Nový Fiat Doblo dorazí v roce 2022. Využije základ Berlinga

Fiat se spojil se Skupinou PSA, výsledkem čehož se stal nový koncern Stellantis. Oba partneři spojení vysvětlují především snahou o snížení vývojových a výrobních nákladů, díky velkoobjemovému sdílení dílů. Vedle osobních aut se toto využití komponentů napříč značkami týká také užitkových vozidel. Výsledkem této spolupráce bude mimo jiné nový Fiat Doblo připravovaný pro rok 2022.

Italská značka chystá pro rok 2022 novou, teprve třetí generaci Dobla, která využije zcela jiný technický základ než současné provedení. Fiat totiž využije nově vzniklého koncernu Stellantis, díky čemuž nové Doblo použije stejný základ jako Citroën Berlingo. Stane se tedy sourozencem nejen jeho, ale také Peugeotu Rifter/Partner, Opelu/Vauxhallu Combo a Toyoty Proace (Verso) City.

Doblo tak přezbrojí na základ využívající platformu EMP2 původem od PSA v přední části, spolu s tuhou zadní nápravou v zadní části konstrukce, pro vyšší nosnost. To by mělo rovněž ovlivnit nabídku motorů, zahrnující 1,2litrový benzinový tříválec (známý jako 1.2 PureTech) a naftovou patnáctistovku (1.5 BlueHDi). Vysoce pravděpodobný je také příchod čistě elektrické verze.

Naopak design by měl být svébytný pro značku Fiat. Ostatně stylistické rozdíly mezi Berlingem, Combem a Proace dokazují, že na stejném základu lze postavit odlišně vypadající automobil. Stejně jako u bratrů bude i Doblo dostupné ve dvou délkových provedeních, stejně jako v osobní i užitkové variantě.

Nebude jediný

Sepjetí s modely dřívějšího PSA dokáže i přesun výroby. Stávající Doblo se vyrábí u turecké automobilky Tofas, zatímco nástupce se bude vyrábět po boku svých sourozenců, ve španělském závodě Vigo a portugalské továrně Mangualde.

Fiat postupně sblíží veškerou svoji nabídku dodávek s ostatními členy nově vzniklého koncernu Stellantis. Největší model, Ducato, je sourozencem Citroënu Jumpy/Peugeotem Boxer/Opelu Movano už dnes. Sdílení techniky s francouzskými značkami pak čeká i středně velký model. Zatímco dosavadní Talento je bratrem Renaultem Trafic, nástupce, zřejmě pojmenovaný Scudo, bude sourozencem Citroënu Jumpy/SpaceTourer a Peugeotu Travelle

r/Expert a Opelu Vivaro/Zafira.

DB

David Bureš je vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *