Kia EV6 (2021-)

Kia EV6 2021

Kia EV6 je elektřinou poháněný crossover představený korejskou automobilkou v roce 2021. Jedná se o prvního zástupce značky nové rodiny vyhrazené elektřinou poháněným automobilům. Zároveň jako první model značky využívá platformu E-GMP vyvinutou koncernem Hyundai-Kia pro potřebu elektroaut. V nabídce značky postupně nahradila model Stinger, do té doby sloužící jako vlajková loď evropské nabídky značky.

Nový styl

Design EV6 se řídí novou designovou filozofií Kia ‚Spojené protiklady‘, inspirovanou kontrasty typickými pro přírodu i samotné lidstvo, která se postupně objeví také na dalších modelech značky. Nová filozofie využívá ostrých linií a high-tech detailů. Auto je přitom dílem spolupráce tří designérských center Kie, v korejském Namyangu, německém Frankfurtu a kalifornském Irvine. Kombinovat má prvky fastbacku, hatchbacku i rallye auta.

Konkrétně vpředu najdeme nově pojatý tygří nos, charakteristický detail vozů Kia, zde přizpůsobený elektrickému pohonu. Přívody vzduchu pod světly opticky rozšiřují čelní partii vozu s důrazem na jeho high-tech image. Výsledkem optimalizace proudění vzduchu v zájmu co nejlepší aerodynamiky je vedení vzduchu od přídě skrz plochou podlahu vozidla a v prostoru pod podlahou.

Zboku zaujme zkosené čelní sklo navozující pocit dynamiky, zatímco mohutné boky na zádi vozu dodávají karoserii objem. Charakteristická křivka ubíhající podél spodní části dveří se stáčí vzhůru k blatníkům zadních kol, aby opticky prodloužila profil vozidla.

Uvnitř Kia slibuje bohatý prostor, umožněný elektrickým pohonem. Hlavním motivem je dvojice zakřivených TFT obrazovek s úhlopříčkou 12 palců. Jedna tvoří digitální přístrojový štít, druhá slouží pro ovládání multimediálního systému. Také další ovládací prvky využívají dotykové plochy. Specialitou jsou i sedadla čalouněná materiálem z recyklovaných PET lahví.

Platformu E-GMP vůz sdílí s crossoverem Hyundai IONIQ 5, který ji použil jako vůbec první sériové auto. S délkou 4.680 mm je však EV6 o 45 mm delší, naopak rozvor 2.900 mm je o 100 mm kratší.

Moderní technika

Platforma slibuje tu nejmodernější techniku. K dispozici je třeba 400V i 800V nabíjení, bez nutnosti adaptéru. Nechybí ani funkce vehicle-to-load (od vozidla ke spotřebiči) pro tok energie z akumulátoru vozidla ke spotřebiči. EV6 tak může třeba v kempu napájet televizi nebo ledničku, případně dobít jiné elektroauto.

O optimální spotřebu elektrické energie se mimo jiné stará účinné tepelné čerpadlo. To i díky využití odpadního tepla z chladicího systému zajišťuje, že při teplotě -7 °C činí dojezd skvělých 80 % toho co při teplotě 25 °C. Rekuperaci brzdné energie pak lze pomocí páček pod volantem nastavit z šesti úrovní, když ta nejsilnější umožňuje vůz ovládat bez brzdového pedálu.

EV6 bude dostupná s dvěma sadami baterií a možností pohonu zadní nebo obou náprav. Základem je zadokolka o výkonu 125 kW a bateriemi s kapacitou 58 kWh. Ty je ale možné pořídit i jako čtyřkolku s kombinovaným výkonem 173 kW. Větší sada baterií má pak kapacitu 77,4 kWh. Tu je možné pořídit jako zadokolku se 168 kW, případně čtyřkolku s kombinovaným výkonem 239 kW. Na vrchol portfolia se pak usadí Kia EV6 GT s pohonem všech kol a kombinovaným výkonem 430 kW.

Jednoduché jméno souvisí se snahou automobilky jasně dát najevo, který automobil v nabídce nese elektrický pohon. Předponu EV tak ponesou vyhrazené elektromobily s akumulátorovým pohonem. Dále následuje číslo odpovídající zařazení daného vozidla v rámci modelové řady.

Inovace EV6 pro rok 2024

V roce 2024 se Kia EV6 po třech letech od premiéry dočkala modernizace, která nejprve debutovala na domácím korejském trhu. Facelift byl jasně rozpoznatelný díky přepracované přídi, s novými, výraznějšími světlomety, ve stylu většího modelu EV9.

To uvnitř se objevil nový prohnutý displej s inovovaným infotainmentem, s navigací s rozšířenou realitou. Jiný je i volant.

Důležitou změnou pak prošly útroby vozu. Kapacita baterie vzrostla na 84 kWh, což by mělo přinést vyšší dojezd.

Kia EV6: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4680 x 1880 x 1550 x 2900 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: vzadu 520 litrů + vpředu 52 litrů (2WD), respektive 20 litrů (AWD)
  • Výroba: 2021- (Jižní Korea)

2 thoughts on “Kia EV6 (2021-)

  1. Kia EV6 GT-Line
    Kia EV6 je důkaz, že dnes na jednom technickém základu můžete postavit vozy se zcela odlišným charakterem. Využívá totiž stejnou platformu jako Hyundai Ioniq 5, vypadá však naprosto jinak.

    Mně osobně se líbí více retro styl Ioniqu 5, futuristický šípový tvar Kie ale rovněž má své kouzlo. Rovněž futuristický je interiér Kie, jen ten volant s velkým středem působí trochu těžkopádně. Cítíte se tu ale skoro jak v kosmické lodi, díky svébytně řešené přední části. Dvě obrazovky jsou obří, se skvělou grafikou a rozlišením. Infotainment poskytuje množství funkcí, rychle jsem se ale v něm zorientoval. Stejně tak jsem si rychle zvykl na tu dotykovou lištu na středovém panelu, kterou lze přeměnit z ovládání klimatizace třeba na ovládání palubního systému.

    Použité materiály jsou vynikající, jak jsme u Kie poslední dobou zvyklí. Sedačky jsou pohodlné, výhled ven však omezují výrazně skloněné A-sloupky karoserie, stejně jako aerodynamický tvar zrcátek. Výhled dozadu pak znesnadňuje chybějící stírač zadního okna.

    Místa na zadních sedadlech je pak před koleny přehršel, nad hlavou ale už taková rezerva není, což souvisí s poměrně nízkou siluetou crossoveru. Stejně tak zavazadlový prostor je poměrně nízký, respektive s vysoko umístěným dnem, kvůli bateriím v podlaze. Zato tu ale je aspoň maličký „zavazadelníček“ pod kapotou.

    S EV6 jsem se svezl jen krátce, a tak na nějaké detailní soudy nemám dostatek zkušeností. Hned na první dobrou je ale zřetelný elán, typický pro elektromobily, stejně jako komfortně naladěný podvozek. Ani na 20″ kolech se od náprav neozývají hlučné rány a EV6 si hravě poradí i s rozbitými českými cestami.

  2. Kia EV6 Earth 77,4 kWh 2022

    Plusy
    unikátny futuristický dizajn
    výborné LED Matrix predné svetlomety
    batožinový priestor aj vpredu
    skvelý head-up displej
    veľa miesta na zadných sedadlách
    vynikajúce predné sedadlá
    pokrokové asistenčné systémy
    skvelé jazdné vlastnosti
    výborná spotreba
    rýchle DC nabíjanie

    Mínusy
    chýba automatický dojazd na zadných elektrických oknách
    systém na udržanie v jazdnom pruhu sa vždy automaticky aktivuje po naštartovaní

    Více na: https://dominiccars.sk/test-kia-ev6-earth-774-kwh/

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *