KatalogCitigoŠkoda

Škoda Citigo (2011-2019)

Škoda Citigo je miniautomobil z dílny mladoboleslavské značky, nabízený na českém trhu mezi lety 2011 a 2019. V době uvedení na trh se Citigo stalo novinkou v nabídce firmy, od roku 2020 bylo nahrazeno modelem Citigoe iV. To použilo shodný základ, nabídlo však výhradně elektrický pohon. Ve své době byla Škoda Citigo nejprodávanější minivůz na českém trhu.

Design automobilu navázal na Volkswagen Up!, s nímž Citigo sdílí technický základ v podobě platformy NFS (New Small Family), vyvinuté speciálně pro potřeby miniaut. Třetím do trojice s touto architekturou je ještě Seat Mii, na další původně zamýšlené deriváty nakonec nedošlo. Trojice se odlišila hlavně svojí přídí, upravenou podle designérského jazyka té které značky. Citigo mimochodem debutovalo s novým logem Škoda, který použilo jako první sériový model. Jako první debutovala třídveřová verze, brzy nato následovala i pětidveřové provedení.

Pro rok 2017 pak bylo Citigo modernizováno, vnější změny se však omezily na jemné retuše. Nový nárazník auto přiblížilo větším modelům značky, lehce odlišná byla také světla nebo kapota s výraznějším tvarováním. Uvnitř se pak objevila ostřeji řezaná palubní deska s novým přístrojovým štítem s přehlednějšími budíky. Držák na externí navigaci na vrchu palubní desky nahradil držák na chytrý telefon.

Škoda Citigo byla dostupná výhradně s benzinovým tříválcem 1.0 MPI, který byl pro potřeby koncernových minitrojčat nově vyvinut. K dispozici byl i ve verzi na CNG, vedle manuálu ho bylo možné kombinovat i s robotizovaným automatem. Přeplňovaného tříválce 1.0 TSI se Citigo na rozdíl od Volkswagenu Up! GTI nikdy nedočkalo.

Škoda Citigo: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 3563 x 1641 x 1478 x 2420 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 251 litrů (213 litrů u Citigo G-Tec na CNG)
  • Výroba: 2011-2019 (Bratislava, Slovensko)

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

3 komentáře: „Škoda Citigo (2011-2019)

  • Škoda Citigo je důkazem, kterak nejmenší automobily na trhu stárnou. Když vstupovala na trh, nadchla svou moderností a hlavně dospělostí. Takhle malé auto, které by si tak hravě poradilo i s dálničními rychlostmi, tu v té době prostě nebylo. Po letech však konkurence Citigo dohnala, a tak najednou vypadalo uvnitř zastarale, třeba chybějícím multimediálním systémem, místo něhož tu byl jen držák na externí navigaci, případně později držák na chytrý telefon. Je pak škoda, že se Citigo nikdy nedočkalo přeplňovaného tříválce 1.0 TSI, atmosférické motory 1.0 MPI jeho použití omezovaly na jízdu ve městě. Zvlášť základní jednotka 44 kW je dýchavičná. Vnitřní prostor ale s ohledem na velikostní kategorii pořád nadchne.

    Reagovat
  • Automobil mi byl zapůjčen během opravy mého, jedná se o auto pro nenáročné, interiér je lacinější. Uměla bych si ho představit pro začínající řidiče. Výhodou je, že je opravdu malé a dá se s ním všude snadno zaparkovat, ale zároveň je uvnitř prostorné. Základní motor na dálnici je celkem slabý, s velkou obtíží se dá v provozu předjíždět ostatní auta, do města ale ideální. Spotřeba je rovněž minimální.

    Reagovat
  • Citigo byla sice ve své době nejmenší a nedostupnější škodovka, to však neznamená, že by se šetřilo v otázce kvality. Ba naopak, po letech se ukazuje, že Citigo je spolehlivá volba. Vyplatí se dávat si pozor jen na korozi, v oblasti zadních nadkolí. Do nárazníku se může v zimě dostat množství sněhu a kamení, což může udělat neplechu. Vyplatí se tak dané místo preventivně ošetřit a pořídit kryty podběhů. Naopak samotné motory jsou vynikající, ostatně jednoduchá technika 1.0 MPI je po letech výhodou. Hrozí snad jen zoxidování ukostření motoru, kabel tak následně nevede proud, případně přetržený plochý řemen u vozů z prvních let výroby, u nichž chyběl speciální kryt. Jen pozor, kterou verzi kupujete. Silnější verze s 55 kW mívala odlišné zpřevodování, pro zdůraznění vyššího výkonu, to se ale následně v rámci faceliftu v roce 2016 změnilo, od té doby je zpřevodování shodné, a tak silnější provedení jede lépe až ve vysokých otáčkách, které stejně málokdo využívá. Jako celek je ale Citigo povedené auto. Prakticky navrženo se skvěle obestavenou karoserií, která je v rámci své kategorie nečekaně prostorná. Jistým lacinějším detailům se ale Citigo nevyhnulo, v třídě miniaut to ale není neobvyklá věc. V tomto případě musíte počítat třeba s tím, že zadní okénka pětidveřové verze se nestahují, ale jen vyklápějí. Zprvu ani nešlo elektricky otevírat okénko u spolujezdce z místa řidiče.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *