Nový Nissan X-Trail pro rok 2022 konečně odhaluje ceny. Za kolik je?

Nissan X-Trail modelového roku 2022 konečně přichází na český trh a spolu s tím odhaluje i své české ceny. Automobil je na českém trhu dostupný výhradně s elektrifikovanými motory, v základu jako mild-hybrid, jinak jako full-hybrid, se spalovacím motorem fungujícím jakožto elektrický generátor. Základní cena nového X-Trailu činí 849.990 Kč za mild-hybridní benzinový tříválec 1.5 VC-T MHEV s proměnnou kompresí, o výkonu 120 kW. Standardem je variátorová převodovka X-Tronic.

Základní výbava Visia zahrnuje 18″ kola z lehkých slitin, diodová světla, manuální klimatizaci, 7″ displej přístrojové desky, zadní parkovací čidla nebo adaptivní tempomat. Za 30.000 korun si pak lze připlatit za paket Family se třetí řadou sedadel pro sedmimístnou konfiguraci a druhou posuvnou řadou sedadel.

Nissan X-Trail 2022: Technické údaje a české ceny

Motor1.5 VC-T MHEVe-Powere-Power e-4orce
Pohon2WD2WD4WD
Celkový výkon [kW]120150157
Zrychlení [s]9,687,0
Max. rychlost [km/h]200170180
Kom. Spotřeba [l/100 km]7,1-7,55,8-6,26,3-6,6
Poh. hmotnost [kg]158917251833
Objem zavazadelníku [l]585575575
Cena Visia [Kč]849.990969.990
Cena Acenta [Kč]899.9901.019.9901.074.990
Cena N-Connecta [Kč]959.9901.079.9901.134.990
Cena Tekna [Kč]1.029.9901.149.9901.204.990
Cena Tekna+ [Kč]1.099.9901.219.9901.247.990

Je libo hybridní X-Trail E-Power?

Alternativou k mild-hybridu je pak full-hybrid E-Power. I ten používá turbodmychadlem přeplňovanou tříválcovou patnáctistovku s přímým vstřikováním a proměnnou kompresí, avšak pouze k tvorbě elektrické energie. Maximální výkon činí 150 kW, přičemž ústrojí E-Power lze od druhého stupně Acenta pořídit i s pohonem všech kol e-4orce, s druhým elektromotorem u zadní nápravy. Výkon v takovém případě činí 157 kW.

Stupeň Acenta pak přidává dvouzónovou automatickou klimatizaci, přední parkovací senzory, couvací kameru, bezklíčový vstup, kožený volant nebo 8″ displej infotainmentu s funkcemi Apple CarPlay a Android Auto.

Vrcholné verze

Dále tu je stupeň N-Connect se střešními ližinami, tónovanými skly, posuvnou zadní lavicí, 12,3″ displejem v přístrojovém štítu, 12,3″ navigací a kamerovými systémem pro sledování okolí vozidla. Vrcholnou verzí X-Trailu je pak Tekna s 19″ koly, elektricky otevíraným střešním oknem, adaptivními LED Matrix světlomety, čalouněním kombinujícím textil se syntetickou kůží, head-up displejem, inteligentním parkovacím systémem, třízónovou klimatizací či vyhříváním předních a zadních sedadel, volantu a čelního skla. Respektive pak je tu ještě Tekna+ doplňující ještě 20″ kola, sedadla z kůže Nappa a prémiový hudební systém Bose s 10 reproduktory.

Nová generace modelu X-Trail, na severoamerickém trhu prodávaná s označením Rogue, se představila již v roce 2020. V Evropě jsme si však na X-Trail nejnovější generace T33 museli počkat. Došlo navíc ke zdržení, podle dřívějších zpráv jsme se vozu měli dočkat již v létě. Nakonec však nový Nissan X-Trail do Česka dorazil až před koncem roku 2022.

DB

David Bureš je vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *