Alfa Romeo po začlenění do skupiny Stellantis pracuje na svém oživení a opětovném rozšíření nabídky. Mluví se o příchodu velkého crossoveru i malém SUV, přezdívaném Brennero, stejně jako o nástupcích sedanu Giulia a SUV Stelvio. Rýsuje se ale také návrat typického kompaktu, jako náhrady za někdejší Alfu Romeo Giulietta. Vrátí se nový zástupce nižší střední třídy jako Alfa Romeo Alfetta?
„Segment C pro Alfu nebude jen o Tonale, co chci udělat, je Alfetta,“ přiznal šéf automobilky Jean-Philippe Imparato v exkluzivním rozhovoru pro italský magazín Quattroruote, v němž se rozhovořil o plánech značky pro nejbližší roky.
Rozhodne úspěch blízkých novinek
Podle Imparata přitom výrobce nepracuje na klasickém kompaktním hatchbacku, ale něčem více cool. Vyloučena tak není nějaká forma crossoveru či dokonce fastbacku. „Jsem si vědom toho, že je to velice evropské řešení,“ uvedl Imparato s tím, že pokud se Alfě Romeo podaří vydělat prostřednictvím Tonale a dalších chystaných modelů pro nejbližší léta, není důvod, proč by značka nenabídla něco, co bude speciálně určené pro evropské trhy.
I to naznačuje, že případná novodobá Alfa Alfetta je ještě nějakou dobu daleko. Značka se v rámci své renesance chce nejprve zaměřit na globálně úspěšné koncepce (rozuměj primárně různě velká SUV) a až v případě obchodního úspěchu bude moci nabídku rozšířit také o další vozy, už více přizpůsobené některým destinacím.
Jistý elektrický pohon
Nová Alfa Romeo Alfetta by tudíž dorazila nejdříve v roce 2028, v době, kdy dnešní Tonale bude pomalu čekat mezigenerační obnova. Hlavně ale půjde už o období, kdy Alfa Romeo chce na vybraných trzích přecházet výhradně na elektrický pohon. Pokud tudíž nová Alfetta skutečně dorazí, půjde o bateriový elektromobil.
„V září rozhodneme o konkrétním produktovém plánu pro roky 2028, 2029 a 2030,“ odhaluje Imparato s tím, že už letos se bude rozhodovat o tom, jakým způsobem Alfa jednou nahradí dnešní Tonale a jak bude do budoucna vypadat její zastoupení v segmentech B a C. Jestli tudíž nová Alfetta přijde, bude jasněji již za pár měsíců.
Alfa Romeo Alfetta bývala součástí nabídky milánské značky mezi lety 1972 až 1987. Přestože „Alfetta“ znamená „malá Alfa“, vlastně nešlo o nijak malý automobil. V tehdejší nabídce značky velikostně stál nad Alfasudem a Giuliettou. Nabízený byl jako dvoudveřové kupé Alfetta GT/GTV a čtyřdveřová „berlina“ (tj. sedan) Alfetta. Tu na konci osmdesátých let v nabídce postupně nahradil model Alfa Romeo 90.
Typický kompaktní hatchback Alfa naposledy nabízela v roce 2020, kdy skončila produkce modelu Giulietta. Jeden čas se mluvilo o tom, že ji do budoucna nahradí kompakt s pohonem zadních kol, který po konci takového řešení v BMW řady 1 na trhu není. Takový plán se však zřejmě z finančních důvodů nakonec nedočkal realizace.