Lexus pracuje na rozsáhlé proměně své nabídky. Do roku 2030 chce na evropských trzích nabízet výhradně elektromobily. Elektrické vozy tak japonská prémiová značka nabídne napříč segmenty, chystá přitom i elektřinou poháněný sporťák. Nástupce slavného Lexusu LFA se ukazuje na prvních snímcích. Na trh dorazí do roku 2030.
Elektrický sporťák se poprvé ukázal loni v prosinci, v rámci představení budoucích plánů Toyoty a Lexusu, kdy bylo odhaleno celkem 15 elektřinou poháněných segmentů různých kategorií. Až nyní však japonská automobilka potvrdila, že chystá i sériovou výrobu takového sportovního vozu, prezentovaného zatím ve formě studie Lexus Electrified Sport.
Nový model s nízkou světlou výškou má symbolizovat budoucnost značky a dává vzpomenout na atmosféru kultovního modelu Lexus LFA. Využívá totiž obdobné koncepce, s dlouhou kapotou. Celkové ztvárnění je však výrazně futurističtější. Splývající křivky konceptu jsou podle Lexusu inspirované rychlostí a hladkostí letecké akrobacie. Současně mají zavádět novou identitu bateriových elektromobilů značky.
V útrobách pak už nebude pracovat atmosférický vidlicový desetiválec jako v LFA, nýbrž elektrické ústrojí. I tak budou parametry hodné takového auta. Zrychlení z nuly na 100 km/h bude podle Lexusu jen lehce přesahovat dvě sekundy a dojezd díky možnosti instalace polovodičových baterií překročí 700 km.
Moderní technika
Zajímavostí přitom bude ruční řazení, u elektromobilu dost neobvyklé řešení. „Zvenčí je tento vůz stejně tichý jako kterýkoli jiný bateriový elektromobil. Avšak řidič zde může zakusit všechny pocity, které nabízí vůz s manuálním řazením. Systém je softwarový, a tak jej lze naprogramovat způsobem, aby simuloval požitek z řízení vozů různého typu. Řidič tak má možnost zvolit si mapování podle libosti, “ vysvětluje Takaši Watanabe, hlavní konstruktér Lexus Electrified.
„Veškerý budoucí vývoj bude vycházet z principu efektivního využívání elektrifikace ke znovuobjevení požitku z jízdy. Chceme, aby řízení našich vozů přinášelo opravdovou radost,“ doplňuje k těmto plánům šéf evropského zastoupení Lexusu Pascal Ruch.
Vedle toho se u nového elektrického supersportu počítá rovněž s řízením všech čtyř kol Direct4 nebo systémem řízením bez mechanické vazby mezi volantem a předními koly vozu, tzv. „One Motion Grip“.
Nový model bude součástí kompletní řady bateriových elektromobilů, které Lexus uvede do roku 2030 v rámci své vize Lexus Electrified. Už letos dorazí crossover Lexus RZ, postavený na stejných základech jako duo Toyota bZ4X a Subaru Solterra. Dále má dorazit i rodinné SUV s elektrickým pohonem nebo elektřinou poháněný segment. Expanze nabídky elektrických aut je součástí plánů, podle nichž by Lexus měl do roku 2030 prodávat výhradně elektroauta v Evropě, Číně a Severní Americe. Do roku 2035 pak Lexus omezí svoji nabídku výhradně na elektrovozy také v globálním měřítku.
(vydáno 15.2.2022 7:53, aktualizováno 5.12.2022 18:49)