Nová Mazda CX-60 oficiálně. Šestiválec bude, i v Evropě

Mazda oficiálně představuje napjatě očekávaný nový model CX-60, který v nabídce doplní stávající modely CX-30 a CX-5. Jde o středně velké SUV, aktuálně největší model značky pro Evropu. V následujících měsících ho ale přeroste ještě větší model, Mazda CX-80, s prostorem až pro sedm osob.

Design už předem prozradilo špionážní video z natáčení propagačních materiálů, na kterém se CX6-60 odhalilo bez kamufláže. Dopředu tak vyplynulo, že Mazda půjde cestou evoluce. CX-60 tak navazuje svými tvary na další modely značky. „Nová generace vozů Mazda se spolehne na evoluci (jazyka) Kodo, která si stále zachová své vlastnosti, duši pohybu,“ uvedl k tomu  evropský šéfdesignér značky Jo Stenuit.

Zavazadelník mimochodem poskytne objem 570 litrů. Moderní výbava pak zahrne čtení dopravních značek, adaptivní tempomat nebo automatické brzdění až po udržení v jízdním pruhu. Mazda pak vyzdvihuje 360stupňový kamerový systém s možností „vidět skrz“ přední a zadní část vozu. 

CX-60 jako plug-in hybrid i s šestiválcem

Mazda rovněž potvrdila, že novinka „splňuje soudobé ekologické nároky a zároveň bude zárukou požitku z jízdy, který ke značce Mazda nedílně patří“. Už dopředu automobilka avizovala příchod na dnešní dobu hodně nezvyklé palety motorů. Až během premiéry pak bylo definitivně potvrzeno, že se šestiválce dočkáme také na evropských trzích.

Konkrétně půjde o dieselový šestiválec 3.3 Skyactiv-D, v kombinaci se 48V mild-hybridním systémem. Spárován bude s novou osmistupňovou automatickou převodovkou. CX-60 je přitom navržena tak, aby i v této variantě mohla být dostupná s pohonem jen zadní nápravy. Umožňuje to její zcela nová architektura. Na vybraných trzích pak bude dostupný i benzinový šestiválec 3.0 e-Skyactiv-X

Mazda CX-60 bude zároveň první plug-in hybrid značky. Ten zkombinuje zážehový přímovstřikový čtyřválec 2.5 e-Skyactiv G (141 kW) a 100kW elektromotor, který čerpá energii z baterie s kapacitou 17,8 kWh. Postačí na ujetí 63 km v čistě elektrickém režimu. Systémový výkon činí 241 kW, díky čemuž jde o nejvýkonnější sériovou Mazdu všech dob. Poháněné budou v tomto případě obě nápravy.

Automobilka mimochodem tvrdí, že Mazda CX-60 bude SUV stvořené pro řidiče, kteří skutečně rozumí kvalitě. Nabídnout chce vzrušující jízdní dynamiku, výbavu a technologie, které mají předčit očekávání klientely.

Mazda již dopředu potvrdila, že nová CX-60 na český trh dorazí v druhé polovině roku 2022. Zákaznické objednávky však budou spuštěny již na jaře, krátce po premiéře. Základní cena je stanovena na 1.293.690 korun. O výrobu se postará japonský závod Hofu, který byl přizpůsoben výrobě aut různých koncepcí.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.