Toyota Auris E180 (2012-2018)

Toyota Auris s interním označením E180 je druhá generace takto označeného kompaktního modelu vyráběná mezi lety 2012 a 2018 a určená pro Evropu. Na trhu tehdy vystřídala první generaci Aurisu (E150). Na rozdíl od ní byla dostupná jako pětidveřový hatchback a kombi. Třídveřový model kvůli nízkému zájmu o tento druh vozů skončil, nahradilo jej právě kombi s potenciálem vyššího odbytu, v reakci na nižší prodeje modelu. V roce 2018 pak byl Auris nahrazen modelem Corolla generace E210, když se Toyota i v Evropě vrátila k tomuto slavnému globálnímu označení použitému opět také pro hatchback a kombi. Jméno Auris je odvozeno od latinského výrazu aurum, znamenající zlato.

Automobil se veřejnosti poprvé představil na pařížském autosalonu 2012, a to rovnou v obou karosářských verzích. Nápaditá příď se světlomety navazujícími na masku ukazovala tehdejší nový designérský směr značky. Součinitel aerodynamického odporu měl díky důkladné optimalizaci u hatchbacku hodnotu 0,28.

Délka karoserie hatchbacku činila 4.275 mm, což bylo o 30 mm více než v případě první generace. Vůz byl zároveň o 55 mm nižší. Naopak rozvor 2.600 mm byl i v rámci mezigenerační změny zachován. Nový technický základ pak znamenal snížení hmotnosti o 40 kilogramů.

V červnu 2013 se pak začalo vyrábět kombi, nazvané tentokrát Auris Touring Sports. Oproti hatchbacku bylo o výrazných 285 mm delší, i přes zachování rozvoru. To se podepsalo třeba na zavazadelníku, který byl s objemem 530 litrů o 170 litrů objemnější než u hatche.

První hybridní kombi

Nabídka motorů byla pro obě dostupné karosářské verze shodná. Ty benzinové v době premiéry zastupovaly čtyřválce 1.33 Dual VVT-i (73 kW) a 1.6 Valvematic (97 kW), vznětové zase 1.4 D-4D (66 kW) a modernizovaný 2.0 D-4D (91 kW) z tehdejšího Avensisu. Doplňoval je Auris Hybrid s benzinovou osmnáctistovkou a elektromotorem o kombinovaném výkonu 100 kW. Právě díky němu se Auris Touring Sports stal prvním kombíkem s hybridním pohonem na trhu.

Pro rok 2015 se Auris dočkal modernizace. Vzhled se jemně změnil po vzoru tehdy rovněž faceliftovaného Avensisu (T270), a to pomocí jiného nárazníku i sdružených světel s diodami denního svícení. Přístrojový štít se stal výraznějším, díky tubusům otáčkoměru a rychloměru, mezi nimiž se objevil nový multifunkční displej s úhlopříčkou 4,2″. Novinkou se staly i kulaté výdechy ventilace evokující turbínu.

Co se týče nabídky motorů, byly tu dvě novinky. Na straně benzinových jednotek šlo o přeplňovaný čtyřválec 1.2 Turbo (85 kW), na straně turbodieselů zase 1.6 D-4D (82 kW) jako náhrada za dosavadní vznětový dvoulitr. Nadále pak zůstaly k dispozici benzinové jednotky 1.33 Dual VVT-i (73 kW) a 1.6 Valvematic (97 kW), stejně jako turbodiesel 1.6 D-4D (66 kW) a hybrid s 1.8 VVT-i a převodovkou e-CVT (100 kW).

V roce 2017 se pak ještě představilo kombi s přídomkem Freestyle, které se odlišilo oplastovanou karoserií

V roce 2018 se zdálo, že i nástupce ponese jméno Auris, to když se prezentoval koncept s tímto označením. Nakonec však Toyota sjednotila svá globální pojmenování a i v Evropě se hatchback a kombi vrátily k označení Corolla, které mezitím na starém kontinentu nesl jen sedan. Jméno Auris si však vůz ještě nějakou dobu uchoval na Taiwanu.

Toyota Auris (E180): Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4275 x 1760 x 1460 x 2600 mm (Auris), 4560 x 1760 x 1475 x 2600 mm (Auris Touring Sports)
  • Objem zavazadlového prostoru: 360 litrů (Auris), 530 (Auris Touring Sports)
  • Výroba: 2012-2018 (Burnaston, Velká Británie)

Ohodnoťte Toyotu Auris i vy, v komentářích pod článkem

Toyota Auris

0

Design

0.0/5

Technika

0.0/5

Jízdní vlastnosti

0.0/5

Cena

0.0/5

Celkový dojem

0.0/5

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.