Kia Xceed (2019-)

Kia Xceed je kompaktní crossover vyráběný od roku 2019, kdy se stal čtvrtým členem rodiny Ceed – po pětidveřovém hatchbacku, kombíku Ceed SW a shooting braku Proceed. S ostatními karosářskými verzemi třetí generace Kie Ceed sdílí svůj technický základ v podobě platformy K2 i místo výroby (ve slovenském závodě Žilina), vzhled je ale zcela odlišný.

Auto bylo v době premiéry prezentováno jako sportovnější alternativa k SUV, což podtrhoval také výrazný design. Novinkou uvnitř se stala možnost digitálního přístrojového štítu (s úhlopříčkou 12,3“), který posléze přejaly i další karosářské varianty.

Rozvor zůstal na hodnotě 2650 milimetrů jako u ostatních variant soudobého Ceedu, zvětšily se však oba převisy, čímž délka narostla na výsledných 4395 mm. Tím se tak Kia Xceed postavila mezi pětidveřový hatchback Ceed a SUV Sportage. Svébytným prvkem je i zvýšený podvozek, světlá výška tak díky vyššímu profilu pneumatik a zvýšení podvozku činí 184 mm.

Pohon všech kol však v nabídce chybí, Xceed je stejně jako ostatní karosářské verze Ceedu výhradně předokolkou. Také nabídka motorů vychází z ostatních variant Ceedu. Do prodeje tento kompaktní crossover vstoupil s tříválcem 1.0 T-GDi (88 kW) a čtyřválci 1.4 T-GDi (103 kW) a 1-6 T-GDi (150 kW). Turbodiesely zastoupil čtyřválec 1.6 CRDi ve variantách s 88 kW a 100 kW, který se později stal mildhybridem. V roce 2020 dorazil i plug-in hybrid s 1.6 GDi a elektromotorem o celkovém výkonu 104 kW, zatímco pro modelový rok 2021 nahradil přeplňovanou čtrnáctistovku novým motorem 1.5 T-GDi (118 kW).

Kia Xceed: Základní technické údaje

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4395 x 1826 x 1495 x 2650 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 426 litrů
  • Výroba: 2019- (Žilina, Slovensko)

Ohodnoťte Kiu Xceed také vy, v komentářích pod článkem:

Kia Xceed

3.95

Design

4.0/5

Technika

3.8/5

Jízdní vlastnosti

4.3/5

Cena

3.8/5

Celkový dojem

4.0/5

2 komentáře: „Kia Xceed (2019-)

  • 29 prosince, 2020 (14:05)
    Trvalý odkaz

    Design

    3.5

    Technika

    3.5

    Jízdní vlastnosti

    4.5

    Cena

    3.5

    Celkový dojem

    4

    Měním auto již po třetí, a vždy je to KIA. Jen že tento krát jsem měl smůlu s tím, že Xceed je špatně odhlučněn. Dal jsem autu druhou šanci a nechal udělat tlumeni

    Reagovat
  • 4 ledna, 2021 (12:04)
    Trvalý odkaz

    Design

    4.5

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4

    Emisní normy jsou neúprosné, a tak se v následujících letech dočkáme postupného rozšiřování různých hybridů různé úrovně. Příklad Kie Xceed s mildhybridním turbodieselem 1.6 CRDi MHEV (100 kW) ale dokazuje, že to v některých případech není na škodu. A že si takového ústrojí vlastně ani nemusíte všimnout.

    Mildhybridní ústrojí v kombinaci s manuální převodovkou se Kie zkrátka povedlo. Turbodiesel sice v nízkých otáčkách poněkud duní a jeho dynamika navzdory pomoci elektřiny nijak zvlášť nenadchne, je ale celkově příjemným a hlavně úsporným společníkem. Dobře funguje také převodovka iMT se spojkou bez mechanické vazby. Při změně převodu se sice ozývá mechanické kliknutí a chod spojkového pedálu je poněkud nepřirozený, jako celek ale ústrojí zaslouží pochvalu. Kdybych totiž nevěděl, jaký systém v útrobách Xceedu pracuje, vlastně bych ani přítomnost mildhybridního pohonu nezaznamenal. A tak pokud bude mildhybridní budoucnost aut vypadat právě takhle, není ji za co zatracovat.

    Více na: https://www.auto.cz/kia-xceed-1-6-crdi-mhev-100-kw-vlastne-si-toho-ani-nevsimnete-137405

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají pro svoji lepší funkčnost soubory cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít