Nový Mercedes-Benz třídy T je tu! Jaký je osobní Citan?

Automobilka Mercedes-Benz letos zesiluje své pozice mezi rodinnými automobily. Třídu V totiž doplňuje menší třída T. Zatímco Mercedes třídy V je postaven na bázi středně velké dodávky Vito, třída T je odvozena od modelu Citan. Co o sobě Mercedes-Benz třídy T prozradil během své premiéry?

Docela hodně jsme o něm věděli už před představením, protože v lecčems navazuje právě na Citan druhé generace (W420), který už se kompletně odhalil v loňském roce. Technický základ tudíž poskytuje platforma CMF-C z dílny aliance Renault-Nissan-Mitsubishi, jde o dalšího sourozence aktuálního Renaultu Kangoo. Podvozek tudíž vpředu tvoří vzpěry McPherson, vzadu náprava s torzní příčkou.

Komfortnější a stylovější

Oproti již nabízenému osobnímu Citanu se třída T odlišuje důrazem na větší komfort, podobně jako je tomu u větší třídy V, považované de facto za MPV, přestože též sdílí techniku s užitkovým automobilem.

Sama automobilka tvrdí, že Mercedes-Benz třídy T cílí na privátní klientelu. Oslovit chce ty zákazníky, kteří žádají bohatý vnitřní prostor, avšak zabalený do kompaktní karoserie. Kabina chce lákat právě na prostornost a variabilitu, praktičnost mají zvyšovat boční posuvné dveře. Oproti Citanu tu budou i luxusnější prvky, jako ambientní osvětlení nebo prémiové čalounění.

Design pak výrobce nazývá jako sportovní a emocionální. Navazuje každopádně právě na Citan, karoserii však doplňují luxusnější detaily, jako jsou chromované prvky. Třída T nabídne i pestřejší nabídku laků karoserie nebo třeba větší, 17″ kola. Představená pětimístná verze mimochodem měří 4.498 mm na délku, 1.859 mm na šířku a 1.811 mm na délku, rozvor má hodnotu 2.716 mm. 

Přijde i elektrické EQT

Nabídka motorů je více méně shodná jako u Citanu. Základem je benzínový 1,3litrový čtyřválec, který v konfiguraci nazvané T160 nabízí 75 kW (102 k), zatímco ve výkonnější verzi T180 nabízí 96 kW. Pro fanoušky nafty je tu osvědčená patnáctistovka. Provedení T160d nabídne výkon 70 kW, výkonnější verze T180d pak 85 kW, krátkodobě až 89 kW.

Později dorazí i čistě elektrická verze, s označením Mercedes-Benz EQT. Ta se odliší i svébytným designem.

Výrobu by měl mít na starosti francouzský závod Renaultu v Maubeuge, kde se už vyrábí Citan.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.