Nissan X-Trail T33 (2022-)

Nissan X-Trail s interním označením T33 je čtvrtá generace takto pojmenovaného rodinného SUV japonské značky, uvedená jako náhrada za třetí generaci tohoto voz (T32). Na evropských trzích k představení této generace nakonec došlo až na podzim roku 2022, byť původně se mluvilo o uvedení již během roku 2021. Verze pro americký trh však debutovala už v roce 2020, tam se však toto SUV prodává s označením Nissan Rogue. V roce 2021 zase debutovala čínská specifikace, kde auto rovněž nese označení X-Trail. Na evropských trzích se vůz začal prodávat až v roce 2022.

Design automobilu pokračuje v soudobém designérském trendu značky, konkrétně se přídí s velkou maskou s motivem písmena V a rozdělenými světlomety inspiroval u malého SUV Juke druhé generace (F16). Na rozdíl od něj však X-Trail neměl tak mladistvý styl, ale spíše serióznější zevnějšek.

Interiér je pak až sedmimístný s tím, že třetí řada sedadel je projektována až na 160 cm vysoké pasažéry. Nechybí tu přitom moderní prvky, jako 12,3″ digitální přístrojový štít a obrazovka multimediálního systému stejné úhlopříčky nebo 10,8″ head-up displej.

Technický základ poskytuje alianční platforma CMF-C, sdílená se soudobým Nissanem Qashqai (generace J12), také v jeho případě je tak umožněn pohon všech kol. Na konstrukci jsou používány pokročilé techniky lisování a svařování pro zvýšení pevnosti, ale také pro snížení hmotnosti. Boční dveře nebo kapota jsou hliníkové, zatímco víko zavazadelníku kompozitové. Podvozek pak kombinuje vzpěry McPherson vpředu a víceprvkové zavěšení vzadu.

V Evropě výhradně hybrid

Pro Evropu se pak počítá s využitím hybridního ústrojí e-Power představeného právě v Qashqaii J12, což konkrétně znamená spalovací motor pouze ve formě generátoru elektrické energie. Pod kapotou pracuje přeplňovaný benzinový tříválec o objemu 1,5 litru fungující jako generátor elektrické energie. Systémový výkon činí 150 kW. Tato varianta navíc bude dostupná i s pohonem všech kol. Systém nazvaný e-4orce využívá druhý elektromotor u zadní nápravy (94 kW). Kombinovaný výkon této verze nakonec činí 157 kW.

Základem je nicméně mild-hybrid 1.5 VC-T MHEV. Ten má rovněž turbodmychadlem přeplňovaný 1,5litrový tříválec s proměnnou kompresí a přímým vstřikováním, avšak doplněný o bezstupňovou převodovku Xtronic a pohon předních kol, o výkonu 120 kW.

To v USA byl v době uvedení na trh k dispozici atmosférický zážehový čtyřválec o objemu 2,5 litru. V roce 2021 jej však nahradil přeplňovaný benzinový tříválec o objemu 1,5 litru.

Nissan X-Trail generace T33 se měl podle původních plánů pro Evropu vyrábět přímo v Evropě, v britském závodě Sunderlandu. V souvislosti s brexitem však byl tento plán zrušen. Jakožto globální model se však vůz vyrábí v různých koutech světa, v USA, v Číně nebo Japonsku. Na starý kontinent bude dovážen právě z Japonska.

Nissan X-Trail (T33): Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4681 x 1840 x 1730 x 2706 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 585 litrů
  • Výroba: 2021- (Kanda, Japonsko)

DB

David Bureš je vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *