Tahle nová Lada se ještě neprodává a už míří na závodní tratě. Bratranec Dacie Logan bude závodit v netradiční disciplíně

Lada Iskra Sport 2025

Lada Iskra je nový malý sedan z dílny ruské automobilky AvtoVAZ, který je zároveň prvním modelem značky vzniklým po zahájení ruské agrese na Ukrajině, kvůli níž se z firmy stáhl mateřský Renault. Auto se ještě neprodává, přesto Lada už představuje jeho závodní derivát. Na závodních tratích se vůz ukáže ještě před zahájením sériové výroby.

Novinka vznikla v dílnách továrního týmu Lada Sport Rosneft, a to jakožto speciál pro závody na ledě, které jsou v ruském prostředí oblíbené, i vzhledem k tamějším klimatickým podmínkám. Vstup do závodů ještě před zahájením prodeje pro Ladu není nic nového, před lety takový krok učinil už model Vesta.

Auto bylo pro závodní účely v několika ohledech upraveno. Tu nejvýznamnější změnu najdeme pod kapotou. Sériová šestnáctistovka byla pomocí nové klikové hřídele s vyšším zdvihem zvětšena na osmnáctistovku, což spolu s úpravou sání i výfukového systému zajistilo zvýšení výkonu na 127 kW. Točivý moment pak činí 200 Nm.

Motor je spárován se sekvenční převodovkou, která je pro závodní auta typická. Nechybí ani samosvorný mezinápravový diferenciál.

Lada Niva Sport 2024

Lada Niva umí nově sportovat. Verze Sport dostala prvky z rallye auta. Nejen v Česku by ji koupil kdekdo

Lada Niva je automobilový nezmar. Vyrábí se nepřetržitě už od roku 1977 a na domácím ruském trhu si pořád umí …

Ladily se i další komponenty. Ojnice je stejně jako kliková hřídel zpevněná, nechybí ani tužší tlumiče. Přední brzdy jsou standardní, ty zadní však byly převzaty z modelu Vesta. Specialitou typickou pro auta závodící na ledu je pak hydraulická ruční brzda se systémem nastavení brzdné síly. Uvnitř zase nechybí nový multifunkční ovládací panel elektroniky.

Lada Iskra je malý sedan s délkou 4,3 metru, který technicky vychází z platformy CMF-B z dílny Renaultu. Práce na autě totiž začaly ještě v době, kdy Ladu vlastnila francouzská automobilka. Jde tak vlastně o sourozence Dacie Logan. Na výběr jsou dvě benzinové šestnáctistovky, osmiventilová s výkonem 66 kW a šestnáctiventilová se 78 kW.

Loni v červnu představená Iskra na trh vstoupí během roku 2025, přičemž postupně zřejmě nahradí stávající model Granta, vyráběný od roku 2011. Vedle sedanu se do budoucna má představit i ve formě kombíku a crossoveru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *