Zájemci vybírají auta různým způsobem, někdo hledí na povedený design, jiný hledá objemný kufr, další zase žádá co nejlepší jízdní vlastnosti. Část zákazníků ale hledí také na co nejnižší cenu. Zatímco design je ryze subjektivní záležitost a jízdní vlastnosti se také hůře měří, cena je objektivním parametrem. Proto jsme opět prohledali české ceníky a hledali ty nejdostupnější auta v České republice. Která jsou v květnu 2024 ta nejlevnější nová auta na trhu?
Seznam nejlevnějších automobilů na českém trhu jsme vytvářeli na základě aktuálních ceníků, dostupných na oficiálních stránkách jednotlivých značek. Neříkáme tak, že se nemůže najít i nějaký další levný model, než je v našem přehledu, v takovém případě ale může jít jen o nějakou dočasnou akci, případně zvýhodnění se značkovým financováním.
Nejlevnější auta na českém trhu (květen 2024):
Model | Motor | Převodovka | Výbava | Základní cena (Kč) |
---|---|---|---|---|
Hyundai i10 | 1.0i (49 kW) | 5M | Start | 279.990 |
Mitsubishi Space Star | 1.2 MIVEC (52 kW) | 5M | Inform | 294.760 |
Hyundai i20 | 1.2i (62 kW) | 5M | Start | 309.990 |
Dacia Sandero | 1.0 SCe (49 kW) | 5M | Essential | 319.900 |
Kia Picanto | 1.0 DPI (49 kW) | 5M | Active | 319.980 |
Citroën C3 | 1.2 PureTech (61 kW) | 5M | You! | 324.900 |
Fiat Panda | 1.0 FireFly MHEV (51 kW) | 6M | Panda | 329.900 |
Fiat 500 | 1.0 FireFly MHEV (51 kW) | 6M | 500 | 339.900 |
Hyundai i20 | 1.2i (62 kW) | 5M | Start | 339.990 |
Toyota Aygo X | 1.0 VVT-i (53 kW) | 5M | Active | 340.000 |
Dobrou zprávou pro všechny zájemce je ta, že růst cen se ve většině případů v posledních měsících zastavil. Přesto nabídka aut, která se vejdou pod hranici 300.000 korun, je dnes mnohem užší než kdysi. Do 300.000 korun už se nevejde ani nová Toyota Aygo X. Její první ceníková cena dnes díky cenovému zvýhodnění činí 340.000 Kč. V rámci faceliftu se přes 300.000 korun přehoupla i Kia Picanto.
Postupně v posledních měsících zdražila také Dacia Sandero, která z nabídky již dříve vyškrtla někdejší základní stupeň Access. Dlouho se držela na první ceně od 296.400 Kč, nyní však už překonala hranici 300.000 Kč a přijde minimálně na 319.900 korun. I přes postupné zdražování Sandero zůstává nejlevnější malé auto na českém trhu. Jiný nový městský hatchback levněji neseženete. Do 300.000 Kč se tak na začátku roku 2024 vejdou už jen miniauta.
Do hranice 300.000 korun se pak už nevejde ani Citroën C3 nebo po dřívějším faceliftu ani Dacia Duster. Jaký rozdíl proti říjnu 2021, kdy v tehdejším žebříčku nejdostupnějších aut do 300.000 korun tyto modely nechyběly. Hranici 300.000 korun už dříve překonal třeba Fiat Panda, který však nedávno lehce zlevnil na 329.900 korun. Jde mimochodem o nejlevnější nový mild-hybrid v Česku. Jen o 10.000 korun je přitom dražší jeho prémiovější sourozenec Fiat 500, který vyprodává skladové zásoby.
Nejlevnější auto na českém trhu v posledních měsících stabilně drží Hyundai i10. Po příchodu modernizované verze se jeho první cena dlouhodobě drží na 279.990 Kč. To konkurenční Mitsubishi Space Star zase nedávno v základu lehce zlevnilo na 294.760 Kč.