Mitsubishi Ralliart se vrací. Chce závodit a oživit dávnou slávu

Mitsubishi v devadesátých letech a na začátku nového milénia patřilo mezi úspěšné značky v motoristických disciplínách. V roce 2010 ale divize Ralliart byla utlumena. Nyní se však opět vrací na scénu, Mitsubishi rozhodlo, že jméno Ralliart oživí. Tři diamanty počítají jak s nabídnutím sportovních doplňků pro sériová auta, tak s návratem do motorsportu.

„Rozhodli jsme se znovu oživit značku Ralliart pro zákazníky Mitsubishi, kteří chtějí mít z Mitsubishi Motors ještě více,“ prohlásil Takao Kato, generální ředitel Mitsubishi, v prezentaci finančních výsledků automobilky.

Kato dále potvrdil, že Ralliart zákazníkům nabídne sportovní doplňky a že se jeho prostřednictvím značka bude účastnit různých závodů po celém světě.

V tuto chvíli nicméně není jasné, do jakých disciplín se Ralliart hodlá vrátit. Na prezentaci se každopádně mihlo upravené Mitsubishi L200 naznačující, že právě tento pick-up by se mohl dočkat nějakých sportovních úprav. Jestli však půjde jen o sportovní bodykity a tužší podvozek, nebo i vyladěný motor, však teprve uvidíme. Stejně tak nevíme, zda se těchto úprav dočkáme také v Evropě. V rámci důrazu na perspektivnější trhy totiž Mitsubishi omezuje své aktivity na starém kontinentu a z vybraných trhů se dokonce zcela stahuje.

Úspěchy v rallye

Historie Mitsubishi Ralliart se datuje do roku 1983, kdy závodní divizi založil skotský závodník Andrew Cowan, tehdy ještě pod svým jménem. Už v osmdesátých letech divize zaujala závodním sedanem Galant VR-4 pro rallye, největších úspěchů však tři diamanty dosáhly v devadesátých letech. Mezi lety 1996 a 1999 dosáhl Tommi Mäkinen za volantem Mitsubishi Lancer Evo na čtyři tituly mistra světa ve WRC za sebou.

Na začátku nového milénia byla zase značka úspěšnější v Rallye Dakar, v němž Mitsubishi Pajero zvítězilo čtyřikrát za sebou, mezi lety 2004 a 2007, v kategorii automobilů. V roce 2010 však Ralliart své aktivity utlumil, a to v rámci tehdejšího snižování nákladů.

DB

David Bureš je vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *