Nabídka městských SUV je dnes nadmíru široká, a tak není divu, že jeden takový model se objevuje i v nabídce Hondy. Jmenuje se HR-V a proti mnohé konkurenci se v lecčems liší, nejen velikostí (která dělá krok směrem ke kompaktním SUV), ale v aktuální generaci také sázkou výhradně na hybridní pohon.
Nízká spotřeba
Právě pohonné ústrojí přitom zaslouží pochvalu. Jednak je úsporné, jak se od hybridu očekává. Ve městě s HR-V bez větší snahy jezdíte za 4 l/100 km, na dálnici pak apetit roste k stále akceptovatelné hranici 7 l/100 km. Výše se dostanete opravdu jen v případě, že se schopnosti auta rozhodnete ždímat do dna, což není primárním účelem auta. Plusem je i naprosto hladké sladění motorů.
Obecně je totiž znát, že Hondě HR-V sedí spíše pohodové, klidnější tempo a pohyb ve městě. Při vyšším tempu totiž lehce znervózní, spalovací motor se začne vytáčet do příliš vysokých otáček a auto obecně začne poněkud ztrácet dech a nemá tolik elánu jako při pohybu po městě. Navíc se v prudce projetých obloucích začne poměrně naklánět karoserie. Podvozek je ale skvěle naladěný, obecně tužší, ale pořád dostatečně poddajný, aby si poradil s nástrahami českých cest.
Povedený design
Obecně pak musím pochválit design. Karoserie se mně líbí ze všech stran, ať už příď s nízkými světly a dominantní maskou, hranatá kupé-silueta nebo futuristická záď z nízkými koncovými světly přes celou šíři.
Interiér pak kombinuje jednoduchou koncepci s hodnotnými materiály a poctivým zpracováním. Kvituji navíc doplnění dotykového displeje o konvenční ovladače. Sedí se výše, jak je u SUV oceňováno. Kabina je navíc prostorná, i vzadu má dospělý dostatek prostoru před koleny i nad hlavou. Přístup navíc usnadňují široce otevírané dveře. Bohatý prostor vzadu navíc nijak nebere místu kufru, zavazadelník je slušný, s parádním přístupem díky nezvyklému krytu, snad jen pod podlahou už je jen malá schránka.
Další recenze Hondy HR-V
Japan-cars.cz
Když o tom všem přemýšlím, nové HR-V je subkompaktní auto (téměř) pro každého. Stylový coupe design zajistí, že se nebudete stydět s ním zaparkovat ani v Pařížské, interiér vás bude hýčkat prémiovým vzhledem i ovládáním, na srazu ekomatek …ježíš… ekofot… ehmmm ekorodičů zamachrujete emisemi a díky vymazlenému podvozku se budete těšit nejen na cestu z práce domů, ale i do práce. Mně by se s HR-V žilo velmi příjemně i v dnešní době, která radosti z vlastnictví auta moc nepřeje. Jistě, dálniční sprinteři a chalupáři se mnou souhlasit nebudou, maximálka je chabá a do kufru míchačku nenarvete, navíc na kouli může být nasazen jen nosič kol. Kolonka vyložených negativ je ale poloprázdná – relativně méně místa pro hlavu vzadu, i na poměry malých SUV spíše podprůměrný kufr a motor, který by mohl být silnější a jehož hlučnost je někdy protivná. Těch pár drobností ale nemění nic na tom, že se tohle auto Hondě hodně povedlo, koneckonců si za to taky nechá dobře zaplatit. Jestli máte o HR-V vážný zájem, dlouho neváhejte, ceny půjdou ještě nahoru.
Dominik Parajka
Honda HR-V 1.5 i-MMD 2022
Plusy: štýlový dizajn, praktické zadné sedadlá Magic seats, veľmi dobre svietiace LED svetlá, prémiovo spracovaný interiér, veľmi dobrá ergonómia ovládania, ľahká orientácia v infotainmente, prehľadný virtuálny prístrojový štít, pohodlné sedadlá, vyvážené jazdné vlastnosti, široké možnosti nastavovania rekuperácie, širokospektrálna parkovacia kamera
Mínusy: menej miesta na hlavu na zadných sedadlách