Hyundai Tucson NX4 (2020-)

Hyundai Tucson s interním označením NX4 je v pořadí již čtvrtá generace takto pojmenovaného kompaktního SUV, která debutovala v roce 2020. Oproti předchůdci prošla revoluční designérskou změnou. Přitom zároveň vsadila na rozsáhlou elektrifikaci nabídky. Za úkol měla navázat na úspěchy předchozích tří generací, kterých se dohromady mezi lety 2004 a 2020 prodalo na sedm milionů exemplářů.

Design automobilu se inspiroval konceptem Vision T z roku 2019. Stal se vyjádřením nového, postupně se vyvíjejícího se designérského směru značky Sensuous Sportiness (smyslná sportovnost), jehož hlavním motivem je v tomto případě šperk, respektive jeho ostré hrany. Příď definují unikátní světlomety prostupující do masky chladiče, kterým Hyundai říká andělská křídla. Vzadu zase najdeme minimalistická koncová světla propojená vodorovnou linkou. Čistotě zádě pak pomáhá přesunutí loga výrobce k zadnímu oknu a stírač schovaný v střešním spoileru.

Co se pak týče rozměrů, tak Tucson čtvrté generace mírně vyrostl všemi směry. Stal se o 20 mm delší, o 15 mm širší a o 5 mm vyšší než třetí generace Hyundaie Tucson. Rozvor se natáhl o 10 mm.

Nově koncipovaný je také interiér, který využil nejmodernějších trendů. Před řidičem se u vyšších specifikací nachází digitální přístrojový štít s displejem o úhlopříčce 10,25″, jehož zajímavostí je chybějící klasická kaplička, což má umocňovat vzdušnost kabiny. Standardní verze má nicméně analogovou kapličku. Další obrazovka s úhlopříčkou 10,25″ (respektive 8″ u nižších verzí), tentokrát dotyková, je pak zakomponovaná do středového panelu. Doplňují ji dotykové ovladače klimatizace, Tucson 4 se tak stává prvním Hyundaiem, který vsadil na plně dotykovou konzoli.

Bohatá nabídka hybridů

Době premiéry tohoto SUV odpovídá také nabídka motorů. Jen dvě jednotky jsou nehybridní, benzinový čtyřválec 1.6 T-GDI (110 kW) a turbodiesel 1.6 CRDi (85 kW). Dále jsou tu mildhybridy 1.6 T-GDI (ve verzích 110 kW a 132 kW) a 1.6 CRDi (100 kW), které doplňuje i full-hybrid o kombinovaném výkonu 169 kW. Ten kombinuje 1.6 T-GDI s elektrickým motorem o výkonu 44,2 kW, lithium-ion polymerovou baterií s kapacitou 1,49 kWh a šestistupňovou automatickou převodovkou. Pro rok 2021 se pak potvrzen plug-in hybrid s kombinovaným výkonem 195 kW.

Základ tvoří nová platforma N3 přizpůsobená zástavbě elektrifikovaných pohonů. Díky tomu může mít plug-in hybrid baterie schované v podlaze. Podvozek tvoří osvědčená kombinace vzpěr MacPherson vpředu a víceprvkového zavěšení vzadu, a o u všech variant. Za příplatek je dodáván pohon všech kol nebo elektronicky řízené tlumiče.

Hyundai Tucson (NX4) je nadále globálním automobilem, vyráběným v různých koutech světa. Výrobu verze pro Evropu má nadále na starosti český závod Hyundaie v Nošovicích, stejně jako v případě předchozích generací TL a LM (v Evropě známé jako ix35). Sériová výroba vozu tam odstartovala v říjnu 2020.

Hyundai Tucson: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4500 x 1865 x 1650 x 2680 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: až 620 litrů
  • Výroba: 2020- (Nošovice, Česká republika)

Ohodnoťte Hyundai Tucson i vy, v komentářích pod článkem:

Hyundai Tucson

4.5

Design

4.5/5

Technika

4.3/5

Jízdní vlastnosti

4.5/5

Cena

4.8/5

Celkový dojem

4.5/5

2 komentáře: „Hyundai Tucson NX4 (2020-)

  • 10 prosince, 2020 (23:09)
    Trvalý odkaz

    Design

    4.5

    Technika

    4.5

    Jízdní vlastnosti

    4.5

    Cena

    4.5

    Celkový dojem

    4.5

    Hyundai Tucson je skvělým důkazem, jakým vývojem tato korejská automobilka v posledních letech prošla. Jestliže první generace z roku 2004 se teprve učila, jaká vlastně být, nejnovější čtvrtá generace už chce udávat trendy. A nutno podotknout, že se jí to náramně daří.

    Neobvyklý design nebude vyhovovat všem, konzervativně laděný předchůdce byl určitě univerzálnějším autem, to ale ani nebylo cílem. Hyundai chtěl vystoupit z davu a zajmout. A to se Tucsonu daří nejen neobvyklými tvary, ale také jízdním komfortem. Opravdu nadchne pohodlnou jízdou, ať už komfortním odpružením i na 19“ kolech nebo výtečným odhlučněním. Plusem je také prostorná kabina a objemný zavazadelník. Já osobně bych však čekal nižší spotřebu, minimálně od hybridu.

    Jako celek se ale nový Tucson náramně povedl. A tak věřím, že i nadále bude tahounem evropských prodejů značky.

    Více na: https://www.auto.cz/poprve-za-volantem-noveho-hyundaie-tucson-co-dodat-nosovicka-novinka-se-povedla-137139

    Reagovat
  • 20 února, 2021 (08:54)
    Trvalý odkaz

    Design

    4.5

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4.5

    Cena

    5

    Celkový dojem

    4.5

    + Neobvyklý vzhled, komfortní naladění podvozku, až luxusně působící interiér, příznivá cenovka, prostorná kabina, bohatá výbava, velkorysý zavazadelník, poctivé manuální řazení u 1.6 T-GDi (110 kW), vynikající odhlučnění,
    – Spíše vyšší spotřeba 1.6 T-GDi (110 kW), spíše průměrná dynamika 1.6 T-GDi (110 kW)

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.