Nový Renault Master se rýsuje. Dorazí v roce 2024
Renault je velice aktivní nejen mezi osobními vozy, ale také na poli dodávek. Na vrcholu jeho nabídky užitkových vozidel stojí velký model Master. A právě ten brzy dorazí v nové generaci. Co nový Renault Master nabídne? A kdy se jej dočkáme na trhu?
Nový Renault Master je podle zákulisních zpráv plánovaný pro rok 2024. To už bude nejvyšší čas na náhradu. Současný Renault Master se totiž vyrábí už od roku 2010, což je i s ohledem na obvykle dlouhou životnost užitkových automobilů dlouhá doba. Možná i proto bude nový Renault Master opravdu zcela nový. Použít má totiž zcela odlišný technický základ než dnešní generace.
Co tato technika bude konkrétně znamenat, není v tuto chvíli ještě jasné. Jistotou je však možnost elektrického pohonu, který je i mezi užitkovými vozidly stále žádanější. Ostatně už dnešní Master elektrickou verzi nabízí. Zároveň se očekává také možnost vodíkového pohonu, na který hodlá Renault do budoucna u užitkových vozů vsadit. Už v roce 2022 debutoval vodíkový Renault Master Van H2-Tech.
Klíčovými nicméně nadále zůstanou vznětové motory, bez nichž se dodávky zkrátka pořád neobejdou.
Nový technický základ přinese i změnu stylu. Nový Master svoji tváří zřejmě naváže na Kangoo, dostane nicméně nové logo výrobce. Jinak ale pořád půjde hlavně o účelně navržený automobil s co největším nákladovým prostorem. Fotky prototypů nicméně naznačují snahu o lepší aerodynamiku, pro snížení spotřeby a tím i flotilových emisí.
Historie Masteru
Nový Renault Master bude i nadále stát na vrcholu nabídky užitkových vozidel této francouzské značky. Půjde o čtvrtou generaci takto pojmenovaného modelu. Ta první dorazila už v roce 1980 a vyráběla se až do roku 1997. Současná, třetí generace Masteru byla uvedena v roce 2010.
Jak je u tohoto typu zvykem, očekává se i možnost různých nástaveb. Stejnou techniku pak patrně použije i alianční partner Nissan, pro nástupce modelu Interstar (dříve NV400). Ten je sourozencem Masteru už dnes. Naopak někdejší bratr, Opel Movano, dnes už používá základ Peugeotu Boxer, v rámci začlenění Opelu do skupiny Stellantis.