Katalog4DS

DS 4 II (2021-)

DS 4 je prémiový kompaktní model francouzské značky, který v roce 2021 debutoval ve své druhé generaci. Značka DS se tak do segmentu nižší střední třídy vrátila po kratší pauze, první generace DS 4, zpočátku prodávaná jako Citroën DS 4, se přestala vyrábět v roce 2018. Automobil v době premiéry zdůrazňoval svůj neobvyklý vzhled a moderní techniku.

Design automobilu svým elegantním stylem navázal na SUV DS 7 Crossback, a to třeba v podobě tvaru masky chladiče. Světelný podpis byl ale zcela nový, vpředu díky novým protaženým „klům“ z hlavních světlometů, vzadu zase díky koncovým světlům, s motivem postupně vystupujících laserem vypálených šupin.

V rámci kategorie je také unikátní silueta vycházející z konceptu Aero Sport Lounge. Sama automobilka hovoří o kombinaci tradičního hatchbacku s SUV kupé, což vedle originálního vzhled přispívá také k lepší aerodynamice. Důležitým motivem profilu jsou také charakteristické C sloupky se začleněným logem výrobce, zapuštěné kliky dveří nebo velká kola. Většinu nabídky tvoří 19″ ráfky, k dispozici jsou ale také o palec větší. Jak je pak u vozů DS zvykem, celkový styl se bude lišit podle zvoleného derivátu. DS 4 Cross se tak přiblíží SUV, DS 4 Performance Line zase zdůrazní sportovní vizáž.

Moderní technika

Vnitřek vsadil na zcela novou koncepci. Dominantním prvkem je 10″ obrazovka nového multimediálního systému DS Iris. Ovladače jsou pak seskupeny do tří zón. Ústředním prvkem je pětipalcová dotyková obrazovka na středovém tunelu pro ovládání infotainmentu, která doplňuje minimalistický volič převodovky. Druhou zónou je lišta ve tvaru šavle pod displejem infotainmentu, v níž jsou vedle ovladačů klimatizace uspořádány velice nízké centrální ventilátory. Ovladače otevírání oken jsou zase zabudované do dveří, spolu s bočními větráky.

DS 4 zároveň uvnitř slibuje ty nejluxusnější materiály, jako je možnost kůže Nappa nebo alcantary, s neobvyklým čalouněním se skrytými švy. Plusem má být rovněž bohatá výbava čítající hlasové ovládání i ovládání gesty, hudební systém Focal se 14 reproduktory, 21″ head-up displej promítající informace přímo na čelní sklo nebo sedadla s ventilováním a funkcí masáže.

Technickým základem je inovovaná platforma EMP2, která má ve srovnání s dosavadní verzí 70 % nových dílů. Architektura usnadnila práci designérům a díky kompozitním materiálům, dílům lisovaných za tepla nebo kompaktnějším komponentům (mj. ventilace) je její konstrukce lehčí. Auto je navíc z 95 % vyrobeno z opakovaně použitelných materiálů a z 85 % z recyklovatelných dílů.

Automobil vstoupil do prodeje s širokou nabídkou benzinových agregátů, tříválcem 1.2 PureTech (96 kW) a čtyřválcem 1.6 PureTech ve variantách se 132 kW a 165 kW, které doplňuje turbodiesel 1.5 BlueHDi s 96 kW a vrcholný plug-in hybrid s kombinovaným výkonem 165 kW. Konvenční varianty přitom jsou dostupné výhradně s automatickou převodovkou, u většiny variant jde o osmistupňový automat s hydrodynamickým měničem. Manuální převodovku DS 4 II vůbec nenabídne.

Pro rok 2024 se DS 4 dočkala nové verze Hybrid. Ta zkombinovala tříválec 1.2 PureTech (100 kW) s elektromotorem (21 kW) integrovaným do šestistupňové dvouspojkové převodovky. Samodobíjecí elektrický systém pohání lithium-iontová baterie NMC s kapacitou 0,9 kWh.

Prodej vozu DS 4 odstartoval ve čtvrtém čtvrtletí roku 2021. Výrobu auta má na starosti závod Opelu v německém Rüsselsheimu.

DS 4: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4400 x 1830 x 1470 x 2675 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 430 litrů
  • Výroba: 2021- (Rüsselsheim, Německo)

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

3 komentáře: „DS 4 II (2021-)

  • DS 4 1.6 PureTech 225 Performance Line+

    Když k němu jdete, s úžasem koukáte na ten jedinečný design. Uvnitř si užíváte útulný interiér. Za jízdy vás potěší nízká spotřeba, komfortní podvozek a kvalitní odhlučnění. Když je potřeba, úsměv na tváři vytvoří řízný motor pod kapotou. S DS 4 se jezdí vážně skvěle. Těch pár chybiček mu odpustíte. Nejvíce mě štve systém stop/start a cukání při rozjezdech a popojíždění. DS 4 si zaslouží 8 z 10 hvězdiček.

    Více na: https://www.wikicars.cz/test-ds-4-1-6-puretech-225-performance-line-luxury-hatch/

    Reagovat
  • DS 4 RIVOLI E-TENSE 225 Plug-in hybrid
    DS 4 RIVOLI E-TENSE 225 Plug-in hybrid je vážně působivé auto. Velmi tiché, pohodlné, krásné a s kvalitním interiérem. Vůbec se nedivím, že si ho někdo díky té jedinečnosti koupí místo známější konkurence. DS si nekupujete rozumem, to byste skončili u jiných značek. Tady jde hlavně o ten styl. Nicméně i když se mi s 225-koňovými hybridy Stellantis jezdí příjemně, šel bych pro nehybridní variantu 1.6 PureTech.
    Více na: https://www.wikicars.cz/test-ds-4-rivoli-e-tense-225-plug-in-hybrid-je-lepsi-nez-stejne-vykonna-spalovaci-verze/

    Reagovat
  • DS 4 působí na první pohled dost možná jako zjevení z jiného vesmíru. Důvodem je perfektně dotažený design s těmi nejmenšími detaily. Jízda v něm je zážitkem jak pro řidiče, tak posádku a v neposlední řadě i kolemjdoucí. Na autě mne baví právě jeho výjimečnost a všudypřítomný pocit luxusu. Z této novinky francouzské provenience mám konečně pocit, že s designem dostávám také ty nejmodernější technologie, kterými automobilka disponuje. Na mysli mám zejména skvělý infotainment, špičkové asistenty, Head-Up displej, bezdrátový Apple CarPlay nebo LED Matrix světlomety.

    Malinkou vadu na kráse vnímám v ne zrovna plně využitým potenciálem 4G připojením vozu, potažmo nedostatečné nabídce funkcí mobilní aplikace, na kterou se vůbec nesáhlo. Věřím však, že na ni se taky zapracuje.

    DS 4 je aktuálně tím nejlepším, co si od této francouzské automobilky můžete koupit.

    Více na: https://autodays.cz/2022/05/31/ds-4-mene-kosoctvercu-vice-techniky/

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *