Audi Q7 4M (2015-)

Audi Q7 55 TFSI quattro 2018

Audi Q7 s interním označením 4M je druhá generace takto označeného velkého SUV ingolstadtské značky uvedená na trh v roce 2015. Tehdy nahradila první generaci tohoto modelu, s interním označením 4L. Opět šlo o největší SUV v nabídce značky, nově však na stejném základu vzniklo též odvozené Audi Q8 (s interním označením 4M).

Základem auta se stala platforma MLB Evo s motorem vpředu podélně a pohonem předních kol. Standardem se však v tomto případě stal pohon všech kol, podvozek využil pětiprvkové zavěšení vpředu i vzadu. Zvolená architektura pomohla tomu, že se pohotovostní hmotnost vozu mezigeneračně snížila až o 325 kilogramů. Nižší váha v kombinaci s úspornějšími motory měla za cíl snížit spotřebu paliva.

Šestiválce, osmiválec i plug-in hybridy

Automobil na trh vstupoval se třemi motory, ve všech případech šlo o třílitrové šestiválce, standardně spárované s osmistupňovým automatem. Benzinové jednotky zastupoval 3.0 TFSI o výkonu 245 kW, z turbodieselů tu byly dvě varianty 3.0 TDI, se 160 kW a 200 kW.

Na vrchol nabídky se pak v roce 2016 postavil sportovně orientovaný model nazvaný Audi SQ7. Pod jeho kapotou se objevila nově vyvinutá naftová V8 4.0 TDI o výkonu 320 kW. Motor přitom spolehl na dvojici turbodmychadel a elektrické dmychadlo vykrývající turbodíru. Tehdy debutovaly i dva plug-in hybridy. Q7 3.0 TDI e-tron kombinoval naftový šestiválec s elektromotorem a osmistupňovým automatem, o kombinovaném výkonu 275 kW, zatímco Q7 2.0 TFSI e-tron využil dvoulitrový čtyřválec s elektromotorem o souhrnném výkonu 270 kW.

Výrazný facelift v roce 2018

V roce 2018 Audi Q7 prošlo faceliftem. Ten byl rozeznatelný podle přepracované přídě s novou maskou single frame a jinými světlomety. Ty byly standardně diodové, za příplatek využily techniku Matrix LED, s laserovými dálkovými světly. Kompletně se proměnil také interiér, který po vzoru tehdy nových velkých modelů značky, konkrétně Q8, vsadil na koncepci s dvojicí dotykových obrazovek na středovém panelu.

V rámci tehdejší změny logiky pojmenování motorů dostaly pohonné jednotky nová obchodní označení. Turbodiesely nově zastoupily mildhybridní třílitrové šestiválce 45 TDI (170 kW) a 50 TDI (210 kW), z benzinových agregátů tu byl třílitr 55 TFSI (250 kW).

Vrcholné SQ7 si po faceliftu zpočátku uchovávalo čtyřlitrový naftový osmiválec s 320 kW, v roce 2020 však přezbrojilo na benzinový osmiválec s dvěma turbodmychadly o výkonu 373 kW. Podobně se proměnila i nabídka plug-in hybridů. Ten dieselový skončil, nově tu však od roku 2019 byly dva benzinové deriváty, 55 TFSI e s kombinovaným výkonem 280 kW a 60 TFSI e s 335 kW. Oba mají pod kapotou zážehový vidlicový šestiválec o objemu tří litrů.

Další modernizace v roce 2024

Další modernizace se Audi Q7 dočkalo v roce 2024. Design se stal čistší, bez výrazného zdobení pro zdůraznění celkových puristických tvarů, novinkou bylo i osvětlení, vpředu Matrix LED světlomety s lasery a vzadu OLED koncová světla s možnou úpravou grafiky. Uvnitř zase multimediální systém nově nabídl aplikace třetích stran, třeba Spotify či Amazon music.

Nabídka motorů pak nově čítala jen naftové šestiválce 45 TDI quattro se 170 kW a 50 TDI quattro s 210 kW, benzinový šestiválec 55 TFSI s výkonem 250 kW a vrcholné SQ7 TFSI s čtyřlitrovým vidlicovým osmiválcem o výkonu 373 kW.

Audi Q7 (4M): Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 5063 x 1970 x 1741 x 2994 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 295 litrů (sedmimístná konfigurace), 890 litrů (pětimístná konfigurace)
  • Výroba: 2015- (Bratislava, Slovensko)

Ohodnoťte Audi Q7 (4M) i vy, v komentářích pod článkem

5 thoughts on “Audi Q7 4M (2015-)

  1. Audi SQ8 TDI má se stylovějším agresivnějším zevnějškem větší punc luxusu, ale osobně bych se přiklonil k tradičnější SQ7 TDI. Ačkoli je SQ8 jízdně trochu lepší, onen rozdíl není tak markantní, že by měla být automaticky upřednostněna. Jízdní komfort SQ7 je nepatrně slabší, ale i přesto je příjemný. Nejdůležitější důvod svého rozhodnutí jsem už uvedl, SQ7 je mi sympatičtější, protože je klasickým luxusním SUV s normálním nenápadným tvarem. Je přesně taková, jaké by luxusem a výkonem nadupané SUV mělo být.

    Více na: https://templeofspeed.cz/audi-sq7-tdi-test/

  2. Mám 4 roky staré (nebo nové?) SQ7 koupené z druhé ruky. Audina nahradila předchozí X5 BMW a musím říci, že nelituji. Oproti bavoráku je kvalita interiéru lepší, o motoru a prostoru ani nemluvě. Osmiválcové TDI je prostě bomba a dlouhodobá spotřeba jen 8,2 l nafty. Jízdní vlastnosti s ohledem na velikost a váhu úplně v pohodě jen malinko tvrdší podvozek, což je dáno asi S-kovou verzí. Normální Q7 bude asi plavnější. Abych jen nechválil, tak letos při návratu z dovolené se mi ve Slovinsku zaseklo víčko nádrže. Hodinová snaha včetně konzultace se servisem nepomohla, pomohla jen hrubá síla. Ještě nevím, co to bude stát, ale levné to asi nebude. Také jsem si myslel, že si ho nechám takzvaně “do důchodu”, ale bojím se, aby mi ho evropští ekofanatici za pár let řádně nezdanili,

  3. Audi Q7 4M
    Musím se přiznat, Audi Q7 4M na mě udělala obrovský dojem. Nejsem fanoušek aut kategorie SUV, ale pokud bych měl dost peněz a hledal auto pro všechno, tak Q7 je pro mě jasná volba. Auto je opravdu všestranné. K mání je i sedmimístná verze. V případě pětimístného provedení získáte opravdu gigantický zavazadelník o objemu 890l. Neumím si představit, že bych ho jen tak dokázal zaplnit.
    Díky zadní natáčecí nápravě je i skvěle obratné. Když budete mít dostatek citu, tak poskytne trochu té zábavy. Jinak je to velmi pohodlné a prostorné auto. V Audi postavili fakt dobré auto. Oni to ví, proto za něj pořádně zaplatíte. Audi Q7 sice umí jezdit za slušnou spotřebu, ale servisní náklady tohoto drobečka nejsou zrovna nejmenší. Vypadá to, že jsem si našel oblíbence mezi SUVčky. Až tohle někomu řeknu, tak mi neuvěří.
    Více na: https://drivezone.cz/recenze-audi-q7-4m/

  4. Audi SQ7 V8 TSI – skvělá kára. Parádní zvuk, výtečný podvozek a uvnitř hromada místa. Jen ta spotřeba… Ale kdo chce opici musí mít i na banány

  5. Audi SQ7 V8 TSI
    Fakt dobrý auto, jasně, jak píšou ostatní, žere víc než jiný auta. Ale za tu parádu to stojí, ne? I ten zvuk motoru…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *