K automobilce Rolls-Royce už tradičně patří i soška na přídi jejích aut, tzv. Spirit of Ecstasy, která byla oficiálně zaregistrována jako ochranná známka v únoru 1911. Nyní přichází její nejnovější verze, kterou Rolls-Royce přichystal pro připravovaný elektromobil, kupé Spectre. Ta reaguje právě na elektrický pohon chystané novinky.
Rolls-Royce Spectre bude chtít být tím nejvíce aerodynamickým modelem v historii automobilky, což má mít pozitivní vliv na co nejvyšší dojezd, který je u elektroaut nadále hojně sledován. A právě s ohledem na aerodynamiku byla navržená i nová verze Spirit of Ecstasy, která je výsledkem prací designérů a aerodynamických techniků trvajících 830 hodin.
Nová soška je jen 82,73 mm vysoká, což je ve srovnání s výškou 100,01 mm u její předchůdkyně výrazně méně. Navíc „róba“, často mylně označována za křídla, byla rafinovaně přepracována, aby byla nejen opticky realističtější, ale hlavně aerodynamičtější. Nejviditelnější změnou je však její postoj. Dříve stála s chodidly u sebe, nohama narovnanýma a nakloněným pasem. Nyní je skutečnou bohyní rychlosti, připravená na vítr, s jednou nohu vpřed, tělem staženým nízko a očima dychtivě zaměřenýma před sebe.
Právě to všechno má pozitivní vliv na aerodynamiku chystaného modelu Spectre. Součinitel aerodynamického odporu u prvotních prototypů činí pouhých 0,26, což je nejméně ze všech Rollsů historie. Automobilka navíc předpokládá, že s dalším vývojem tato hodnota ještě klesne.
Spirit of Ecstasy za svoji historii prodělala mnohé změny, byť v posledních letech byly její úpravy spíše raritou. Během let však mívala různou velikost i postoj, klečela třeba na kolenou, vyrobena byla z různých materiálů. Stávající provedení bude nadále používat stávající modelová řada Rolls-Roycu, jak limuzíny Ghost a Phantom, tak SUV Cullinan, stejně jako modely Dawn a Wraith. Nová verze debutující na Spetre se však v dalších letech objeví na všech modelech značky.