Kia Ceed se dočkala nového motoru, přeplňovaného benzinového čtyřválce 1.5 T-GDi, který střídá dosavadní motor 1.4 T-GDi. Agregát již dříve debutoval v technicky spřízněném Hyundaii i30. V případě rodiny Ceed je dostupný pro všechny karosářské verze. Vedle hatchbacku Ceed a kombíku Ceed SW jej tak pořídíte i pro crossover Xceed a shooting brake Proceed.
Nový motor byl navržen s cílem zvýšit výkon a jízdní schopnosti při současném snížení emisí. Jednotka 1.5 T-GDi s maximem výkonu 118 kW při 5500 ot/min je o 14 % výkonnější než dosavadní spalovací motor 1.4 T-GDi (103 kW). O 4,5 % též narostl nejvyšší točivý moment. činí 253 N.m v pásmu 1500–3500 ot/min. Agregát přitom lze kombinovat buďto s šestistupňovou manuální převodovkou nebo příplatkovým sedmistupňovým dvouspojkovým ústrojím.
Nový motor generace Smartstream využívá nejnovější technologie hnacích ústrojí ve prospěch nižších emisí a lepších jízdních schopností. Jedná se například o plynule proměnnou periodu ventilů CVVD, která upravuje časování ventilů spalovacího motoru ve prospěch vyššího výkonu při současném snížení emisí. Za nižších otáček motoru se též aktivuje nový nízkotlaký systém recirkulace výfukových plynů (LP EGR), opět ve prospěch zlepšení spotřeby paliva a emisí; ke snížení emisí pevných částic produkovaných spalovacím motorem slouží částicové filtry (GPF).
Nový spalovací motor 1.5 T-GDi se stejně jako model Ceed vyrábí v žilinské továrně Kie. Jeho produkce si nedávno vyžádala investici ve výši 70 milionů eur do rozšíření výrobní linky.
To je moc hezká zpráva, ale neříká to nejpodstatnější:
Bude možné si motor 1.5 T-GDI v Kie CEED pořídit i BEZ mildhybridního systému a nebo (stejně jako u Hyundai i30) bude tato jednotka dostupná POUZE jako mildhybrid??!!
Dobrý den,
tak se nakonec skutečně zdá, že na rozdíl od Hyundaie i30 o mildhybrid nepůjde.
David, ČSAKA.cz