Kia Xceed (2019-)

Kia Xceed je kompaktní crossover vyráběný od roku 2019, kdy se stal čtvrtým členem rodiny Ceed – po pětidveřovém hatchbacku, kombíku Ceed SW a shooting braku Proceed. S ostatními karosářskými verzemi třetí generace Kie Ceed sdílí svůj technický základ v podobě platformy K2 i místo výroby (ve slovenském závodě Žilina), vzhled je ale zcela odlišný.

Auto bylo v době premiéry prezentováno jako sportovnější alternativa k SUV, což podtrhoval také výrazný design. Novinkou uvnitř se stala možnost digitálního přístrojového štítu (s úhlopříčkou 12,3“), který posléze přejaly i další karosářské varianty.

Rozvor zůstal na hodnotě 2650 milimetrů jako u ostatních variant soudobého Ceedu, zvětšily se však oba převisy, čímž délka narostla na výsledných 4395 mm. Tím se tak Kia Xceed postavila mezi pětidveřový hatchback Ceed a SUV Sportage. Svébytným prvkem je i zvýšený podvozek, světlá výška tak díky vyššímu profilu pneumatik a zvýšení podvozku činí 184 mm.

Pohon všech kol však v nabídce chybí, Xceed je stejně jako ostatní karosářské verze Ceedu výhradně předokolkou. Také nabídka motorů vychází z ostatních variant Ceedu. Do prodeje tento kompaktní crossover vstoupil s tříválcem 1.0 T-GDi (88 kW) a čtyřválci 1.4 T-GDi (103 kW) a 1-6 T-GDi (150 kW). Turbodiesely zastoupil čtyřválec 1.6 CRDi ve variantách s 88 kW a 100 kW, který se později stal mildhybridem. V roce 2020 dorazil i plug-in hybrid s 1.6 GDi a elektromotorem o celkovém výkonu 104 kW, zatímco pro modelový rok 2021 nahradil přeplňovanou čtrnáctistovku novým motorem 1.5 T-GDi (118 kW).

Kia Xceed: Základní technické údaje

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4395 x 1826 x 1495 x 2650 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 426 litrů
  • Výroba: 2019- (Žilina, Slovensko)

Ohodnoťte Kiu Xceed také vy, v komentářích pod článkem:

Kia Xceed

3.95

Design

4.0/5

Technika

3.8/5

Jízdní vlastnosti

4.3/5

Cena

3.8/5

Celkový dojem

4.0/5

2 komentáře: „Kia Xceed (2019-)

  • 29 prosince, 2020 (14:05)
    Trvalý odkaz

    Design

    3.5

    Technika

    3.5

    Jízdní vlastnosti

    4.5

    Cena

    3.5

    Celkový dojem

    4

    Měním auto již po třetí, a vždy je to KIA. Jen že tento krát jsem měl smůlu s tím, že Xceed je špatně odhlučněn. Dal jsem autu druhou šanci a nechal udělat tlumeni

    Reagovat
  • 4 ledna, 2021 (12:04)
    Trvalý odkaz

    Design

    4.5

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4

    Emisní normy jsou neúprosné, a tak se v následujících letech dočkáme postupného rozšiřování různých hybridů různé úrovně. Příklad Kie Xceed s mildhybridním turbodieselem 1.6 CRDi MHEV (100 kW) ale dokazuje, že to v některých případech není na škodu. A že si takového ústrojí vlastně ani nemusíte všimnout.

    Mildhybridní ústrojí v kombinaci s manuální převodovkou se Kie zkrátka povedlo. Turbodiesel sice v nízkých otáčkách poněkud duní a jeho dynamika navzdory pomoci elektřiny nijak zvlášť nenadchne, je ale celkově příjemným a hlavně úsporným společníkem. Dobře funguje také převodovka iMT se spojkou bez mechanické vazby. Při změně převodu se sice ozývá mechanické kliknutí a chod spojkového pedálu je poněkud nepřirozený, jako celek ale ústrojí zaslouží pochvalu. Kdybych totiž nevěděl, jaký systém v útrobách Xceedu pracuje, vlastně bych ani přítomnost mildhybridního pohonu nezaznamenal. A tak pokud bude mildhybridní budoucnost aut vypadat právě takhle, není ji za co zatracovat.

    Více na: https://www.auto.cz/kia-xceed-1-6-crdi-mhev-100-kw-vlastne-si-toho-ani-nevsimnete-137405

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.