Renault je důležitým hráčem nejen mezi osobními automobily, ale také na poli užitkových vozidel. Do budoucna přitom značka chce svoji pozici utužit, a to i v reakci na stále tužší konkurenci. Pro rok 2026 Renault pracuje na nové generaci modelu Trafic, která se nyní odhaluje na prvním snímku.
Nový Trafic bude součástí nové rodiny modelů postavených na základech nové architektury SDV (Software Defined Vehicle), s jejímž vývojem pomohl výrobce nákladních vozidel Volvo Trucks.
Renault již potvrdil, že stejnou techniku využijí také dva zcela nové modely, se staronovým označením, Estafette a Goelette. Estafette odkazující dodávku z 60. let se představuje jako 5,27 metru dlouhý a 2,6 metru vysoký užitkový vůz do města, s jednoduchou možností přechodu mezi kabinou a nákladním prostorem. Goelette je proti tomu vůz přizpůsobený přestavbám. Zadní část je speciálně navržena tak, aby na ni bylo možné umístit téměř neomezené množství nástaveb a přizpůsobovat ji dle specifickým potřebám uživatelů jako např. box, sklopný valník a další.
k dispozici má být ve třech verzích: s podvozkem s kabinou, skříňový a sklápěcí. Trafic proti tomu zůstane klasickým užitkovým furgonetem.
Nová řada vozidel se bude vyrábět ve Francii, v závodě v Sandouville, a na trhu bude k dispozici od roku 2026. Další podrobnosti budou zveřejněny v následujících měsících.
Architektura má být navíc natolik univerzální, že ji budou moci použít užitkové modely různé velikosti a koncepce. V praxi to má znamenat, že platformu do budoucna má použít kompaktní Kangoo i středně velký Trafic, což pomůže snížit výrobní i vývojové náklady. Navíc bude přizpůsobený různým pohonům, samozřejmě včetně bateriového elektrického a zřejmě i vodíkového.
Jaká nová auta dorazí v roce 2026? Leccos už víme
Pomoc Volva
Vedení Renaultu pro tento projekt hledalo partnera, který se nevěnuje jen automobilům. Potřebuje totiž naplnit výrobní kapacity, to když byla ukončena někdejší spolupráce s Opelem v oblasti výroby dodávek. Opel totiž v rámci začleněné do Skupiny PSA a poté Stellantis totiž využil základ konkurenčního Peugeotu a Citroënu.
Volvo Trucks by díky tomu mohlo rozšířit portfolio o užitkový model, což může mít logiku – konkurenční MAN takto nabízí dodávku TGE sdílející techniku s VW Crafter. Volvo Trucks navíc má Renaultu blízko, od roku 2001 vlastní Renault Trucks, divizi kdysi patřící pod křídla francouzské automobilky.
Potenciální model Volvo Trucks přitom nebude jediným sourozencem nového Traficu. Stejnou techniku by měl využít také alianční partner Renaultu, Nissan, a to minimálně pro dodávku určenou pro evropské trhy. Ostatně už dnešní Nissan Primastar je bratrem Traficu, podobně jako Mitsubishi Express určené jen pro vybrané trhy.