Novinky

Nový Renault Trafic se rýsuje. Vznikne projekt FlexEvan s Volvem?

Renault je důležitým hráčem nejen mezi osobními automobily, ale také na poli užitkových vozidel. Do budoucna přitom značka chce svoji pozici utužit, a to i v reakci na stále tužší konkurenci. Pro rok 2026 Renault pracuje na nové generaci modelu Trafic. Ten využije nově vyvíjené techniky pro dodávky přezdívané FlexEvan, pro níž možná sežene nečekaného partnera.

Podle zpráv francouzského magazínu L’argus by totiž Renault na nové technice mohl spolupracovat s výrobcem nákladních vozidel Volvo Trucks. Překvapivá zpráva přitom dává smysl. Vedení Renaultu už dříve uvedlo, že pro projekt hledá partnera, který se nevěnuje jen automobilům. Potřebuje totiž naplnit výrobní kapacity, to když byla ukončena někdejší spolupráce s Opelem v oblasti výroby dodávek. Opel totiž v rámci začleněné do Skupiny PSA a poté Stellantis totiž využil základ konkurenčního Peugeotu a Citroënu.

Volvo Trucks by na druhé straně mohlo rozšířit portfolio o užitkový model, což může mít logiku – konkurenční MAN takto nabízí dodávku TGE sdílející techniku s VW Crafter. Volvo Trucks navíc má Renaultu blízko, od roku 2001 vlastní Renault Trucks, divizi kdysi patřící pod křídla francouzské automobilky.

Potenciální model Volvo Trucks přitom nebude jediným sourozencem nového Traficu. Stejnou techniku by měl využít také alianční partner Renaultu, Nissan, a to minimálně pro dodávku určenou pro evropské trhy. Ostatně už dnešní Nissan Primastar je bratrem Traficu, podobně jako Mitsubishi Express určené jen pro vybrané trhy.

Nový Renault Trafic pro rok 2026 přitom podle všeho čekají velké změny. Francouzská automobilka pracuje na nové generaci techniky pro užitkové modely, tzv. FlexEvan, která má být natolik univerzální, že ji budou moci použít užitkové modely různé velikosti a koncepce. V praxi to má znamenat, že platformu FlexEvan do budoucna má použít kompaktní Kangoo i středně velký Trafic, což pomůže snížit výrobní i vývojové náklady. Navíc bude přizpůsobený různým pohonům, samozřejmě včetně bateriového elektrického a zřejmě i vodíkového.

Jak to všechno bude, se teprve dozvíme. Nový Renault Trafic je zatím časově daleko, už brzy bychom však o něm mohli vědět více.

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *