Novinky

Nová Lada Niva dorazí v roce 2024. S technikou sdílenou s Dacií

Lada Niva je dnes už legendou automobilového světa. Jedná se o offroad vyráběný bez výraznějších změn už od roku 1977, který se v předchozích letech prodával také jako Lada 4×4 a dnes nese označení Lada Niva Legend. Po jejím boku se prodává i její modernější verze Lada Niva Travel, v minulosti vyráběná se znaky Chevroletu. Přestože původní Niva ve výrobě pořád zůstává, léta se hovoří o nové generaci. Nyní se už opravdu rýsuje.

Takové zprávy tu byly v uplynulých letech už několikrát, nyní ale tyto plány oficiálně oznámilo nejvyšší vedení skupiny Renault, pod jejíž křídla dnes automobilka AvtoVAZ vyrábějící vozy značky Lada patří. Nová Lada Niva podle těchto plánů dorazí v roce 2024.

Do jejího příchodu si tak ještě nějaký čas počkáme, už nyní tu však máme její první skicu. Ta ukazuje zachování charakteristického stylu, avšak v moderním pojetí. Zůstávají tudíž hranaté tvary i směrová světla na vrchu přídě.

Alianční základ

Vedení automobilky navíc potvrdilo, že základem novinky bude platforma CMF-B, vyvinutá aliancí RenaultNissan a využívaná dnes například automobilkou Dacia, u nejnovějších generací modelů Logan a Sandero. K dispozici pak mají být dva deriváty, jeden kompaktní a jeden středně velký. Výrobce naopak neoznámil, zda nová Lada Niva pro rok 2024 nahradí „legendární“ Nivu Legend vyráběnou od roku 1977, nebo její modernější sestru Nivu Travel. Nebo zda bude nástupcem pro oba vozy. Vedení si je však vědomo osobitého charakteru Nivy, který by měl být zachován. Pořád by to tedy mělo být jednoduché, dostupné auto zvládající i těžší terén.

Detaily se teprve dozvíme, nová Lada Niva je každopádně klíčová součást strategie ruské značky pro následující léta. Pod novým vedením automobilky Renault má AvtoVAZ v blízké budoucnosti čekat výrazný rozvoj. Do roku 2025 má značka představit čtyři nové modely, z toho jeden bude zástupcem segmentu C. Všechny pak mají využít architekturu CMF-B.

Organizace Lady se navíc úzce propojí s Dacií, což má snížit vývojové náklady těchto shodně orientovaných značek. Nově tak budou ve větší míře sdílet svoji techniku, díky čemuž chce skupina Renault ušetřit.

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *