Toyota Camry XV70 (2017-)

Toyota Camry s interním označením XV70 je v pořadí již osmá generace tohoto globálního sedanu vyšší střední třídy japonské automobilky, která se vyrábí od roku 2017. Na evropské trhy však vůz dorazil až v roce 2019, kdy nepřímo nahradil model střední třídy Avensis, který z důvodu klesajících prodejů skončil bez přímého nástupce. Toyota s označením Camry se tak do západní Evropy vrátila po dlouhých 15 letech. Z globálního hlediska jde o nejprodávanější sedan své kategorie, kterého se ročně na celém světě prodá zhruba 700.000 kusů.

Vývoj auta vedl šéfinženýr Masato Kacumata. Design automobilu vsadil na výraznou masku vyceněnou přes celou šíři nárazníku a nízké světlomety, příď se podle designérů inspirovala katamarany. Navržen byl již podle hesla „žádná nudná auta.“ Stejně jako předchozí generace je i Camry XV70 nabízeno výhradně jako sedan. Co se týče velikosti, je Camry Toyotou dlouhodobě popisována jakožto model vyšší střední třídy, délkou 4.885 mm má ale vůz blízko mnohým zástupcům střední třídy. Vcelku slušný rozvor náprav 2.825 mm přispívá vnitřnímu prostoru.

Uvnitř nechybí v základu osmipalcová dotyková obrazovka multimediálního systému. Pořídit lze pak elektricky ovládaná zadní sedadla.

Základem je modulární platforma TNGA (Toyota New Global Architecture) ve verzi GA-K, vyvinuté pro větší modely. Camry tuto variantu sdílí třeba s Toyotou RAV4 (generace XA50) nebo Lexusem ES (XZ10). Architektura pomáhá se snížením těžiště i zvýšením tuhosti karoserie, která je o 30 % vyšší než u předchůdce. Podvozek vpředu tvoří vzpěry MacPherson, vzadu je užita lichoběžníková náprava. Motor je pak umístěn vpředu podélně, poháněná jsou přední kola.

Výhradně hybrid

Pro evropské trhy je vyhrazena jediná verze. Camry Hybrid pohání zážehový čtyřválec o objemu 2,5 litru poskytující výkon 131 kW, jemuž sekunduje elektromotor s 88 kW. Kombinovaný výkon tohoto ústrojí činí 160 kW. Jinde ve světě jsou ale k dispozici také konvenční benzinové čtyřválce o objemu 2,0 a 2,5 litru, popřípadě vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru.

Na konci roku 2020 se pak evropský derivát Camry dočkal faceliftu. Příď se díky novému nárazníku a masce stala dynamičtější, uvnitř se zase objevila nová, větší devítipalcová dotyková obrazovka infotainmentu. Ta byla navíc umístěna výše, aby byla lépe na očích. Naopak nabídka motorů se nadále v Evropě omezila na hybrid.

Toyota Camry XV70 se jakožto globální model vyrábí v různých koutech světa, mimo jiné v americkém Georgetownu ve státě Kentucky nebo v čínském Kantonu. Evropská specifikace pak vzniká v domovském Japonsku, v továrně Aiči.

Toyota Camry: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4885 x 1840 x 1445 x 2825 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 524 litrů (500 litrů se zadními elektricky ovládanými sedačkami)
  • Výroba: 2017- (Aiči, Japonsko)

Ohodnoťte Toyotu Camry i vy, v komentářích pod článkem:

Toyota Camry

4

Design

4.0/5

Technika

4.0/5

Jízdní vlastnosti

4.0/5

Cena

4.0/5

Celkový dojem

4.0/5

2 komentáře: „Toyota Camry XV70 (2017-)

  • 4 července, 2020 (14:28)
    Trvalý odkaz

    Design

    4

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4

    + Elegantní design, bohatý vnitřní prostor, pěkně zpracovaný interiér, 2.5 Hybrid umí být nadmíru úsporný, solidně pracující podvozek
    – Spotřeba silně odvyslá od jízdního stylu, zastaralý infotainment, citlivě pracující asistenční systémy, hluk od motoru ve vyšších otáčkách

    Reagovat
  • 16 října, 2021 (15:38)
    Trvalý odkaz

    Design

    4

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4

    Toyota Camry je na evropském trhu auto s velkým potenciálem, které se ale musí vypořádat se silnými soupeři. Potenciální zákazníky musí přesvědčit, že je lepší než Opel Insignia, Škoda Superb či Volkswagen Passat, ale musí předčit i konkurenty ve vlastních řadách. Oproti prestižnějšímu Lexusu ES 300h je technicky stejným autem za méně peněz, ale je dražší než Toyota RAV4, která sice nepatří do stejného segmentu, ale u zákazníků je oblíbenější.

    Camry se nachází na hranici mezi Toyotou a Lexusem. Osobně Camry považuji za lidovější alternativu Lexusu ES 300h, které záměrně chybí více prémiovosti, aby nebyla lepší. V aktuální době ji hraje do karet pochmurná budoucnost dieselových motorů, které překonává kultivovaností pohonu a emisemi a šlape jim na paty spotřebou.

    Více na: https://templeofspeed.cz/toyota-camry-hybrid-test/

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.