Motorsport

Jezdci Formule 1 pro rok 2021: Jezdecká sestava zaplněná

Formule 1 se v roce 2021 v lecčems změní, mluvíme-li o jednotlivých jezdcích. Dojde totiž hned k několika změnám, stejní piloti jako v loňské sezoně totiž zůstanou jen v Alfě Romeo, Mercedesu a Williamsu. Ke kterým změnám dojde?

Ty nejdůležitější se týkají někdejších mistrů světa Formule 1. Ve Ferrari své místo neudržel Sebastian Vettel, kterému se v maranellské stáji příliš nedařilo. Ferrari se tak rozhodlo raději vsadit na nadějné mladíky, Charlese Leclerca tak od roku 2021 doplní Carlos Sainz Junior, syn Carlose Sainze, dvojnásobného mistra světa světového šampionátu v rallye, který v uplynulých dvou sezonách jezdil v barvách McLarenu, tradičního rivala Ferrari.

Vettel, čtyřnásobný mistr světa Formule 1, tak řešil svoji budoucnost. Uvažoval dokonce o konci závodní kariéry, nebo odchodu z F1, nakonec však zůstává. Přechází však do stáje Racing Point, která se v letošním roce přejmenuje na Aston Martin. To souvisí s tím, že majitel stáje, Lawrence Stroll, koupil podíl právě v britské automobilce, a tak její jméno použije i v F1. V posledních letech přitom Aston Martin sponzoroval Red Bull Racing, když dokonce spolupracoval s jeho technickým šéfem Adrianem Neweyem.

Návrat slavných jmen

Přejmenování Racing Pointu na Aston Martin ale není jedinou takovou změnou. Renault nově ponese jméno Alpine, a to v rámci podpory této sportovní značky francouzské automobilky a její expanze. S tím souvisí i návrat Fernanda Alonsa do Formule 1. Renault, respektive Alpine, totiž angažovala tohoto zkušeného závodníka, dvojnásobného mistra světa F1, který má především pomoci s vývojem techniky pro další léta. Alonso se tak vrací po dvouleté pauze, v roce 2018 naposledy závodil v barvách McLarenu. Poté se zaměřil na jiné motoristické disciplíny, jako byla Rallye Dakar a 24 hodin v Le Mans, kde závodil v barvách Toyoty.

Důležitý je ale ještě jeden návrat. Do Formule 1 se totiž v roce 2021 vrací jméno Schumacher. Podle očekávání do F1 míří Mick Schumacher, syn slavného Michaela Schumachera, který získal sedačku u týmu Haas. Ten mimochodem kompletně mění svoji jezdeckou sestavu. Romain Grosjean a Kevin Magnussen Haas opouští, Schumachera tak doplní ruský závodník Nikita Mazepin. Ten má přinést potřebné finance od sponzorů pro další vývoj, hlavně od chemické společnosti Uralchem, kterou vede jeho otec. Ostatně i sám Schumacher přivede díky svému slavnému jménu k týmu pozornost, která může přilákat další sponzory.

Již zmíněný odchod Sainze do Ferrari pak uvolnil místo v McLarenu, kterou zaplní Daniel Ricciardo. Ten předloni nebyl u Renaultu spokojený kvůli nespolehlivosti jeho techniky, která kazila výsledky. I přes loňské zlepšení však Ricciardo z francouzské stáje odchází. A vymění ji právě za McLaren, přičemž v minulosti jednal také s Ferrari.

Postupné zaplnění volných míst

Po posezónních testech v Abú Zabí pak tým Alpha Tauri potvrdil, že dříve podepsaného Pierra Gaslyho skutečně doplní japonský mladík Júki Cunoda, jak se již dříve spekulovalo. Nováček Formule 1 v roce 2020 závodil ve Formuli 2, kde obsadil celkově třetí příčku mezi jezdci. Dlouhodobě jej podporuje Honda, jejíž motory Alpha Tauri používá.

Dlouho bylo volno také ještě vedle Maxe Verstappena v Red Bull Racing. To ale nakonec obsadil Sergio Pérez, který se po odchodu z Racing Pointu nechal slyšet, že Red Bull je jediná možnost, jak zůstat ve Formuli 1. Pokud by sedačku nedostal, byl připraven z F1 odejít a vrátit se v budoucnu. Mexický jezdec má v zádech vlivné sponzory, které nyní stáj potřebuje. Po odchodu Hondy z F1 si patrně bude vyvíjet sama motor, což bude nákladná záležitost. Navíc odešel i důležitý sponzor, Aston Martin, jehož jméno nově ponese Racing Point. Dosavadní Verstappenův parťák, Alex Albon, tak zůstane pro rok 2021 jen rezervním jezdcem.

Poslední volné místo zaplněno

Dlouho tak ve Formuli 1 pro rok 2021 zůstávalo už jen poslední volné místo. Bylo u vítězného Mercedesu, byť se obecně předpokládalo, že ho zaplní sedminásobný mistr světa F1 Lewis Hamilton, který za stáj závodil v uplynulých letech. Smlouvu nakonec opravdu podepsal, byť jednání trvala až do únoru 2021 a nakonec výsledkem byla jen roční smlouva. Po spekulacích, zda Hamilton bude opravdu ve Formuli 1 pokračovat, se rozjely nové, co je důvodem takto krátké smlouvy a zda rok 2021 pro něj bude v F1 poslední, nebo ne.

TýmMotorJezdci (startovní číslo)
Alfa Romeo RacingFerrariKimi Räikkönen (7)
Antonio Giovinazzi (99)
Alpha TauriHondaPierre Gasly (10)
Júki Cunoda (22)
AlpineRenaultFernando Alonso (14)
Esteban Ocon (31)
Aston MartinMercedesSebastian Vettel (5)
Lance Stroll (18)
FerrariFerrariCharles Leclerc (16)
Carlos Sainz Junior (55)
HaasFerrariNikita Mazepin (9)
Mick Schumacher (47)
McLarenMercedesDaniel Ricciardo (3)
Lando Norris (4)
MercedesMercedesValtteri Bottas (77)
Lewis Hamilton (44)
Red Bull RacingHondaMax Verstappen (33)
Sergio Pérez (11)
WilliamsMercedesNicholas Latifi (6)
George Russell (63)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *