Subaru Solterra: Chystané elektrické SUV má své jméno. Dorazí v roce 2022

Ani značka Subaru se do budoucna nevyhne nabídnutí elektromobilu. Jedno už v Japonsku chystají, půjde o SUV vyvíjené ve spolupráci s Toyotou. Subaru v květnu oznámilo, že se novinka bude jmenovat Solterra. Co dalšího o ní víme?

Solterra vzniká v rámci dalšího společného projektu Subaru a Toyoty, když toto partnerství již dříve světu dalo sporťák, prodávaný jako Subaru BRZ, respektive Toyota GR 86 (v minulé generaci GT86). Tato spolupráce má přitom kombinovat znalosti Subaru v oblasti pohonu všech kol a zkušenosti Toyoty v oblasti elektrifikace. Sourozencem Solterry přitom bude sériová verze letos odhaleného konceptu Toyota bZ4X.

To se potvrdilo na začátku září, kdy Subaru zveřejnilo snímek takřka kompletně odhaleného auta. Ten potvrdil, že Solterra bude mít sesterské Toyotě z hlediska tvarů hodně blízko.

Technika pro elektroauto

Zajímavostí přitom je, že každá z automobilek nazývá technický základ jinak. Zatímco Toyota u bZ4X hovoří o architektuře e-TNGA, Subaru tvrdí, že Solterra využívá platformu e-Subaru Global Platform. V obou případech každopádně půjde o modulární základ vyvinutý pro potřeby elektroaut.

Solterra má každopádně nabídnout charakteristické vlastnosti známé z jiných modelů značky. Konkrétně má jít o zmíněný pohon všech kol, stejně jako skvělé jízdní vlastnosti nebo vysokou úroveň bezpečnosti. Jméno Solterra je pak kombinací latinských výrazů pro slunce a zemi, což má zdůraznit snahu nabídnout typické vlastnosti SUV v ekologicky zodpovědném balíčku.

Bližší technické podrobnosti v tuto chvíli neznáme, potvrzení pohonu všech kol však naznačuje využití minimálně dvou elektromotorů, jednoho u každé nápravy.

Design vozu zatím naznačil jediný snímek, na němž je však většina karoserie ukryta ve tmě. Vůz každopádně dostane ostře řezané světlomety, naznačena je i výrazná maska.

Očekávané SUV s elektrickým pohonem se začne prodávat v roce 2022. Automobilka již potvrdila, že jej nabídne v domovském Japonsku, v Číně, Severní Americe i Evropě. Právě na starém kontinentu má v EU snižovat flotilové emise značky, což by mohlo umožnit opětovné rozšíření nabídky o sportovní modely.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.