Kia EV9 dorazí v roce 2023. Uvidíme ji i v ČR

Kia loni představila koncept EV9, vizi velkého rodinného SUV s elektrickým pohonem, které by bylo větším brstrem dříve uvedeného modelu EV6. Už dopředu zaznívaly z Koreje hlasy, že s autem se počítá i v sériové výrobě. Až nyní však automobilka oficiálně potvrdila, že Kia EV9 dorazí na evropské trhy v roce 2023. Automobil se přitom bude prodávat i v České republice.

Přibližně pět metrů dlouhá sériová verze SUV zrychlí na 100 km/h za pět sekund, bude mít dojezd přibližně 540 kilometrů a za pouhých šest minut bude schopna nabít elektřinu na dalších 100 kilometrů jízdy. EV9 bude také prvním modelem Kia, který bude vybaven službami „Over the Air“ (OTA) a „Feature on Demand“ (FoD), které zákazníkům umožňují selektivní nákup softwarových funkcí. Kromě toho bude jako první Kia vybaven „AutoMode“, průkopnickou technologií značky pro autonomní řízení.

I to naznačuje, že sériový model bude mít hodně blízko loňskému konceptu. Ten je SUV s hranatou karoserií a nezvykle řešenou světelnou grafikou. Vzpřímené a suverénní stylistické ztvárnění je hodně výrazné a strhává na sebe pozornost. Výrazné jsou třeba blatníky, připomínající podle Kie krystaly. Kvůli elektrickému pohonu je jinak koncipovaná i pro Kiu charakteristická tygří maska. Nové provedení průduchů vzduchu potlačuje čelní hmotu vozidla a výrazně zlepšuje aerodynamiku. Té v případě konceptu pomáhají i výsuvné střešní ližiny.

Sama automobilka na adresu konceptu při premiéře tvrdila, že je poutavým nahlédnutím do budoucnosti čistě elektrického SUV, které kombinuje progresivní design, nejmodernější technologie a propracované čistě elektrické hnací ústrojí v jediném balení.

Kia Concept EV9 mimochodem měří na délku 4.930 mm, je široký 2.055 mm, na výšku měří 1.790 mm a má rozvor náprav 3.100 mm. To jsou míry, které si zhruba zachová i sériový model. Rozměrově tudíž půjde zhruba o automobil velikosti modelu Sorento.

Moderní prvky

Kia EV9 bude součástí řady elektrických modelů značky, jejímž prvním členem je crossover EV6. Po jeho vzoru využije platformu E-GMP, vyvinutou koncernem Hyundai-Kia pro potřeby elektromobilů. Ta mimo jiné zajišťuje možnost superrychlého nabíjení stejnosměrným proudem o výkonu až 350 kW, který umožňuje vyspělému bateriovému elektrickému pohonnému ústrojí doplnit energii z 10 % na 80 % za 20 až 30 minut.

Obdobné SUV s elektropohonem mimochodem chystá také bratrský Hyundai, a to pod označením IONIQ 7.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.