Nové BMW řady 5 generace G60 už vyjelo na silnice. Co o něm víme?

BMW 5 2020 sketch

BMW už vyjelo na silnice s maskovanými prototypy nové generace řady 5. A to znamená jediné, nástupce dnešní generace G30 se už pomalu blíží. Co o připravovaném BMW 5 s interním označením G60 už víme?

Zatím toho moc není, protože si BMW zatím tajemství svého klíčového modelu dobře střeží. Auto je každopádně vzhledem k životnímu cyklu současné generace vyráběné od listopadu 2016 připravováno pro rok 2023. Opět se přitom hovoří o třech karosářských verzích, sedan (interně G60) a kombi (G61) doplní prodloužený sedan (G68) speciálně vyhrazený pro čínský trh.

Platí to třeba také o design, který se zatím ukrývá pod pečlivou vrstvou kamufláže.Na přiloženém videu jsou však patrné rysy typického sedanu, což naznačuje, že BMW se siluetou tříprostorové pětky rozhodně nebude experimentovat. Vpředu se pak jeví poměrně širokánské ledvinky, což ale může být jen zkreslující prvek maskování. Podle všeho však BMW 5 (G60) nepoužije kontroverzní vertikálně orientované ledvinky jako řada 4.

https://youtu.be/S6HmE46pw9g

Naopak o motorech už se ví, že projdou rozsáhlou elektrifikací. Mildhybridů, u nichž spalovací motor doplňuje malý elektromotor, tak přibude, stejně tak očekávejme vícero plug-in hybridů. Ten vrcholný podle všeho nahradí dnešní osmiválcové M550i xDrive. Osmiválec by podle některých zpráv mohl v běžné nabídce řady 5 skončit, což by znamenalo, že se nabídka omezí výhradně na dvoulitrové čtyřválce a třílitrové šestiválce. Právě důraz na elektrifikaci ostatně potvrzují i první zachycené prototypy, kterým mezi kamufláži nechybí nápisy Hybrid Test Vehicle.

Jistotou už je také příchod čistě elektrického BMW i5. Po vzoru menšího i4 přitom nabídne různé výkonové deriváty pro oslovení různorodé klientely. Konkrétně se bez bližších detailů spekuluje o variantách i530, i540 xDrive nebo i5 M50 xDrive.

Technický základ by každopádně měla ještě poskytnout platforma CLAR, známá z dnešní generace aut. Bude však dále upravena pro potřeby hybridních derivátů.

A co nové BMW M5?

Rýsují se už rovněž informace o odvozeném vrcholném modelu BMW M5. Ten by se totiž v nové generace připravované zhruba pro rok 2024 měl stát rovněž elektrifikovaným vozem. Hovoří se dokonce o možnosti dvou variant, plug-in hybridní (M5) a čistě elektrické (že by iM5?).

V případě plug-in hybridu se očekává zachování stávajícího vidlicového osmiválce pod kapotou, avšak jeho doplnění o elektromotor (nebo dva?) pro zajištění výkonu kolem hodnoty 551 kW (750 koní). Mohlo by jít dokonce už o jedinou osmiválcovou verzi budoucí 5-Series. Samozřejmostí pak bude pohon všech kol, který se u tak výkonných aut stává nutností.

Elektrická M5 by pak mohla být dokonce ještě výkonnější, spekuluje se o využití hned tří elektromotorů (jeden vpředu, dva vzadu) o výkonu 250 kW, což by dohromady znamenalo 750 kW. Nová generace baterií by pak měla zajistit vysokou kapacitu 135 kWh. Takový derivát by ale dorazil nejdříve v roce 2025. Šéf vývoje BMW Klaus Fröhlich totiž už potvrdil, že do roku 2025 tu nebude žádné čistě elektrické „eMko“. Co bude ale potom, je ve hvězdách…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *