KatalogHyundaiTucson

Hyundai Tucson TL (2015-2020)

Hyundai Tucson s interním označením TL je třetí generace kompaktního SUV korejské značky, která debutovala v roce 2015. Tehdy na evropských trzích nahradila model nazvaný Hyundai ix35, který se však na jiných trzích rovněž jmenoval Tucson. V roce 2020 debutovala čtvrtá generace Tucsonu, o jejíž výrobu pro evropské trhy se nadále stará česká továrna v Nošovicích.

Automobil se světu poprvé představil na ženevském autosalonu 2015. Oproti předchůdci zcela změnil design, tentokrát definovaný výraznou šestiúhelníkovou maskou chladiče a nízkými, protaženými světlomety. Tvary navrhoval designérský tým vedený renomovaným Peterem Schreyerem, tehdejším šéfdesignérem koncernu Hyundai.

Tucson proti předchozí ix35 zásadně vyrostl. S délkou 4.475 mm se stal o 65 mm delší, rozvor 2.670 mm se prodloužil o 30 mm proti předchůdci. Auto se také rozšířilo o 30 mm, zároveň však kvůli proporcím snížilo o 25 mm.

Hyundai Tucson generace TL na trh vstoupil s širokou nabídkou motorů. Základem byl benzinový atmosférický čtyřválec 1.6 GDi (97 kW), který doplnil přeplňovaný motor 1.6 T-GDI (130 kW). Turbodiesely zastoupily v době premiéry 1.7 CRDi (85 kW) a 2.0 CRDi ve dvou výkonových verzích se 100 kW a 136 kW. Použitá platforma umožnila zástavbu pohonu přední nebo obou náprav.

Jiná maska a mildhybrid

Pro rok 2018 Hyundai Tucson prošel faceliftem. Příď upravila nově tvarovaná maska po vzoru ostatních modelů značky, měnil se rovněž tvar světlometů. Největší změny se však udály uvnitř, palubní deska byla totiž zcela nově koncipována. Až sedmipalcová obrazovka multimediálního systému se nově stala volně stojící, což pomohlo vzdušnosti kabiny. V roce 2019 navíc debutovala sportovně orientovaná varianta Tucson N Line.

Změny se udály také pod kapotou. Naftovou sedmnáctistovku nahradilo 1.6 CRDI ve dvou výkonových verzích s 85 kW a 100 kW, modernizován byl i vrcholný turbodiesel 2.0 CRDi (136 kW), který se díky kombinaci s 48V palubní sítí nově stal mildhybridem. Benzinové jednotky zastoupil atmosférický čtyřválec 1.6 GDI (97 kW) a přeplňovaný motor 1.6 T-GDI (130 kW).

Hyundai Tucson je globálním modelem, který se vyrábí v různých koutech světa, v jihokorejském Ulsanu, čínském Pekingu nebo třeba v Indii a Brazílii. Vozy pro Evropu vznikají v české továrně v Nošovicích.

Hyundai Tucson: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4475 x 1850 x 1670 x 2670 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 513 litrů
  • Výroba: 2015-2020 (Nošovice, Česká republika)

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

2 komentáře: „Hyundai Tucson TL (2015-2020)

  • Hyundai Tucson generace TL patřil ve své době mezi nejprodávanější SUV a nejprodávanější auta vůbec u nás, a tak je dnes také častou volbou zákazníků hledající nějaké ojeté auto. Jestliže však jako nový byl Tucson cenově atraktivní volbou, v bazarech se cenou nepodbízí, právě kvůli velkému zájmu o něj. Vedle rodin navíc býval součástí velkých flotil, slouží u Policie ČR nebo Lesů ČR, na což je při výběru vhodné dávat pozor. Nejlevnější volbou bývá starší základní turbodiesel 1.7 CRDi, který je paradoxně doporučení vhodným autem. Jedná se o spolehlivý a jednoduchý motor, bez AdBlue, nicméně bez možnosti čtyřkolky. Tu nabízí třeba 2.0 CRDi, ten však může potrápit vadné olejové čerpadlo nebo filtr pevných částic. Navíc není úplně úsporný. To samé platí i pro benzinové 1.6 T-GDI, naopak atmosférické 1.6 GDI moc nežere, ale také moc nejede. Nástupce sedmnáctistovky, 1.6 CRDi Smartstream naopak do budoucna může mít problém se složitým emisním systémem. Jako celek je nicméně Tucson TL spolehlivé auto. Netrápí ho žádné zásadní potíže, pravdou ale je, že ceny náhradních dílů bývají vyšší. Draze může vyjít i bouračka, kvůli optickému senzoru umístěnému hned za předním nárazníkem může hodně stát i menší ťukanec. Plusem každopádně bývá slušná výbava, stejně jako poskytovaný komfort.

    Reagovat
  • Hyundai Tucson na českých silnicích patří k nejčastějším SUV, ale s atraktivnější verzí N Line se nesetkáváme často. Se silným turbodieselem pod kapotou, klidným osmistupňovým automatem a pohonem všech kol v základní výbavě je zajímavou volbou, když přemýšlíte o cenově dostupném rodinném SUV. To všechno navíc zvládá s přijatelnou spotřebou okolo 7 litrů na 100 kilometrů.

    Více na: https://templeofspeed.cz/hyundai-tucson-2-0-crdi-n-line-test/

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *