KatalogTiguanVolkswagen

Volkswagen Tiguan/Tiguan Allspace AD (2016-)

Volkswagen Tiguan s interním označením AD je druhá generace kompaktního SUV německé značky, představená v roce 2016. Novinkou v nabídce se stala prodloužená varianta Volkswagen Tiguan Allspace s místem až pro sedm cestujících. Šlo o nadmíru úspěšný automobil, v letech 2018 a 2019 byl Tiguan z globálního pohledu vůbec nejprodávanějším modelem značky Volkswagen, když porazil model Golf.

Design automobilu vsadil oproti první generaci více na hrany, které vedle sebevědomějšího výrazu přispěly také aerodynamice. Koeficient aerodynamického odporu činil cx=0,31. Vnitřek zase využil horizontálně členěnou palubní desku s výdechy ventilace nad displejem infotainmentu nebo příplatkový digitální přístrojový štít. Zadní lavice je kvůli praktičnosti posuvná v podélném směru v rozsahu 180 mm.

Oproti první generaci Volkswagen Tiguan AD výrazně narostl, konkrétně rozvor se mezigeneračně natáhl o 77 mm, což pomohlo vnitřnímu prostoru i prostoru pro zavazadla.

V roce 2017 pak dorazila prodloužená varianta, v Evropě nazvaná Tiguan Allspace (v Číně Tiguan L), s rozvorem nataženým o 110 mm pro možnost zástavby příplatkové třetí řady sedadel. Hodnota 2.791 mm je sdílena se sesterskou Škodou Kodiaq nebo SEATem Tarraco. Design Allspace vychází z výchozí varianty, zadní dveře jsou však delší a jiná je též boční linie oken.

Bohatá nabídka

Základem se stala platforma MQB, Tiguan II se tak stal prvním SUV využívajícím tuto modulární architekturu. V tomto případě šlo o variantu s možností pohonu všech kol, využívajícího systém s mezinápravovou spojkou Haldex páté generace. Čtyřkolka navíc zvýšila světlost ze 189 na rovných 200 mm. Třeba přední část byla sdílena se soudobým MPV Touran (5T).

Na český trh Tiguan II vstoupil s nabídkou benzinových čtyřválců 1.4 TSI ACT (110 kW) a 2.0 TSI (132 kW) a dvěma verzemi turbodieselu 2.0 TDI (110 a 140 kW). Později dorazily i vrcholný benzinový čtyřválec 2.0 TSI (162 kW) a dvakrát přeplňovaný vznětový čtyřválec 2.0 BiTDI (176 kW). Na vybraných trzích byly k dispozici též základní varianty 1.4 TSI (92 kW) a 2.0 TDI (85 kW).

Od roku 2018 se však evropská nabídka motorizací začala postupně proměňovat v reakci na nové emisní normy. Čtrnáctistovku nahradil 1.5 TSI (ve verzích s 96 a 110 kW), dorazilo i nové 2.0 TSI (140 kW a 169 kW). Výkony dvoulitrových turbodieselů naopak byly zachovány.

Přichází plug-in hybrid i Tiguan R

Rok 2020 byl pak pro Tiguan ve znamení faceliftu. Příď byla upravena po vzoru Golfu osmé generace, díky podobně tvarovaným světlometům. Přepracovaná maska i nárazník měla za úkol vůz opticky rozšířit. Uvnitř pak auto za příplatek vsadilo na dotykové ovladače klimatizace, změnil se ale rovněž volant (pocházející rovněž z Golfu) nebo volič automatické převodovky.

Co se týče nabídky motorů, hlavní novinky faceliftu byly dvě. V prvním případě jde o plug-in hybrid Tiguan eHybrid s kombinovaným výkonem 180 kW, v tom druhém pak o nový vrchol v podobě Tiguanu R. Sportovní provedení s odlišným stylem díky agresivnějšímu nárazníku nebo čtyřem koncovkám výfuku vzadu pohání přeplňovaný benzinový čtyřválec 2.0 TSI (235 kW). V nabídce konvenčních variant se pak mimo jiné objevila nová generace 2.0 TDI Evo s dvěma filtry pevných částic a dvojím vstřikováním močoviny před každým z katalyzátorů SCR.

V roce 2021 pak následoval i facelift prodlouženého Tiguanu Allspace. Převzal styl menšího bratra, včetně digitalizovaného interiéru. Na rozdíl od něj však nedostal plug-in hybridní pohon nebo sportovní derivát R.

Volkswagen Tiguan AD se stal globálním modelem, který se například v USA prodával jen v prodlouženém provedení. Vozy pro Evropu se každopádně vyrábějí v domovském Wolfsburgu, respektive větší Tiguan Allspace se k nám dováží z Mexika. Ten mimochodem tvoří 55 % celosvětové produkce této modelové řady. Auto ale pro lokální trhy vzniká též v Malajsii, Indii nebo Číně, kde je v nabídce i SUV-kupé Tiguan X.

Volkswagen Tiguan (AD): Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4486 x 1839 x 1632 x 2681 mm (Tiguan), 4701 x 1839 x 1658 x 2791 mm (Tiguan Allspace)
  • Objem zavazadlového prostoru: 615 litrů (Tiguan)
  • Výroba: 2016- (Wolfsburg, Německo; Puebla, Mexiko)

Ohodnoťte Volkswagen Tiguan i vy

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

4 komentáře: „Volkswagen Tiguan/Tiguan Allspace AD (2016-)

  • Tiguan II je povedené SUV, které rozhodně nezklame. Auto potěší praktičností ve stylu velkoprostorových vozů, bohatou výbavou a v případě objednání adaptivních tlumičů skvělým komfortem i na těch nejrozbitějších cestách. Chyby se hledají jen těžko – volant by mohl mít tlustší věnec, dvouspojková převodovka by pak nemusela tolik váhat se změnou převodu. Parkovací čidla jsou zbytečně citlivá, hlasitě varují i před nijak zvlášť nebezpečnými obrubníky. To jsou všechno ale jen detaily, které by od nákupu tohoto SUV neměly odradit. Otázkou názoru je cena

    Více na: https://www.auto.cz/volkswagen-tiguan-2-0-tdi-110-kw-mpv-do-terenu-95639

    Reagovat
  • VW Tiguan druhé generace (interně AD) patří mezi nejprodávanější SUV v Evropě, a tak je dnes i žádanou ojetinou, s bohatou nabídkou nejen v Česku, ale také třeba v blízkém sousedním Německu. Na druhou stranu ty nejlepší kusy z nabídky rychle mizí, což logicky zvedá ceny.
    A vlastně není divu, Tiguan II je zajímavým vozem, ještě tím „pravým“ Volkswagenem s ergonomickým ovládáním a prémiově se tvářící kabinou, s bohatým vnitřním prostorem. Navíc skvěle jezdí, při slušném komfortu.
    Ani se spolehlivostí Tiguan není na štíru. Zadní brzdy tu reznou jen u aut s nízkým nájezdem, naopak výfukový systém s korozí potíže nemá.
    Tradičně však mohou být vyšší náklady u vozů s automatem DSG nebo pohonem všech kol. Doporučuje se tak pravidelně měnit olej jak v převodovce, tak mezinápravové spojce, což však ne všichni majitelé dodržují. Projevit se to může poskakováním při zatáčení nebo zpožděným účinkem čtyřkolky.
    Co se týče motorů, vyplatí se pokukovat po benzinovém 2.0 TSI. Jedná se o tichý a dynamický motor, který navíc není žravý, v Tiguanu se objevuje úspornější derivát se specifickým časováním rozvodů a vysokou kompresí. Navíc je odolný proti karbonování. Nejžádanější volbou ale bývají tradičně turbodiesely, 2.0 TDI se 110 kW však u pozdějších variant, již homologovaných podle nových norem, ztratil elán. A silnější 2.0 TDI se 140 kW živě nepůsobilo nikdy, navíc nepotěší cukavými rozjezdy. Moc se nevyplatí ani 1.4 TSI nebo 1.5 TSI, u nichž kvůli systému vypínání válců může docházet ke snížení komprese.
    Jestliže hledáte zajímavé mama taxi, je Tiguan vhodnou volbou, ostatně tuto funkci ostatně často zastává u nás, tak u sousedů, což se může projevit na sice nízkém nájezdu, avšak poničeném interiéru.

    Reagovat
  • VW Tiguan R 2022
    Tiguan R na první pohled tak výjimečný není. Je to klasické, dravě vyhlížející SUV. Uvnitř jsou neobvyklá jen sportovní sedadla, jinak klasický koncern. Při běžném jezdění jde o normální Tiguan s trochu tužším podvozkem. Ale jakmile ho chytíte pod krkem na klikaté okresce, začnou se dít věci. Skvěle drží stopu a na mokru dokáže lehce pohodit zadkem. Je velice rychlý a efektivní. Pro někoho to bude dokonalé sportovně laděné auto, které umí všechno. Mínus jen za ovládání klimatizace a informační systém.
    Více na: https://www.wikicars.cz/test-ds-7-louvre-e-tense-4×4-a-vw-tiguan-r-aneb-nejluxusnejsi-a-nejsportovnejsi-suv-do-2-milionu/

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *