Nástupce Lexusu LFA přece jen dorazí. Jako elektromobil

Lexus pracuje na rozsáhlé proměně své nabídky. Do roku 2030 chce na evropských trzích nabízet výhradně elektromobily. Elektrické vozy tak japonská prémiová značka nabídne napříč segmenty, chystá přitom i elektřinou poháněný sporťák. Nástupce slavného Lexusu LFA se ukazuje na prvních snímcích. Na trh dorazí do roku 2030.

Elektrický sporťák se poprvé ukázal loni v prosinci, v rámci představení budoucích plánů Toyoty a Lexusu, kdy bylo odhaleno celkem 15 elektřinou poháněných segmentů různých kategorií. Až nyní však japonská automobilka potvrdila, že chystá i sériovou výrobu takového sportovního vozu, prezentovaného zatím ve formě studie Lexus Electrified Sport.

Nový model s nízkou světlou výškou má symbolizovat budoucnost značky a dává vzpomenout na atmosféru kultovního modelu Lexus LFA. Využívá totiž obdobné koncepce, s dlouhou kapotou. Celkové ztvárnění je však výrazně futurističtější. Splývající křivky konceptu jsou podle Lexusu inspirované rychlostí a hladkostí letecké akrobacie. Současně mají zavádět novou identitu bateriových elektromobilů značky. 

V útrobách pak už nebude pracovat atmosférický vidlicový desetiválec jako v LFA, nýbrž elektrické ústrojí. I tak budou parametry hodné takového auta. Zrychlení z nuly na 100 km/h bude podle Lexusu jen lehce přesahovat dvě sekundy a dojezd díky možnosti instalace polovodičových baterií překročí 700 km.

Moderní technika

Zajímavostí přitom bude ruční řazení, u elektromobilu dost neobvyklé řešení. „Zvenčí je tento vůz stejně tichý jako kterýkoli jiný bateriový elektromobil. Avšak řidič zde může zakusit všechny pocity, které nabízí vůz s manuálním řazením. Systém je softwarový, a tak jej lze naprogramovat způsobem, aby simuloval požitek z řízení vozů různého typu. Řidič tak má možnost zvolit si mapování podle libosti, “ vysvětluje Takaši Watanabe, hlavní konstruktér Lexus Electrified.

„Veškerý budoucí vývoj bude vycházet z principu efektivního využívání elektrifikace ke znovuobjevení požitku z jízdy. Chceme, aby řízení našich vozů přinášelo opravdovou radost,“ doplňuje k těmto plánům šéf evropského zastoupení Lexusu Pascal Ruch.

Vedle toho se u nového elektrického supersportu počítá rovněž s řízením všech čtyř kol Direct4 nebo systémem řízením bez mechanické vazby mezi volantem a předními koly vozu, tzv. „One Motion Grip“.

Nový model bude součástí kompletní řady bateriových elektromobilů, které Lexus uvede do roku 2030 v rámci své vize Lexus Electrified. Už letos dorazí crossover Lexus RZ, postavený na stejných základech jako duo Toyota bZ4X a Subaru Solterra. Dále má dorazit i rodinné SUV s elektrickým pohonem nebo elektřinou poháněný segment. Expanze nabídky elektrických aut je součástí plánů, podle nichž by Lexus měl do roku 2030 prodávat výhradně elektroauta v Evropě, Číně a Severní Americe. Do roku 2035 pak Lexus omezí svoji nabídku výhradně na elektrovozy také v globálním měřítku.

(vydáno 15.2.2022 7:53, aktualizováno 5.12.2022 18:49)

DB

David Bureš je vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *