkové nápravy vpředu a unikátní nápravu s příčným kompozitovým listovým perem vzadu.

Do prodeje model V90/S90 vstoupil výhradně se čtyřválcovými motory tehdy nové rodiny Drive-E. Ty benzinové zastoupily dvoulitry T5 (187 kW, později po emisních úpravách 184 kW) a T6 (235 kW, později 228 kE), z turbodieselů tu byly dvoulitry D3 (110 kW), D4 (140 kW) a D5 (173 kW). Jako vrchol nabídky sloužil plug-in hybrid T8 Twin Engine s výkonem 300 kW. Vybrané jednotky pak šlo posílit díky balíčku Polestar.

Elektrifikace nabídky

V roce 2020 pak Volvo V90/S90 prošlo modernizací. Design se tolik nezměnil, modely vyšší střední třídy se dočkaly jemných retuší mlhovek či nárazníku, V90 a odvozené V90 Cross Country pozměnily i koncová světla. K decentním úpravám došlo také uvnitř.

Hlavně se ale S90 a V90 podobně jako ostatní modely značky dočkaly nových mildhybridních variant s 48V palubní sítí. Z benzinových jednotek tu tak nově byly B4 (145 kW), B5 (184 kW) a B6 (220 kW), doplněné o 10kW elektromotor. Stejné názvy dostaly i modifikované mildhybridní turbodiesely, B4 (145 kW) a B5 (173 kW). Plug-in hybrid nově nazvaný T8 Recharge pak doplnila slabší varianta T6 Recharge. Ve všech případech tak pod kapotou pracují dvoulitrové řadové čtyřválce.

Volvo V90/S90: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4936 x 1879 x 1475 x 2941 mm (V90), 4939 x 1879 x 1543 x 2941 (V90 Cross Country), 4963 x 1879 x 1443 x 2941 mm (S90)
  • Objem zavazadlového prostoru: 560 litrů (V90/V90 Cross Country), 500 litrů (S90)
  • Výroba: 2018- (Ta-Čching, Čína; Torslanda, Švédsko)

Ohodnoťte Volvo S90/V90 i vy, v komentářích pod článkem:

Volvo V90/S90

4.4

Design

5.0/5

Technika

4.0/5

Jízdní vlastnosti

4.5/5

Cena

4.0/5

Celkový dojem

4.5/5

Jeden myslel na “Volvo S90/V90 (2016-)

  • 21 listopadu, 2020 (18:06)
    Trvalý odkaz

    Design

    5

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4.5

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4.5

    Aktuální velké kombi přizpůsobené terénu od Volva se možná jmenuje jinak než předchůdci, jeho charakter ale zůstal zachován. Je to prostorné a pohodlné auto, které nerovnosti překonává s měkkým houpnutím. Když je ale potřeba, umí jet pekelně rychle a jeho řidič se navíc za jeho volantem bude nečekaně bavit. Zkoušený zážehový čtyřválec T6 má sil na rozdávání, proti šestiválci nebo pětiválci má přece jen některé nevýhody, ať už lehce nižší elán, ne tak příjemný zvuk nebo spotřebu, která není zrovna nízká. Navíc nás moc nenadchla spolupráce s osmistupňovým automatem.

    Až na tyto drobnosti je to ale jinak nadmíru povedený automobil, který je pohledný, bezpečný a komfortní. Vedle pohodlného podvozku nabízí vynikající masážní funkci sedadel nebo třeba úchvatný hudební systém. V terénu se pak svými schopnostmi dokáže vyrovnat leckterému SUV.

    Více na: https://www.auto.cz/volvo-v90-cross-country-kdo-potrebuje-suv-105822

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají pro svoji lepší funkčnost soubory cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít