Novinky

Nový Renault Master se odhaluje. Na trh dorazí v roce 2024

Renault je velice aktivní nejen mezi osobními vozy, ale také na poli dodávek. Na vrcholu jeho nabídky užitkových vozidel stojí velký model Master. A právě ten nyní přichází v nové, čtvrté generaci, která se představuje na autosalonu Solutrans ve francouzském Lyonu. Co nový Renault Master nabídne? A kdy se jej dočkáme na trhu?

Nový Renault Master se začne prodávat na jaře 2024. To už bude nejvyšší čas na náhradu. Současný Renault Master se totiž vyrábí už od roku 2010, což je i s ohledem na obvykle dlouhou životnost užitkových automobilů dlouhá doba. Možná i proto bude nový Renault Master opravdu zcela nový. Používá totiž zcela odlišný technický základ než dnešní generace.

Nová platforma je přizpůsobena různým druhým pohonu. Nový Master totiž nabídne jak spalovací motory, tak elektrickou verzi s elektromotorem a bateriemi, stejně jako vodíkové provedení. Navazuje tím na předchůdce. Už v roce 2022 debutoval vodíkový Renault Master Van H2-Tech. Sama automobilka navíc tvrdí, že nová generace dodávek Renault bude efektivnější, stoprocentně propojená a inovativní.

Nový Master a jeho motory

A jaké motory Master konkrétně nabídne? Klíčovými nadále zůstanou vznětové motory, bez nichž se dodávky zkrátka pořád neobejdou. Konkrétně půjde o dispozici čtyři vznětové motory Blue dCi o výkonu 77, 96 110 a 125 kW. Převodovka může být konvenční manuální nebo mimořádně účinná nová 9stupňová automatická převodovka EAG9 s hydrodynamickým měničem.

Plně elektrické verze zcela nového Renaultu Master jsou poháněny motorem o výkonu 96 kW nebo 105 kW, který v obou případech dosahuje točivého momentu 300 Nm. První z nich je napájena 40kWh baterií a má dojezd 180 km podle WLTP, druhá 87kWh baterií s dojezdem více než 410 km podle WLTP.

Nový design

Nový technický základ přináší i změnu stylu. Sama automobilka mluví o tzv. aerovanu, aerodynamické dodávce, která má mít pozitivní vliv na spotřebu paliva (či elektrické energie) a tím i na dojezd. To ostatně už dříve potvrdily snímky prototypů. Nový Master dostal nové logo výrobce a výraznou tvář s dominantní maskou. Jinak ale pořád půjde hlavně o účelně navržený automobil s co největším nákladovým prostorem. Praktičnost dokazuje mimo jiné o 40 mm větší otvor u posuvných bočních dveří a o 100 mm delší ložné plochy.

Zcela nový Renault Master bude uveden na trh s kompletní výbavou pokrývající všechny požadavky profesionálů. Bude zahrnovat 20 karoserií o objemu od 11 do 22 m3. K dispozici je navíc 20 přestavbových základen z výrobních závodů.

Praktická kabina

Uvnitř se objevuje 10palcová obrazovka multimediálního systému OpenR Link, známého z osobních aut. Využívá vestavěné funkce Google s více než 50 aplikacemi z Google Play, včetně navigace Google Maps nebo hlasového asistentu Google Assistant.

Praktický je pak celkový úložný prostor o objemu 135 litrů, což představuje nárůst o 25 %. Dovnitř nového Masteru se vejde vše, co potřebujete: do jedné z mnoha přihrádek na palubní desce, bočních držáků na nápoje, zásuvek v odkládací schránce, otvoru ve stropě kabiny a dvou úložných úrovní ve dveřích. Zadní část prostředního sedadla se pak může sklopit do podoby pracovního stolu, v podstavci se nachází přihrádka pro uložení notebooku a porty USB-C pro napájení zařízení.

Stejně jako předchozí generace se i nový Renault Master bude vyrábět v závodě Batilly ve Francii.

Historie Masteru

Nový Renault Master bude i nadále stát na vrcholu nabídky užitkových vozidel této francouzské značky. Půjde o čtvrtou generaci takto pojmenovaného modelu. Ta první dorazila už v roce 1980 a vyráběla se až do roku 1997. Současná, třetí generace Masteru byla uvedena v roce 2010.

Jak je u tohoto typu zvykem, očekává se i možnost různých nástaveb. Stejnou techniku pak patrně použije i alianční partner Nissan, pro nástupce modelu Interstar (dříve NV400). Ten je sourozencem Masteru už dnes. Naopak někdejší bratr, Opel Movano, dnes už používá základ Peugeotu Boxer, v rámci začlenění Opelu do skupiny Stellantis.

3 komentáře: „Nový Renault Master se odhaluje. Na trh dorazí v roce 2024

  • David Bureš, ČSAKA.cz

    Dobrý den,

    detailní informace o objemech nabízených motorů a kombinacích motoru a převodovky zatím Renault nezveřejnil

    Hezký den

    David Bureš

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *